10-kronorslunchen är slut – Microsoft slutar sälja Game Pass till lågpris

Robot
10-kronorslunchen är slut – Microsoft slutar sälja Game Pass till lågpris

Men "Vänner och familj"-tjänsten finns i Sverige.

#game-pass, #microsoft, #xbox


Medlem

Vi har plats för en till i vårt medlemskap om någon vill haka på

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Vi har plats för en till i vårt medlemskap om någon vill haka på

Jag är intresserad men hur går det till?

Medlem

Vi kör family och det landar på 720kr per år/person. För det priset är det tokvärt. Massa roliga titlar som jag och vännerna kan spela tillsammans.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Jag är intresserad men hur går det till?

Har skickat pm med förklaring

Redaktör
Ponny

Råkade läsa: "Nyligen lanserades tjänsten Vänner och fiender", och tänkte: varför inte?

Men med det sagt: Game Pass är toppen. Däremot inte det bästa när jag har beslutsångest.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Läser lite på om det och försöker reda ut en sak som jag inte hittar svar på någonstans men på microsoft sida under priset står det:

"Efter en kampanjperiod fortsätter prenumerationen att debiteras till det normala priset och den valda längden om du inte har avbrutit den på Microsoft-kontot."

Vilket är det normala priset och hur länge är kampanjperioden?

Medlem

Har "sparat" nästan 2000 kr på att ha prenumeration kontra köpt spel. Sjukt prisvärt och har fått mig att testa spel jag annars aldrig vågat lägga pengar på.

Får bara hoppas att de inte blir (för)giriga och börjar med dumheter.

Medlem
Skrivet av Ismo:

Läser lite på om det och försöker reda ut en sak som jag inte hittar svar på någonstans men på microsoft sida under priset står det:

"Efter en kampanjperiod fortsätter prenumerationen att debiteras till det normala priset och den valda längden om du inte har avbrutit den på Microsoft-kontot."

Vilket är det normala priset och hur länge är kampanjperioden?

Det är nog en formulering från erbjudandet som nu slutat,
du betalade 10:- men fick ange dina kreditkortsuppgifter och hade automatisk förlängd prenumeration till normalpriset 135:-
Det kan vara värt att kolla det finstilta, i det här fallet är enda stället att avbryta prenumerationen på microsoft.com, inte xbox.com...

Är du intresserad av "vänner och familj" men inte har så många vänner så är det nog fortfarande mest fördelaktigt att
använda "gold live" konvertering och gå ihop med en vän som man kör gamesharing med på sina xboxar.
En har home-xbox och en loggar in med samma konto.

Medlem

Därför man har 37st 10-kronors kuponger sparade

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Vi har plats för en till i vårt medlemskap om någon vill haka på

Har du platsen kvar är jag intresserad


signatur

I drank what?

Medlem

Jag vet inte om det var någon bugg med jag har nog använt 10 krs erbjudandet 5 ggr totalt för samma konto.

Inget mer sånt då, aja, glad så länge det varade.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Har skickat pm med förklaring

Även jag är intresserad av en kort förklaring och den sista platsen om den finns kvar!

Medlem
Skrivet av B-itta:

Jag vet inte om det var någon bugg med jag har nog använt 10 krs erbjudandet 5 ggr totalt för samma konto. Inget mer sånt då, aja, glad så länge det varade.

Samma här. Har avslutat prenumerationen under perioder jag inte haft tid att spela, och sen plötsligt när jag skulle fortsätta har det stått att jag kan testköra för 10 spänn. Hände ett antal gånger.

Medlem

Men detta påverkar väl inte möjligheten att omvandla Gold till GP eller? Tänkte förlänga vårt GP nu i maj så...

Medlem
Skrivet av B-itta:

Jag vet inte om det var någon bugg med jag har nog använt 10 krs erbjudandet 5 ggr totalt för samma konto. Inget mer sånt då, aja, glad så länge det varade.

Har gjort samma sak. Aldrig betalat mer än 10 kr för Game Pass. Köpt en månad för 10 kr på erbjudande varje gång något intressant spel kommit ut där. Sen nästa gång är där ett erbjudande igen.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Därför man har 37st 10-kronors kuponger sparade

Kolla upp så de inte utgångsdatum det är ju inte ovanligt på kuponger.

Ångrar väl lite grann att man inte testat det på flera år, men senaste jag gjorde det så behövde jag ominstallera datorn för att bli av med mappar de la över allt på min hårddisk. Är det fortfarande fallet? Såg ut som en svinstia på datorn.

Medlem

Sjukt prisvärt, typ en krona per tillgängligt spel, och många titlar hade jag inte spelat - eller ens hört talas om - utan tjänsten. Så riktigt najs av MS! Nu har jag varken PC eller Xbox längre men så fort jag har något av dem är Game Pass Ultimate givet.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Kolla upp så de inte utgångsdatum det är ju inte ovanligt på kuponger.

Jo misstänker att de kommer gå ut någon gång. Hittade inget datum så jag vet inte.
Köpte 50st så 13 månader är använda redan.
Tar det stopp nästa månad var det ändå värt pengarna

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Samma här. Har avslutat prenumerationen under perioder jag inte haft tid att spela, och sen plötsligt när jag skulle fortsätta har det stått att jag kan testköra för 10 spänn. Hände ett antal gånger.

Skrivet av Veonz:

Har gjort samma sak. Aldrig betalat mer än 10 kr för Game Pass. Köpt en månad för 10 kr på erbjudande varje gång något intressant spel kommit ut där. Sen nästa gång är där ett erbjudande igen.

Undrar hur mycket de förlorat på det, men de lär få bättre siffror nu när de strukit systemet helt.

Medlem

Det var på tiden.

Avstängd
Skrivet av Bobiri:

Vi kör family och det landar på 720kr per år/person. För det priset är det tokvärt. Massa roliga titlar som jag och vännerna kan spela tillsammans.

Så då är det asså billigare med Family på 1år mot vanliga Game Pass Ultimate?

Medlem

Detta påverkar alltså inte möjligheten att konvertera Xbox Gold till Game Pass Ultimate?

Avstängd

Kan kanske komma där Ubisoft+ ingår i Game Pass och Xcloud.

Medlem
Skrivet av Famipan:

Detta påverkar alltså inte möjligheten att konvertera Xbox Gold till Game Pass Ultimate?

Det ska fungera fortfarande.

Medlem
Skrivet av Famipan:

Detta påverkar alltså inte möjligheten att konvertera Xbox Gold till Game Pass Ultimate?

Nej. Nu kostar det 135 kr istället för 10 kr. Men såg koder idag på cdkeys.com, för ca 50 kr för en månad. Köpte FIFA 23 därifrån och det funkade bra utan några problem.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Så då är det asså billigare med Family på 1år mot vanliga Game Pass Ultimate?

Är man full familj/vänkrets (5 personer) så ja, mer än halva priset.

Medlem

Gamepass borde kosta minst 500kr per månad.

1
Skriv svar