Sony patenterar degraderande demo-system

Robot
Sony patenterar degraderande demo-system
Medlem
Sony patenterar degraderande demo-system

Nej för fan, inge mer tid trams. Just Cause 2 demon var nära och förinta mig!


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Crackare kommer älska detta...


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Ungefär idén som de använde i första operation flashpoint? Fast då gällde det piratade kopior förstås.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem

jag tycker det låter onekligen intressant, hatar demon som man aldrig får en bra inblick av vad för vara man köper. jag hade sett fram emot att testa ett sådant.


signatur

// FeeAC

Medlem

Varför inte bara släppa spelet som en trial version då? En timer som tickar ner sen fungerar inte spelet, tills man då skriver in en kod.

Menar varför strula till det med sånt här löjligt trams. Skärpning Sony.

Medlem

Har inte det varit EAs business-plan i flera år? Degradera innehållet? =P

Inaktiv

Sånt här kommer ju crackers att sänka på nolltid.

Inaktiv

Så man får alltså spela hela spelet gratis på en very hard-nivå med en massa jäkelskap?

Medlem

vad är "Siliconera" för något?

Medlem

Håller med om att det är trams. Jag tycker det räcker med hur demon är idag. Man får en bra uppfattning om spelet utan att tröttna för att man sett för mycket av det.


signatur

Memento Mori

Medlem

Lol varför skulle folk som crackar spel bry sig om att cracka ett demo?... Och varför folk gör så stor grej av att klaga på det är märkligt också... Iden med detta ju är att folk inte ska spendera dagar/veckor/månader på att spela ett demo... För lägger man ner så mycket tid på ett demo så tycker man ju att spelet är kul och då borde man ju köpa det?... Sen är ju ett demo just ett demo du ska bara få en LITEN inblick i hur spelet är! Och sist men inte minst det är en patent ansökan nåt som dessa företag gör i mängder och bara ett fåtal av patenten blir verklighet

Medlem

en till anledning att besöka pirate bay innan man köper spelet: de har fullständiga demon

Medlem

har för mig att detta prövats innan, med måttlig framgång..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Det vore ju kul att höra vad en pschyker hade sagt om det här, att sluta spela demot när inehållet är som sämst, borde ju om något få folk att inte köpa det iom att det sista man minns av spelet är att det var trasigt.

Medlem

Nja, nog tror jag detta har mer potential att irritera än att inge köpsug. Eller åtminstone så finns nog chansen att störa den nyfikne.

Medlem

Låter som en bra idé. Det har samma funktion som att ladda ner spelet illegalt.

Så nu kan inte pirater använda argumentet "jag laddar ner för att testa spelet, ett demo visar inte hur spelet är!"

Medlem

Öööh ok? Vad är fel på "vanliga" demos?
Verkar ju idiotiskt....

Medlem

Tror ni missförstår, de säger ju inget om en tidsgräns, de säger bara att du ska få prova en större del av spelet, och att ju längre tid du spelar ju mer funktioner tas bort. Står ju inget om att det ska sluta fungera helt efter en viss tid.

Medlem
Medlem

fan vad mycket whine


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Bra ide att få lira ett demo som är representativt för hela spelet så man vet vad man går miste om när man inte äger hela

Medlem
Skrivet av Pulkafettot:

Tror ni missförstår, de säger ju inget om en tidsgräns, de säger bara att du ska få prova en större del av spelet, och att ju längre tid du spelar ju mer funktioner tas bort. Står ju inget om att det ska sluta fungera helt efter en viss tid.

Nej, visst... men detta blir ju i princip samma sak som att ha en timer.

Bara löjligt att låta spelaren fortsätta fast med mindre banor, oeffektiva vapen eller dålig aim. Stäng av spelet istället.

Medlem

Detta är ju bara precis vad FADE-systemet som macrovision(?) utvecklade till Bohemias Operation Flashpoint och som även återfinns i ArmA-serien. Givet, det gav sig endast på piratkopior eller folk som modifierade för mycket av sitt originalspel, men med argumentet som många piratebay-användare kör är ju att de vill ladda ner ful(l)versionen för att "testa" spelet.
Själv förstår jag inte grejen - blir man inte bara sjukt förbannad på att spelet beter sig dåligt. Vissa som testar "demon" kommer kanske tycka att spelet är dåligt för det fungerar dåligt, har dålig känsla, att man siktar dåligt eller att det är för svårt. I såna fall leder det ju definitivt inte till köp =D

Inaktiv

Jag som tycker man spelar om demo'n för att få ett tycke för spelet, känns idiotiskt om den blir sämre efter en period.
Nej tack.

Medlem

Vem orkar sitta och köra ett demo i all evighet ?
Antingen SUGER demot och då skiter man i att shoppa eller så är demot skitbra och då köper man liret....
Om någion vill sitta och köra demo tills tummarna trillar av, låt dom göra detta, de kommer kommer ju troligtvis ändå aldrig handla.
Förstår inte vad man uppnår med detta ?
Som att försöka lösa ett ikkeproblem..


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Tycker det är bättre sätta pengarna på en gemensam torrent-site för alla utvecklare där dom DRM-fritt kastar ut sina spel för 299kr digitalt nerladdningsbara. Skulle köpa många spel utan att ens behöva testa ett demo då(vare sig ett normal eller degraderande)

Medlem

Detta blir man bara arg på.. Bättre att göra tvärt om så att folk blir mer intresserade tycker jag

Medlem

Intressant att få nära inpå fullversion som sedan gör en sämre, troligen noteras det väl när det inträffar sådana ändringar. Inte bara hux flux så gör man halv skada.

Jag vet inte vad ni andra tycker men det känns bättre att få mer innehåll än ett demo som redan är stympat till en eller två banor. Det är jue som sagt fortfarande ett demo, är det bra fattar man lättare smak för det om man får lira längre. Sen kan man jue bara fråga sig själv om det känns värt att få det med extra allt.

12
Skriv svar