I dag visar Nintendo upp 10 minuters gameplay från Zelda: Tears of the Kingdom

Medlem

Att fritt kunna sammanfoga objekt kan öppna upp möjligheter för riktigt intressanta pussel.

Medlem
Skrivet av Lioras:

Ok, jag älskade "Breath of the Wild", men... var detta allt de ville visa?

Japp, det var det. Det kommer sannolikt en Direct innan släppet men om inte så får vi upptäcka allt själva. Sen är det ju ganska omvälvande saker för spelet som de visade, att bygga egna fordon och kombinera vapen med med t.ex monsterdelar skapar ju helt nya förutsättningar.

Medlem

Ser ut som Botw. Är de till och med samma karta?! Gäsp! Inget köp.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Japp, det var det. Det kommer sannolikt en Direct innan släppet men om inte så får vi upptäcka allt själva. Sen är det ju ganska omvälvande saker för spelet som de visade, att bygga egna fordon och kombinera vapen med med t.ex monsterdelar skapar ju helt nya förutsättningar.

Skulle nästan tro att det inte blir någon direct, speciellt som de nu visat upp gameplay, konsol och Pro-controller och sagt att de inte vill avslöja för mycket kring story och annat vi bör upptäcka själva. Och det är precis så jag vill ha det! De har gläntat på dörren och hintat om hur denna skiljer sig från BotW utan att överförklara eller säga "det här kan du göra med verktygen vi ger dig" utan snarare "det här är verktygen vi ger dig, upptäck själv vad du kan göra med det". Jag vill spela och bli konstant överraskad över både handling och gameplay och en Direct på 30-40 minuter hade nog bara förstört det. Så även om de kommer sända en kommer jag antagligen inte titta.

Medlem

Detta spel är ett måste köp.
*för många spel att spela 😅

Folk som klagar på utseende, spel och gameplay går alltid före grafik. Många är alldeles för insnöade på grafik med tråkig gameplay.
Dessutom kan man köra Zelda på PC 4k med grafikkmoddar om man vill göra det snyggare.
🤔🧠😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Detta spel är ett måste köp.
*för många spel att spela 😅

Folk som klagar på utseende, spel och gameplay går alltid före grafik. Många är alldeles för insnöade på grafik med tråkig gameplay.
Dessutom kan man köra Zelda på PC 4k med grafikkmoddar om man vill göra det snyggare.
🤔🧠😂

Jag håller med i ditt resonemang, men det känns ändå lite surt att nya Zelda inte är mycket snyggare än BOTW. Mycket av känslan för min del ligger i att jag spelade Ocarina of Time och Majoras Mask på N64 som för sin tid var det snyggaste på marknaden. 😍

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Jag håller med i ditt resonemang, men det känns ändå lite surt att nya Zelda inte är mycket snyggare än BOTW. Mycket av känslan för min del ligger i att jag spelade Ocarina of Time och Majoras Mask på N64 som för sin tid var det snyggaste på marknaden. 😍

Ok, men jag vet inte om jag håller med om N64.
Inget var snyggt på N64, varken för tiden eller senare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag vill ha ett klassiskt Zelda Ledsnade på Breath efter typ 10 timmar, och det här ser inte mer intressant ut, tyvärr. Men känner jag mig själv rätt finns det en risk att jag kommer köpa det vid release ändå pga nyfikenhet.

Skrivet av Mannagryn:

ska såklart spelas på PC, då kan man modda det hur som helst och få bort idiotiska saker.. BotW har 1000-tals moddar.
bättre grafik + FPS också.

Spelade också på PC! Det flöt på sjukt mycket bättre än på kompisens switch. Nu äger jag dock ett switch, så om jag ska spela kanske jag köper.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Jag skulle också vilja ha ett mer klassiskt Zelda. Fuse, Ascend, Recall och att kunna bygga helikoptrar o spexiga fordon känns alldeles för mycket sci-fi för hur jag personligen tycker ett Zelda spel ska vara. Men jag kommer nog ge det en chans iaf!

Medlem
Skrivet av Lidodido:

BotW är ju estetiskt väldigt välgjort, och har en betydligt mer innehållsrik än något av de spelet du nämner vilket för mig och många andra är värt mer än modern grafik. Dessutom har Nintendo alltid kört på en tidlös grafik med bra estetik istället för grafik, vilket jag gjort att spelen har åldrats väldigt bra jämfört med andra spel.

Här håller jag helt enkelt inte med dig (förutom möjligtvis innehållsrikedomen), men smaken är som baken.
BotW är det Zelda-spelet som har tilltalat mig minst även estetiskt. Skittrist med det nya "cyber"-temat med massa robotar, blip-blop-musik osv.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Går man endast efter det visuella så har du rätt. Dock är ju spelen du nämner rätt tråkiga och knappt rika på idéer när det kommer till att uppdatera gameplay som Nintendo varit med Zelda; i mitt tycke

Personligen anser jag inte att BotW var särskilt rikt på idéer, speciellt inte med tanke på vilken innovation de gamla spelen kom med för sin tid. För mig är det ett random open world-spel med överdraget Zelda-skin vilket även är anledningen till att det inte riktigt klaffade för mig.

Skrivet av QuiGonRat:

+ Ett nytt Hyrule. Jag var rädd att de skulle återanvända förra kartan i viss mån, men det här ser ju ut att vara en ny värld att utforska. Spännande!

Stämmer detta verkligen? Jag har absolut förstått det som att de bara återanvänder och modifierar kartan.

