Den stora Diablo II: Resurrected-tråden

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Har aldrig spelat något spel i diabloserien förutom ett gammalt PC-gamer demo på 1:an när det begav sig.

Men blev lite sugen när jag såg trailers för Diablo IV. Då jag aldrig hoppar in mitt i en serie utan vill uppleva dom från början så skaffade jag originalet på GoG för två veckor sedan och hade kul med det även om det var ganska så svårt jämfört med moderna diton.

Efter att ha klarat det med en Sorcerer så var det dags för uppföljaren och vad trevligt att det fanns en nyutgåva av 2:an med fräsig grafik och modern upplösning och allt.

Level 12 Necromancer med en egen skelettarme´ är väldans kul så här långt.

Ja jävlar. Grattis! Jag är sjukt avis, att få uppleva Diablo 2 för första gången igen vore fantastiskt. Summoner-necro är också en väldigt rolig klass, även om man bitvis känner sig lite väl passiv när summons gör allt 😅

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Ja jävlar. Grattis! Jag är sjukt avis, att få uppleva Diablo 2 för första gången igen vore fantastiskt. Summoner-necro är också en väldigt rolig klass, även om man bitvis känner sig lite väl passiv när summons gör allt 😅

This is the way! Summoner-necro är ju den överlägset bästa dricka-kaffe-med-ena-handen klassen. Ångesten som infann sig när man vandrade ner i The Maggot Lair för första gången sitter fortfarande kvar. Att skaffa ett föremål med teleport-charges är ett hett tips!

Medlem
Skrivet av Schluug:

This is the way! Summoner-necro är ju den överlägset bästa dricka-kaffe-med-ena-handen klassen. Ångesten som infann sig när man vandrade ner i The Maggot Lair för första gången sitter fortfarande kvar. Att skaffa ett föremål med teleport-charges är ett hett tips!

Alternativet är att döda alla summons och bara låta sin merc slåss. Tar tid och är sjukt segt, men funkar 👌

Medlem

Jag älskar nekromantiker i alla former av fantasylir så det var ett naturligt val,
Hade önskat att det gick smidigare att byta mellan magier, det var jobbigt redan i ettan att bara kunna ha en magi åt gången. Varför kan man inte ha en lång rad från 1-10 som i dom flesta mmo:n? Dryckerna hade kunnat vara på en tangent för hälso och en för mana.

Vill jag veta vad Maggot Lair är för något? Ähh Mera skelett bara så löser det sig...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Gnällkuk
Skrivet av SID 6.7:

Jag älskar nekromantiker i alla former av fantasylir så det var ett naturligt val,
Hade önskat att det gick smidigare att byta mellan magier, det var jobbigt redan i ettan att bara kunna ha en magi åt gången. Varför kan man inte ha en lång rad från 1-10 som i dom flesta mmo:n? Dryckerna hade kunnat vara på en tangent för hälso och en för mana.

Vill jag veta vad Maggot Lair är för något? Ähh Mera skelett bara så löser det sig...

Pro tip, don't skip cardio. You're gonna need it.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Vill jag veta vad Maggot Lair är för något? Ähh Mera skelett bara så löser det sig...

Jag tror tyvärr att det just hade gjort det ännu jobbigare för dig, det är väldigt trångt där nere om man säger så

Backloggens befriare
Skrivet av Dudinkalv:

Jag tror tyvärr att det just hade gjort det ännu jobbigare för dig, det är väldigt trångt där nere om man säger så

Nä, inte nu längre. En gång i tiden kunde man ju inte springa igenom sina summons, men det kan man nu


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Maggot Lair och Act 2 avklarat. Bråkigt värre i trånga utrymmen! Men det löste sig med tålamod och feghet strategi.
Nu befinner sig den gode Nekromantikern Shagul i en djungel som tydligen behöver rensas på demonpatrask.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Nu har Mephisto, Diablo och Baal bitit i gräset. Skoj var det. Nu skall vi se hur 3:an står sig jämfört med den hottade 2:an.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Nu har Mephisto, Diablo och Baal bitit i gräset. Skoj var det. Nu skall vi se hur 3:an står sig jämfört med den hottade 2:an.

Grattis!

Vad tyckte du om spelet?

Tror tyvärr du kommer bli besviken. Både gällande story och gameplay med 3:an, sett till hur bra 2:an är.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Grattis!

Vad tyckte du om spelet?

Tror tyvärr du kommer bli besviken. Både gällande story och gameplay med 3:an, sett till hur bra 2:an är.

