Bobby Kotick besviken på Sony, men påverkar inte relationen långsiktigt

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Vi pratar inte om samma sak. Jag svarade på frågan varför han får hållas, och svaret är att han i 30 år drivit ett väldigt framgångsrikt företag som innan han kom dit var konkursmässigt. Därför får han hållas.

Du blandar in världen och grejer, det har ingen påverkan alls på om han får sitta på sin post eller inte. Så tack för diskussionen, men jag tackar för mig här för vi pratar dom sagt inte om samma sak.

Jag tror jag har svårt att se poängen med uttalandet, det finns väl ingen som inte förstår det du säger. Men det pekar ju bara mot att ledningen i stort behöver ses över, inte bara Bobby. Det känns lite som att någon ifrågasätter varför 4 människor delar på 2 äpplen och bara två fick varsitt äpple istället för att man skar äpplena i halvor, och som svar på det kommer någon in och säger "därför att de två människorna inte såg poängen i att dela med sig av att dela äpplena med de andra två."


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Jag tror jag har svårt att se poängen med uttalandet, det finns väl ingen som inte förstår det du säger. Men det pekar ju bara mot att ledningen i stort behöver ses över, inte bara Bobby. Det känns lite som att någon ifrågasätter varför 4 människor delar på 2 äpplen och bara två fick varsitt äpple istället för att man skar äpplena i halvor, och som svar på det kommer någon in och säger "därför att de två människorna inte såg poängen i att dela med sig av att dela äpplena med de andra två."

Din liknelse är korrekt om de två som tar varsitt äpple är de som planterat och odlat äppelträdet.

Avstängd
Skrivet av Tassel:

Som gamer väger hans ord lätt. Om jag ägt aktier i hans "kungadöme" hade jag slickat hans fötter.
Som jag sagt i en annan tråd, hela affären har blivit en fars.

Vi som älskar spel kommer inte komma ur detta oskadda....

Kommer bara bli bättre för spelarna. Dom som betalar åt oss så vi spelare lungt kan sitta i båten och få massa spel utan extra kostnad är ALLA andra företag som gör avtal med Microsoft för att själva växa på molnet. Så kommer inte märka 1 skit försämrat bara för Microsoft köper Activision/Blizzard. Spelen kommer alltid vara kvar på PC/Xbox samt spelarna får fler spel billigt på Game Pass och Xcloud.

Förstår inte hur folk kan se detta som negativt och att det skulle bli dyrare för spelarna m.m

Enda är om ingen längre vill göra avtal med Microsoft om 10år då måste dom höja priset vilket inte lär hända eftersom fler får tillgång till dessa spel billigast möjliga hos Microsoft och tjänar på det

12
Skriv svar