Japp - E3 2023 är inställt

Robot
Japp - E3 2023 är inställt
Megadelux

SATAN vad du var snabb på pucken där Tompa.

Skägg.
10 Chambers

Trist men ändå väntat.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av renod:

SATAN vad du var snabb på pucken där Tompa.

Tänkte detsamma. Vad gör gubben uppe såhär sent?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Enda showen jag ser fram emot årligen är Devolver Digitals


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Vi såg det inte komma xD

Medlem

Känns ganska förlegat med såna event


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Är ju showen som markerar att sommaren är här


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Där dog en bit spelkultur. Tråkigt.

Medlem

Verkar som att det är dags att sätta E3 i pension. Sorgligt men kan inte se att det kommer bli vad det en gång var. Får hoppas det dyker upp nya häftiga saker och event

Medlem

Trist, men som nämnts, ganska väntat.

Passa på att ta en återblick på en av dom mest episka utannonseringarna från något E3:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Redaktör
Skrivet av Fezk:

Trist, men som nämnts, ganska väntat.

Passa på att ta en återblick på en av dom mest episka utannonseringarna från något E3:

https://www.youtube.com/watch?v=hPcuMRTkEdQ

Jag synar och höjer med...


signatur
Medlem

Ingen större förlust och mer eller mindre väntat.

Medlem

Tråkigt, kommer att sakna uppesittarkvällarna och de gamla klassiska live-presskonferenserna.

Medlem
!

Vila i frid E3, du kommer vara saknad! Så många fina barndomsminnen att ha följt dig! Hade hoppats på att en dag kunna besöka dig men det lär aldrig bli av. Så synd!

Medlem
Ambassadör
Xbox

Mycket trist. Det var en väldigt rolig vecka med mycket att följa runtomkring.

En skämskuddeframkallande Ubisoft-stream en random tisdag är kanske inget man tittar på, däremot i ett större sammanhang så blir det roligare att följa med i det mesta. Även sådant som man kanske inte hade tagit del av annars.


signatur

Jump in.

Medlem

Trist kan jag tycka men som ni många nämner så var det inte direkt oväntat. Frågan är ju nu ifall det ens en framtid för E3. Tråkigt att se detta event som varit en del av ens uppväxt.

Medlem

Tråkigt men väntat att stora mässor inte längre är gångbart i dagens sterila samhälle. Liksom spelbutiker, korvkiosker och så småningom även konserter och pubar, allt är på väg bort.

Medlem

Nu finns det ju fler shower som blivit ganska väletablerade, så vi alla kommer ju kunna få våran "fix". Men det är ju fortfarande väldigt tråkigt, hoppas det blir annorlunda nästa år - tvekar dock på det.

Medlem

Fy fan säger jag bara. Så fucking ruttet tråkigt. Tragiskt om det inte blir nå mer av denna anrika mässa som jag följt sedan starten under 90-talet.

Skrivet av Majoren:

Tråkigt men väntat att stora mässor inte längre är gångbart i dagens sterila samhälle. Liksom spelbutiker, korvkiosker och så småningom även konserter och pubar, allt är på väg bort.

Konserter borde dock överleva då inget går upp mot att se/höra SLAYER Live. Att ta in alla sinnen på en direktspelning slår ju allt i musikväg.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Officiellt inställt, inofficiellt nedlagt.

Medlem

Lite tråkigt ändå, ligger lite nostalgi kring E3. Speciellt när man blickar bakåt och fick stora spelnyheter serverat under knappt en vecka av bl.a. från svenska spelsajter som hade sina korrespondenter på plats.

Medlem

I knew it. Förbannat sorgligt dock. Man hoppas verkligen att studiorna hittar tillbaka till en gemensam mässa såsmåningom. 😭

Skrivet av FRULZ:

Jag är vanligtvis optimist, men sätter 10 köttbullar på att det blir inställt till följd av virus, krig, meteornedslag, jordbävning, elbrist eller annan händelse.

Hade förövrigt varit sjukt ballt om folk världen över vägrade köpa spel i 12 månader från jättarna (extremt orealistiskt) som en protest och krav att deltagandet på E3 blir som för 10+ år sedan igen.. Hade nog alla tjänat på i längden ändå, det är min övertygelse. 😏


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Tråkigt, kommer att sakna uppesittarkvällarna och de gamla klassiska live-presskonferenserna.

Det klassiska var ju att sitta och vänta på Super Plays E3 nummer minns när man fick med DVD skivor med alla trailers så man själv kunde kolla.

KoP
Medlem

Trist. Kommer bara betyda att jag kommer få en sämre överblick över kommande spel med mera. (Har ju dock FZ som spelnyhetsportal)

Vägrar hålla koll på utgivarnas egna event och tider utspritt under ett år. 😂 Det var helt enkelt bekvämt när det hölls under ett tak.

Medlem

Allt går ju mot det digitala, även matbutiker. I framtiden kommer folk sitta hemma, kanske inte träffas fysiskt lika ofta.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Känns ganska förlegat med såna event

Är det så egentligen?
Finns ju massa knasiga mässor kvar dit folk samlas.
Filmfestivaler, bokmässor, bilmässor, sci-fi grejer osv.

It's not a lake, it's an ocean

En epok går i graven. Det låg i korten att det skulle bli så här, men det känns tråkigt. E3 har alltid varit speciellt för oss gamers, en helg som verkligen samlar industrin och där det pumpats ut så mycket nyheter att det varit svårt att hänga med. Men inte bara det - själv har jag älskat att ta del av alla intervjuer som genererats från mässan när speljournalister får möjlighet att snacka med företrädare för branschen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Majoren:

Tråkigt men väntat att stora mässor inte längre är gångbart i dagens sterila samhälle. Liksom spelbutiker, korvkiosker och så småningom även konserter och pubar, allt är på väg bort.

Pubar kommer inte försvinna såtillvida ingen framtida regering försvårar drivandet av en dylik.

Konserter … nja. Tror inte det. Men kanske pausas under perioder av olika skäl.

Människor lever (bland annat) för upplevelser. Musik live är en stor sådan.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

12
Skriv svar