Hur ska det kunna bli E3-mässa om ingen kommer?

Robot
Hur ska det kunna bli E3-mässa om ingen kommer?

I nuläget har NOLL spelföretag anmält sin närvaro.

#e3, #spelsommar


Medlem

Det trista är ju att företagens egna events är helt värdelösa. E3 tvingade dem iaf att stå i jämförelse med övriga i branschen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Moderator | Testpilot

Riktigt tråkigt ändå att det blir så här. Som Soulless är inne på känns det inte som att de tar i ordentligt med de egna showerna, utan gör något så enkelt som möjligt.

Vilket man kan förstå. Ett eget live event med mindre studio är väl att föredra produktions- och kostmässigt. Roligare när de få tampas med varandra på ett större event istället


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tråkigt indeed

Medlem

Branschen blöder?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Finns ju flera saker som kan göras för att återuppliva mässan, första steget vore väl att göra som alla andra vettiga organisationer och fly Kalifornien för att sänka priserna. E3 hade väl överlag varit i bättre form nu om det varit mer stabilt genom åren istället för att köra "utspridd halvmässa" vartannat år följt av "det blir inget i år" lite när som.

Medlem

Det är som med spelbutikerna, hur många finns kvar?

Medlem
Bevara E3 tack.

Snälla bevara E3. Det är en vacker tradition inom spelbranschen, eller har varit iaf. Det är ju julafton för oss gamers under tidiga sommaren. Har följt den slaviskt sedan jag var liten grabb på 90-talet, då i tidningen Super Power (som blev Super Play senare).
Tycker det är as synd att företagen sviker.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Dex
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Riktigt tråkigt ändå att det blir så här. Som Soulless är inne på känns det inte som att de tar i ordentligt med de egna showerna, utan gör något så enkelt som möjligt.

Vilket man kan förstå. Ett eget live event med mindre studio är väl att föredra produktions- och kostmässigt. Roligare när de få tampas med varandra på ett större event istället

Visst är det tråkigt att E3 har blivit som det är nu, men ärligt så förstår jag företagen.
Tror det har satt en jäkla press varje år framför allt för dom stora som Sony, Microsoft och Nintendo att dom i princip måste visa upp stora mäktiga spel på E3 annars blir dom sågade rejält och dom ska ju "vinna" E3 då alla journalister rankar det varje år typ.

Blir ju lite som då för några år sedan när Bethesda (eller Xbox, kommer inte ihåg vem det var) visade upp Elder Scrolls 6 och Fable sen har man inte sett något från något spelen på flera år. Kändes som dom gjorde det mycket för att dom skulle ha något stort och visa fast dom kanske inte riktigt var redo.
Tror både Sony och Nintendo känner precis samma sak. Blir så mycket bättre och lättare för dom att helt enkelt bara köra sitt eget och kan visa upp spelen när dom själva är redo.

Plus att det stora med E3 från min sida var alla överraskningar osv, men det får man ju typ aldrig längre då varenda spel läcker i förtid nästan

Medlem

E3 har varit en del av livet sen man började intressera sig för spel på riktigt. Tråkig utveckling.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

The game awards är lite som nya e3, fast mer kompakt. Tur vi har något iaf


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Det är nog bara acceptera faktum att aktörernas PR-maskinister verkar anse att det är bättre att ha kontroll över hur och när saker ska visas upp.

Medlem

geoff keighley summer game fest har tagit över stafettpinnen. Plus att E3 kostade företagen otroligt mycket pengar.
Så liten julafton blir det för oss gamers

Medlem

Jag tycker typ inte det gör något, branschen själva och konsumenter har gjort det passé.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

För oss gamers kommer ju spelen ändå, Var på E3 2005 när xbox släpptes och som svensk måste man nog säga jag blev både starstruck och mindblown. Men ser tyvärr inte Någon expo som ett MÅSTE idag.

Medlem

Känns ju lite som att The Game Awards har blivit nya E3 (eller som tidigare sagt ovan, Summer Game Fest).

Medlem

Väldigt trist! Som andra har varit inne på så var det speciellt, lite som julafton, bänka sig framför tv:n och följa alla de stora showerna från Sony, Microsoft och Nintendo. Om jag minns rätt så hade vi inte en jäkla massa läckor heller på den tiden, som förstör mycket av showerna idag.

