Vad gör ni nu?

Medlem

Kollar på ishockey Rögle - Skellefteå

Medlem

Sitter i en stol och dricker kaffe i väntan på att få sitta i en flygstol 12 timmar. Sen när jag kommer hem blir det att sitta på ett tåg i 4 timmar sen är jag hemma. Då blir det att sätta sig vid datorn.

Medlem

Köpte mig precis en PS5 som jag ska åka och hämta strax! Ska bli kul och se en för första gången haha! Har inte så mycket som ens stött på ett skylt-ex utav konsolen

Medlem

Jobbar och testar om kollegorna märker om man fiser.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Kokar kaffe och laddar ner Control.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Funderar på om jag ska hosta upp pengarna för the last of us part 1 eller avvakta eventuell rea. Brottas med tankarna att jag redan spelat originalet och det inte är värt 699:-

Medlem
Skrivet av korvmos:

Jobbar och testar om kollegorna märker om man fiser.

Märkte de något är den stora frågan ?

Medlem

Fått igång min nya PS5 och sitter och leker i Astrobot spelet medans jag väntar på Demon's Souls ska ladda klart. Underbart att det medföljer i PS+ !

Så många år av väntan, det enda Soulsborne spelet jag inte rört öht! Äntligen!

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Märkte de något är den stora frågan ?

Inte idag. Får ladda med något kryddstarkt till imorgon:p


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Svär en ramsa på jobbet och knyter näven i fickan, den svenska stilen.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Fick precis reda på att jag ska genomgå en rektoskopi imorgon... inte taggad, men ska bli skönt att få svar på vissa frågor.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Har just lirat Sniper Elite 4, uppdraget med den mycket trevliga Italienska staden vid kusten. Alla reflexer satt i än, höll på att röja mig själv i starten pg av att jag hade glömt hur man höll andan. Hittade lite nya vägar och positioner att skjuta från.

Medlem

Svär lite medans jag spelar det fantastiskt vackra Demon's Souls till PS5. Man märker vilka QoL saker dom förbättrade vid uppföljarna haha, men det är verkligen en fröjd och en härlig utmaning!

Medlem

Är överlycklig över att ha hittat färdiga paket med bilder till ett projekt jag meckar med. Har suttit och klippt och klistrat bilder en och en, vilket har tagit orimligt mycket tid i anspråk, men nu fick jag flera tusen färdiga bilder rätt upp och ner. Ett stort steg för att ro projektet i hamn.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Är överlycklig över att ha hittat färdiga paket med bilder till ett projekt jag meckar med. Har suttit och klippt och klistrat bilder en och en, vilket har tagit orimligt mycket tid i anspråk, men nu fick jag flera tusen färdiga bilder rätt upp och ner. Ett stort steg för att ro projektet i hamn.

Funderat på att använda dig av Craiyon eller liknande AI för att skapa bilder? Jag satt tidigare idag och försökte hitta ikoner av en viss stil/typ, men det fanns inga gratis som passade men jag lyckades efter ett par (många) försök få skapliga resultat.

Är helt talanglös när det gäller grafik, kan putsa och retuschera lite och skapa memes, men i rita och skapa kategorin är inte min grej och är på nollbudget så all hjälp är välkommen.

Medlem

Ligger i sängen med feber och ont i hela kroppen. Usch prutt och blä :<

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Funderat på att använda dig av Craiyon eller liknande AI för att skapa bilder? Jag satt tidigare idag och försökte hitta ikoner av en viss stil/typ, men det fanns inga gratis som passade men jag lyckades efter ett par (många) försök få skapliga resultat.

Är helt talanglös när det gäller grafik, kan putsa och retuschera lite och skapa memes, men i rita och skapa kategorin är inte min grej och är på nollbudget så all hjälp är välkommen.

Jag behöver bilder på saker som redan finns, exemplevis spelfodral, manualer och screenshots. Antar att Craiyon inte kan generera sådant, eller?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag behöver bilder på saker som redan finns, exemplevis spelfodral, manualer och screenshots. Antar att Craiyon inte kan generera sådant, eller?

Nope, specifika saker som ett omslag som måste vara exakt och inte "nyskapat" är det sämre med. Men vill du skapa en spelkaraktär och har en ide om vad du vill ha så kan du låta en AI konceptualisera lite grafik.

Medlem

Sista rycket på jobbet innan hemgång, rundar av allt och försöker sammanställa veckan som varit.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Bråkat med Nintendo Europas webbshop, men äntligen fick man tag i en N64-kontroll till Switchen. Det var bara något år sent det. Nå, nu kan jag snart spela Goldeneye och Wave Race på riktigt.

Medlem

Ser ännu ett projekt gå i graven. Tanken var att blogga och skriva om spel, det var kul en månad typ sedan tröttnade jag. Som alltid.

Men. Denna gången så tröttnade jag av en någorlunda vettig anledning. Jag fick under den korta resans gång en, enligt mig själv, bättre idé som jag sedan dess har arbetat med. Det blir bättre och bättre för varje dag som går och jag tror mer på den än något jag tidigare har gjort.

Bloggen lever några dagar till så vill man så kan kika på den här:

www.loota.se

Edit: recensionerna hade ett värde då jag kunde publicera dem här istället.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Fan va skönt med sovmorgon! I vanliga fall går jag upp vid 6 men idag gick jag inte upp förrän kl 7 😉


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Var tog min ljuva spelmorgon vägen!?
Argh! Sommartid!!!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Var tog min ljuva spelmorgon vägen!?
Argh! Sommartid!!!

Jag jobbade natt. Från 01.59 till 03.00 på en sekund ❤️


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Dricker kaffe och slö tittar på Youtube

Medlem

Happ, då var man insnöad över en natt! Frugan har bilen och jag är hemmafar.

Det är bara att koka vatten till kaffe och choklad för idag kommer vi inte fram med barnvagnen till förskolan.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

https://i.ibb.co/3mksBM3/12-BE5045-3739-4-AC8-90-D3-DB567-A97...

Happ, då var man insnöad över en natt! Frugan har bilen och jag är hemmafar.

Det är bara att koka vatten till kaffe och choklad för idag kommer vi inte fram med barnvagnen till förskolan.

Det är bara fram med pulkan

Medlem

Har implementerat Darkmode i hela mitt huvudprojekt (fortfarande ljusöverkänslig så det var givet), och har skrivit kod för att formatera en SQL dump till ett Wordcloud som är interaktivt och låter användaren välja sökkriterier. Tidigare skrev jag också kod för att konvertera loggdata så att de kan presenteras i näverksgrafer och visar upp eventuell attack-pivoting mellan burkar.

Vad som är kvar är att koda något som konverterar hits på tags (frekvens upp till flera tusentals) till en skala på mellan 32 till 8 (relativ fontstorlek) för att sätta storlek (eller relevans) på de ord som visas i Wordcloud.

Skrev en demomjukvara förut där jag laborerade friskt med interaktiv datavisualisering, ett liknande wordcloud är med där också:

Nu ska jag vila och kolla klart på Fear The Walking Dead S4.

Medlem

Längtar till kvällens konsert med Meshuggah, The Halo Effect, Orbit Culture och Scar Symmetry. Kommer bli en sjukt underbar kväll

Medlem
Skrivet av Kulneff:

Längtar till kvällens konsert med Meshuggah, The Halo Effect, Orbit Culture och Scar Symmetry. Kommer bli en sjukt underbar kväll

IRL eller livestream? Orbit Culture rocker ju och sångaren låter som en tidig James Hetfield ibland.

Skriv svar