Medlem

mina tankar efter att ha sett gameplay; tråkigt att de inte hunnit få ut en ny konsol och kunnat göra bättre grafik än BotW!
Annars, visst, kanske är roligt, världen i sig är kanske lite roligare.

Medlem

Den där var inte vacker. Zelda konsoler brukar vara snygga men här blev det inte bra.

Medlem

Ser bedrövligt ut imo. Grafiskt ser det nästan sämre ut än det förra (?) och de nya gameplay systemen lockar inte alls. I mina ögon var BOTW ett riktigt dåligt open world spel med vapen som tvunget skulle gå sönder, dåliga pussel (ta bort dem helt), en död värld och ostabil fps. Man hade ju hoppats på mer från Tears of the kingdom men ser ut som en massiv besvikelse än så länge.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Ser ut som Botw. Är de till och med samma karta?! Gäsp! Inget köp.

Nej det tror jag knappast.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Här håller jag helt enkelt inte med dig (förutom möjligtvis innehållsrikedomen), men smaken är som baken.
BotW är det Zelda-spelet som har tilltalat mig minst även estetiskt. Skittrist med det nya "cyber"-temat med massa robotar, blip-blop-musik osv.

Personligen anser jag inte att BotW var särskilt rikt på idéer, speciellt inte med tanke på vilken innovation de gamla spelen kom med för sin tid. För mig är det ett random open world-spel med överdraget Zelda-skin vilket även är anledningen till att det inte riktigt klaffade för mig.

Stämmer detta verkligen? Jag har absolut förstått det som att de bara återanvänder och modifierar kartan.

Ja det estetiska är ju åsikter så klart, men min poäng är att grafikmotorn inte är allt så att det är "fult" ur ett tekniskt perspektiv tycker jag inte riktigt räknas. Sen är väl knappast Spider-Man särskilt estetiskt tilltalande, är ju bara en stad, om man nu ska se det så. Tekniskt snyggt men inte så spännande.

När det gäller idérikedomen känner jag dock att det blir bakvänt att nämna 3 generiska open world-spel som bra exempel och sen kalla Botw för genetiskt. Åtminstone Horizon och Spider-Man är ju bland de mest ubisoftifierade open world-spelen som släppts de senaste åren. En checklista och en massa map markers att städa bort. Botw var ju unikt i hur man måste utforska kartan och landskapet, hålla utkik efter detaljer, och lyssna till vad folk säger snarare än att ge dig en lista.

Respekterar din åsikt och säger inte att du måste gilla spelet, smaken är som baken. Tycker bara att Horizon och Spider-Man är rätt dåliga exempel på innovativa Open world-spel, men då är Botw det enda open world-spel jag riktigt fallit för så där är vi helt enkelt olika 🙂

Medlem
Skrivet av QuiGonRat:

...

+ Ett nytt Hyrule. Jag var rädd att de skulle återanvända förra kartan i viss mån, men det här ser ju ut att vara en ny värld att utforska. Spännande!

...

Saker har ändrats, men mycket verkar vara samma karta.
https://www.youtube.com/watch?v=PPbxgKdPG1g

Medlem
Skrivet av Kitongo:

Jag skulle också vilja ha ett mer klassiskt Zelda. Fuse, Ascend, Recall och att kunna bygga helikoptrar o spexiga fordon känns alldeles för mycket sci-fi för hur jag personligen tycker ett Zelda spel ska vara. Men jag kommer nog ge det en chans iaf!

Ja man kan ju inte påstå att Botw är något för alla. Själv var det nog första Zelda-spelet jag fastnat för sedan AlttP, i övrigt har Zelda sedan det blev en tredimensionell spelserie på N64 varit något jag inte fastnat för alls. Stela enformiga spel, raka motsatsen till den fria lekfullheten Nintendo i det närmaste definierade med Super Mario 64. Men med Botw fick jag samma känsla som när man spelare SM64 för första gången, rena lekstugan i spelform, ren selglädje. Och här med Tears of the Kingdom verkar de onekligen ta det till nästa nivå med att fritt kunna bygga vapen och fordon. Visst, håller med om att det blir rent konceptuellt lite märkligt, men gosse vad jag misstänker man kommer experimentera i timmar med detta nya system.

Men man får ju hoppas att Nintendo även fortsätter utveckla de klassiska Zelda-spelen till de som inte gillar Botw, det ska ju finnas något för alla på en stor konsol som Switch.

Medlem
Skrivet av lonian:

Nej det tror jag knappast.

Sådär tänker jag med men tyckte ja hörde i videon att han sa att kartan är lite "annorlunda" med andra ord de är samma karta men de flyttat på fiende positioner osv. Hoppas ja har fel

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Sådär tänker jag med men tyckte ja hörde i videon att han sa att kartan är lite "annorlunda" med andra ord de är samma karta men de flyttat på fiende positioner osv. Hoppas ja har fel

Att kartan är lite annorlunda kan betyda allt möjligt. De vill nog fortfarande ha Hyrule och där finns platser som är välbekanta men de måste inte vara så som första spelet.

Eftersom det har med tid att göra gissar jag att man kan eller har färdats i tiden eller annan dimension och då kan mycket se annorlunda ut.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

När går switchen att förboka då? Har tittat runt och ingen har den i sitt system än

Nu har många lagt upp den, blev en från spelbutiken.

Medlem
Skrivet av Pickadoll:

Nu har många lagt upp den, blev en från spelbutiken.

jag såg det, blev en från webhallen för mig, svindyr och inget spel ingår men jag har ju inte köpt någon switch på flera år pga väntan på denna


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

123
Skriv svar