Remnant 2 visar upp tio minuters gameplay, inklusive bosstrid

Robot
Remnant 2 visar upp tio minuters gameplay, inklusive bosstrid

Och smakprov på tre av spelets arketyper.

#Gunfire-games, #Remnant-2


Medlem

Måste ju säga det såg betydligt lättare ut än första. Är det "easy mode" på eller är det inte så mycket utmaning.

Trist design på bossen samt fienderna.

Luktar flopp men inväntar reviews

Medlem

My Soulsborne sense is tingling! Aldrig lirat Remnant, är det något för en nörd för hela Souls-like genren? Älskar alla Fromsoftware spel, lirat båda The Surge (Förvånansvärt bra spel) och kör Code Vein nu vilket är riktigt bra. Tror ni Remnant kan va något för mig?

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

My Soulsborne sense is tingling! Aldrig lirat Remnant, är det något för en nörd för hela Souls-like genren? Älskar alla Fromsoftware spel, lirat båda The Surge (Förvånansvärt bra spel) och kör Code Vein nu vilket är riktigt bra. Tror ni Remnant kan va något för mig?

Jag tyckte det första var ganska kul och underhållande. Fick det gratis på Epic så det skadade ju inte.

Det är inte direkt ett renodlat "Souls"-like men visst tar det en del inspiration från Froms spel helt klart.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd

Ser ju ut exakt som Gears Of War

Medlem

Okej, jag är såld. Ser suveränt ut! Ettan var grymt kul i co-op, med vissa riktigt tajta bossfighter också.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

My Soulsborne sense is tingling! Aldrig lirat Remnant, är det något för en nörd för hela Souls-like genren? Älskar alla Fromsoftware spel, lirat båda The Surge (Förvånansvärt bra spel) och kör Code Vein nu vilket är riktigt bra. Tror ni Remnant kan va något för mig?

Det borde du verkligen ta att pröva. Remnant var det som öppnade hela Soulslike-genren för mig.
Tillräckligt annorlunda men med tydliga inspirationer. En konnässör ser nog mer än jag. Jacka upp svårighetsgraden och kom ihåg att det handlar om skjutvapen. Precis som i Souls-spelen är det en skön tyngd i rörelserna och det är en fröjd att pröva sig fram till vapen som passar hur du vill spela.
Det lönar sig att snoka runt på kartorna då det finns en hel del pussel att upptäcka. Så som spelet fungerar så ser man kanske inte allt på en första resa och det lönar sig att spela om.
Grymt bra i co-op!

Medlem
Skrivet av Einstein:

Det borde du verkligen ta att pröva. Remnant var det som öppnade hela Soulslike-genren för mig.
Tillräckligt annorlunda men med tydliga inspirationer. En konnässör ser nog mer än jag. Jacka upp svårighetsgraden och kom ihåg att det handlar om skjutvapen. Precis som i Souls-spelen är det en skön tyngd i rörelserna och det är en fröjd att pröva sig fram till vapen som passar hur du vill spela.
Det lönar sig att snoka runt på kartorna då det finns en hel del pussel att upptäcka. Så som spelet fungerar så ser man kanske inte allt på en första resa och det lönar sig att spela om.
Grymt bra i co-op!

I'm sold 😄, lär väl ge det ett test när jag har tid.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

My Soulsborne sense is tingling! Aldrig lirat Remnant, är det något för en nörd för hela Souls-like genren? Älskar alla Fromsoftware spel, lirat båda The Surge (Förvånansvärt bra spel) och kör Code Vein nu vilket är riktigt bra. Tror ni Remnant kan va något för mig?

Alltså första diggar jag. Ett soul spel med skjutvapen i fokus

1
Skriv svar