Remakefyran slår Steam-rekord för Resident Evil-serien

Robot
Remakefyran slår Steam-rekord för Resident Evil-serien

Krossar Village-rekordet och rosas av Steam-publiken.

#resident-evil-4, #steam


Medlem

Gillar att det äntligen kommer mer remakes av god kvalitet. Det gör folk mer positivt inställda till det och ökar chanserna att många fler av våra gamla favoritspel kommer tillbaka i versioner som är spelbara till dagens standard.

Sen att folk fortfarande kommer blanda ihop remakes och remasters är ju en annan femma som vi nog bara får leva med, precis som med "sarkasm" vs "ironi".

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Gillar att det äntligen kommer mer remakes av god kvalitet. Det gör folk mer positivt inställda till det och ökar chanserna att många fler av våra gamla favoritspel kommer tillbaka i versioner som är spelbara till dagens standard.

Sen att folk fortfarande kommer blanda ihop remakes och remasters är ju en annan femma som vi nog bara får leva med, precis som med "sarkasm" vs "ironi".

Håller med.
Jag hade velat sett en Remake/Remaster av Battlefield 2.

Inaktiv

Nån mer än jag som försökt spela RE4 med handkontroll på pc? Helt omöjligt att överleva för man hinner inte sikta ordentligt innan nån kultbonde kör högaffeln i mig. Och auto aim grejen är värdelös och låser på fiendens arm istället.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Nån mer än jag som försökt spela RE4 med handkontroll på pc? Helt omöjligt att överleva för man hinner inte sikta ordentligt innan nån kultbonde kör högaffeln i mig. Och auto aim grejen är värdelös och låser på fiendens arm istället.

Jajamen! Tips är att kolla in diverse guider för att ställa in kontrollerna så de känns "naturliga". Jag använde mig av denna https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=295137... som bas och justerade sedan efter smak. Aim assist använder jag inte, så kan inte uttala mig där tyvärr.

Medlem

RE4R är mestadels otroligt.

Men något jag stör mig något ofantligt på, är ifall man måste spela om ett visst parti som innehåller nya föremål man plockar upp, så måste man se popuprutan ploppa upp om och om igen. Vilket inte skulle vara ett problem ifall de inte hade en inbyggd timer på ett par sekunder. Ganska störande att man inte bara kan plocka upp dem normalt utan att behöva se popup-rutan.

En annan grej är att de har gjort köpmannen till en riktig jävla pratkvarn. Han håller låda oavsett ifall man bläddrar eller står still i menyn. Lite Red Dead Redemption 2 vibbar...

Annars är det riktigt utmanande på Hardcore.
Finns fina moddar ifall man känner att synfält och sånt är för litet, eller om man vill ta bort den gulmålade färgen på lådor osv.

Edit:
Har kört en ganska bra bit in nu och måste ändå säga att röstskådespelet är ganska dåligt, ärligt talat.
Mendez, Ada, Ashley, Salazar och Lord Sadler har opassande röster och dessutom är det verkligen inte bra skådespeleri.
Vet inte hur dom tänkte. Ibland låter det otroligt löjligt med de som bryter.
Medan i originalet hade de en helt annan pondus, närvaro och karaktär. I remaken är det ingen av dem som låter ens i närheten av lika bra, vet inte om det är regin som är undermålig.
Leon är väl som bäst helt ok. Men känns också rätt trött i tonen och har inte samma kaxighet som i originalet.
Jag fasar inför att höra hur Krauser låter...

Medlem

Välförtjänt! 👏

Konami har att lära ett och annat av Capcom.

Medlem

Riktigt bra spel, och jag "glädjen" av att inte ha spelat originalet, så hela spelet i sig är nytt för mig.

Skrivet av rewoX:

Håller med.
Jag hade velat sett en Remake/Remaster av Battlefield 2.

Jag håller med! Battlefield 2 är fortfarande min favorit i serien, händer att jags tartar upp det ibland och lirar lite genom Bf2hub. Det kanske vore ett bra sätt att få Battlefield på fötterna igen?

Medlem

Svårare spel än jag trodde.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Riktigt bra spel, och jag "glädjen" av att inte ha spelat originalet, så hela spelet i sig är nytt för mig.

Jag håller med! Battlefield 2 är fortfarande min favorit i serien, händer att jags tartar upp det ibland och lirar lite genom Bf2hub. Det kanske vore ett bra sätt att få Battlefield på fötterna igen?

Ja det var mycket som va rätt med det spelet tycker jag, stora bra kartor, rätt setting (Krig i nutid), riktiga vapen (inge hittepånamn), skön musik och mycke features!
Sen fanns det ju såklart en balanseringsfråga på många saker som Grenadespam, Commo-rose spam, OP-helicopters och Jets... men väldigt hög skillsealing samtidigt på typ allt!

Nytt Battlefield 2 med dagens grafik, ljud och vapenkänsla från 2042 samt destruction. Men alla vapen, kartor, klassystem, fordon etc från BF2. Det hade jag kunnat betala dubbla priset för.

Medlem

Gud vad jag längtar men herre gud (igen) så har jag för många spel på kö. Jobbar inte heltid så har lite extra tid med spel men inte ens den tiden räcker för att plöja igenom allt.

Lirar "Tales of Arise" och "Code Vein" och de här jäkla JRPGsen tar liksom en evighet att ta sig igenom. 80 timmar på Tales och 35 timmar på Code Vein och ej klar med någon men tror jag närmar mig slutet på båda och sen har jag Dragon Quest IX och Hogwarts Legacy som står näst på tur och tvekar på att de är i närheten av "korta" spel.

Jag älskar långa spel don't get me wrong men vill köra lite skräckisar som "Dead Space", "RE4R" och möjligtvis Callisto Protocol om det optimerats bättre, lirar ju konsol.

Folk som klagar på att det inte finns bra spel nu för tiden, jag verkligen fattar inte hur de tänker för det finns hur mycket som helst!

Medlem

RE3 och RE3 remakes var bättre, RE4 passar bättre som original. Som många säger är röst skådespeleriet lite off, inte nödvändigtvis dåligt men opassande, originalet kom ju inte för så länge sedan och det spelet är fortfarande välgjort, i många fall bättre.

1
Skriv svar