Jag hade lite hopp om att E3 skulle återvända efter covid, istället dödade covid hela showen... och fick de stora att inse att de kunde spara miljoner och göra sina egna digitala events när de ville istället. Även om de kan vara bra emellanåt så är det inte alls den känslan som E3 gav. Det är bara att inse att E3 förmodligen aldrig kommer tillbaka på riktigt, och säkerligen läggas ner pga bristande intresse.

Medlem
Skrivet av Kris:

Branschen blöder?

njae, de stora har ju egna events, är nog inte så lockande för de små att vara kvar själva?


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

It's not a lake, it's an ocean

It's over.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Vill egentligen inte vara negativ, men vad är det egentligen deras närvaro skulle symbolisera? "Här är ännu ett spel som har blivit framstressat!", och se där: "Ännu en PC-port som suger . . ." Spelbranschen har suktat efter snabba pengar i ett årtionde, nu börjar nog hårfästet krypa tillbaka.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av T-bolt:

njae, de stora har ju egna events, är nog inte så lockande för de små att vara kvar själva?

Du menar att jag har fel när jag säger att branschen levt på lyckorus av låga räntor?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Ruffles:

It's over.

Vila i frid E3! Vi fick aldrig mötas på riktigt men jag har varit med dig i anden många gånger. Alla gånger. Tills nu. Nu är det dags att vila. Förevigt.

Medlem

Förstår fortfarande inte varför de vägrar ställa upp på E3. E3 var ju som en högtid inom spelvärlden, en liten slags "julafton" för spel. Känns jävligt skumt att inte ha E3.

KoP
Medlem

Trist. E3 har ju alltid varit lite utav en höjdpunkt där man fått alla nyheter samlade angående kommande spel med mera. Man bullade upp med lite chips och dricka å hade en myskväll.

Pallar tyvärr inte att hålla koll på alla individuella event som hålls under året. ╮(╯_╰)╭

Medlem

The Game Awards, Summer Game Fest, Xbox Showcase, State of Play, Tokyo Game Show osv osv! Finns hur mycket som helst behöver vi verkligen fler? Nej lägg ner.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

The Game Awards, Summer Game Fest, Xbox Showcase, State of Play, Tokyo Game Show osv osv! Finns hur mycket som helst behöver vi verkligen fler? Nej lägg ner.

Fast E3 var ju alla dom du nämner i ett kompakt paket under någon vecka(minus Tokyo Game Show). Det är ju tack vare att E3 inte är något ledande event längre som vi har alla dessa utspridda shower.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dex:

Visst är det tråkigt att E3 har blivit som det är nu, men ärligt så förstår jag företagen.
Tror det har satt en jäkla press varje år framför allt för dom stora som Sony, Microsoft och Nintendo att dom i princip måste visa upp stora mäktiga spel på E3 annars blir dom sågade rejält och dom ska ju "vinna" E3 då alla journalister rankar det varje år typ.

Blir ju lite som då för några år sedan när Bethesda (eller Xbox, kommer inte ihåg vem det var) visade upp Elder Scrolls 6 och Fable sen har man inte sett något från något spelen på flera år. Kändes som dom gjorde det mycket för att dom skulle ha något stort och visa fast dom kanske inte riktigt var redo.
Tror både Sony och Nintendo känner precis samma sak. Blir så mycket bättre och lättare för dom att helt enkelt bara köra sitt eget och kan visa upp spelen när dom själva är redo.

Plus att det stora med E3 från min sida var alla överraskningar osv, men det får man ju typ aldrig längre då varenda spel läcker i förtid nästan

Jo du har ju helt rätt. De blir ju tvingade att visa något när man kanske inte har mycket att visa egentligen, och det blir väl fel. Bättre att de visar något när projektet har lite mer kött på benen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Fast E3 var ju alla dom du nämner i ett kompakt paket under någon vecka(minus Tokyo Game Show). Det är ju tack vare att E3 inte är något ledande event längre som vi har alla dessa utspridda shower.

Jo men nu när nyhetsrapporteringen sker online varje sekund och nya videos läggs upp på Youtube hela tiden osv är ju allt utspritt endå vi kommer nog aldrig få uppleva den där E3 julafton igen. Kommer nog bli ännu mer utspritt i framtiden ingen har ju tålamod att vänta längre allt ska ske nu nu.

Medlem

E3 är inställt

1
Skriv svar