Det var bra, betydligt bättre än 1:an (även om den hade mörkare känsla) Gillade miljöombytena och att man kunde hyra medhjälpare. Nu hade man visserligen en smärre armé med sig som Nekromantiker hur som. Ökendelen var favoritplatsen att röja på.

Jag är ingen superfan av hack-n-slash, men vissa av dom får klart godkänt av mig. Och detta är ett av dom.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Grattis!

Vad tyckte du om spelet?

Tror tyvärr du kommer bli besviken. Både gällande story och gameplay med 3:an, sett till hur bra 2:an är.

Gameplay i trean är ju överlägset.
Diablo 2 har gammalt och kantigt gameplay.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Gameplay i trean är ju överlägset.
Diablo 2 har gammalt och kantigt gameplay.

Personligen så håller jag inte med. D2 är originalet och överlägsen på alla plan gentemot D3s mekaniker och liknande. Det håller inte måttet (IMHO).

Och då hatar jag inte bara eller trollar. Har spelat flera tusen timmar D2, D3 och D2R respektive.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Personligen så håller jag inte med. D2 är originalet och överlägsen på alla plan gentemot D3s mekaniker och liknande. Det håller inte måttet (IMHO).

Och då hatar jag inte bara eller trollar. Har spelat flera tusen timmar D2, D3 och D2R respektive.

Diablo (1997) är originalet, men det är ju ännu värre, så det säger ju ingenting.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Diablo (1997) är originalet, men det är ju ännu värre, så det säger ju ingenting.

Tack, vet att Diablo 1 kom före Diablo 2. Jag har även spelat det spelet massor med timmar och skulle fortfarande ranka det högre än D3. Men tror du bara väljer att missförstå mig så jag lämnar diskussionen här.


signatur

Submission is for the weak

Skribent
Skrivet av keffkebab:

Nä, inte nu längre. En gång i tiden kunde man ju inte springa igenom sina summons, men det kan man nu

haha ja det minns jag, necros blev typ utsparkade ur grupperna pga av att de skapade trafikstockning i gångarna och kunde inte göra något åt det.


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk
Skrivet av Johan Lorentzon:

haha ja det minns jag, necros blev typ utsparkade ur grupperna pga av att de skapade trafikstockning i gångarna och kunde inte göra något åt det.

fkin maggot lair...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Va lite sugen på den of evil och drog igång d2r igen igår. Startade en ny paladin med holy fire. Slutade med att jag spelade igenom hela normal 😅

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Va lite sugen på den of evil och drog igång d2r igen igår. Startade en ny paladin med holy fire. Slutade med att jag spelade igenom hela normal 😅

Underbart.

Spelade igenom slutet på normal och hela nightmare igår med en assassin för första gången. Verkar vara en rolig klass.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Underbart.

Spelade igenom slutet på normal och hela nightmare igår med en assassin för första gången. Verkar vara en rolig klass.

Assassin är min favoritklass, älskar den! Min första klass när D2R släpptes var en trapsin med lightning och death-traps (dvs klassisk d2-trapsin). Det ena man kan klaga på där är väl att hela spelet blir lite för lätt (förutom ancients i hell). Jag har dock inte spelat med den sen 2.4 (eller vilken patch det var) där de gjorde alla balansändringarna, men har för mig att jag läste att de fått övriga traps att bli bra också, så kanske borde ge den en ny chans och prova nåt nytt Jag vet att många gillar martial arts också, men jag gillar spelstilen med traps så brukar bli där ändå när jag kör assassin

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Assassin är min favoritklass, älskar den! Min första klass när D2R släpptes var en trapsin med lightning och death-traps (dvs klassisk d2-trapsin). Det ena man kan klaga på där är väl att hela spelet blir lite för lätt (förutom ancients i hell). Jag har dock inte spelat med den sen 2.4 (eller vilken patch det var) där de gjorde alla balansändringarna, men har för mig att jag läste att de fått övriga traps att bli bra också, så kanske borde ge den en ny chans och prova nåt nytt Jag vet att många gillar martial arts också, men jag gillar spelstilen med traps så brukar bli där ändå när jag kör assassin

Har minst alla klasser i 2 uppsättningar på hell redan så var bara den stackars assassinen kvar ^^

Ja, jag spelar hellre traps då Mosaic runordet är lite väl OP så håller mig ifrån det. LIghtning traps for the win kan jag dock säga. Mycket skönare än fire. Dock är jag level 70-ish så kan äntligen börja röja på riktigt med enigman


signatur

Submission is for the weak

Skriv svar