Molnen i Horizon Forbidden West-expansionen är "landskap du kan utforska"

Robot
Molnen i Horizon Forbidden West-expansionen är "landskap du kan utforska"

Burning Shores släpps om bara några veckor.

#burning-shores, #horizon-forbidden-west


Medlem

Ska bli riktigt kul att spela Precis klar med min tredje genomspelning så passar bra med tiden.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ska bli riktigt kul att spela Precis klar med min tredje genomspelning så passar bra med tiden.

vad är hemligheten till att gilla det här spelet? jag fattar bara inte. zero dawn var ett av mina all time favoritspel, såg fram emot forbidden west något enormt, jag spelade väl hit ungefär, precis efter GAIA(?) men gick hela tiden och väntade på att det skulle bli bättre. känns som det varit på tok för lite fokus på att slåss mot maskiner hitills, och nästan enbart en massa cutscenes och klaner och karaktärer jag inte bryr mig om som pratar alldeles för mycket och för länge.

ville ju verkligen tycka om det. kanske borde undvikit att lägga nästan 300 timmar på elden ring bara dagar före jag drog igång forbidden west.

Medlem
Skrivet av quadratis:

vad är hemligheten till att gilla det här spelet? jag fattar bara inte. zero dawn var ett av mina all time favoritspel, såg fram emot forbidden west något enormt, jag spelade väl hit ungefär, precis efter GAIA(?) men gick hela tiden och väntade på att det skulle bli bättre. känns som det varit på tok för lite fokus på att slåss mot maskiner hitills, och nästan enbart en massa cutscenes och klaner och karaktärer jag inte bryr mig om som pratar alldeles för mycket och för länge.

ville ju verkligen tycka om det. kanske borde undvikit att lägga nästan 300 timmar på elden ring bara dagar före jag drog igång forbidden west.

Du har ju bara spelat intron. Spelet börjar på allvar nu när du kommit till den punkten. Personligen gillar jag världen och all lore. Riktigt kul med ett nytt, färskt IP som inte känns som cliché sci-fi. Sen är Aloy hur cool som helst också, imo. Det hjälper en del. Karaktärerna var mycket bättre i FW än de var i ZD tyckte jag också. Ja, det är mycket tjöt men sen är jag en story junkie, så det var ett nöje för mig att grotta ner mig i allt.


signatur

I drank what?

Medlem

Vid varje ny smygtitt blir jag mer och mer pepp. Ser ruskigt mycket fram emot att flyga uppåt skyarna igen.

Skrivet av quadratis:

karaktärer jag inte bryr mig om som pratar alldeles för mycket och för länge.

Precis det jag störde mig på i det första samt att karaktärerna man pratade med kändes stendöda och tråkiga. Tycker de lyckades kanon med att få karaktärerna att kännas levande och betydligt mer intressanta i uppföljaren. Tror aldrig jag spelat ett spel med så välgjorda karaktärer rent grafiskt. Var ju knappt nån skillnad oavsett om det var nån man mötte för ett sidouppdrag eller en huvudperson.

Kan ju dock absolut förstå om man tröttnar på ett nytt open world direkt efter Elden Ring 😬.

Skrivet av Mirage:

Karaktärerna var mycket bättre i FW än de var i ZD tyckte jag också.

Instämmer!

Medlem
Skrivet av quadratis:

vad är hemligheten till att gilla det här spelet? jag fattar bara inte. zero dawn var ett av mina all time favoritspel, såg fram emot forbidden west något enormt, jag spelade väl hit ungefär, precis efter GAIA(?) men gick hela tiden och väntade på att det skulle bli bättre. känns som det varit på tok för lite fokus på att slåss mot maskiner hitills, och nästan enbart en massa cutscenes och klaner och karaktärer jag inte bryr mig om som pratar alldeles för mycket och för länge.

ville ju verkligen tycka om det. kanske borde undvikit att lägga nästan 300 timmar på elden ring bara dagar före jag drog igång forbidden west.

Spelet är rätt tråkigt och kommer aldrig riktigt igång. Sonys gameplaykoncept börjar lite uttjatat och forbidden west är ett ok spel varken mer eller mindre. Du behöver inte spela klart det och jag tycker inte att det blir bättre efter gaia. Bara min åsikt så ta det för vad det är…

Medlem

Visste inte att Los Angeles var huvudort för expansionen. Hoppas den blir matig o inte för liten. Men expansionen till Horizon: Zero Dawn var riktigt välgjord o stor så det bådar gott..

Skrivet av Mirage:

Du har ju bara spelat intron. Spelet börjar på allvar nu när du kommit till den punkten. Personligen gillar jag världen och all lore. Riktigt kul med ett nytt, färskt IP som inte känns som cliché sci-fi. Sen är Aloy hur cool som helst också, imo. Det hjälper en del. Karaktärerna var mycket bättre i FW än de var i ZD tyckte jag också. Ja, det är mycket tjöt men sen är jag en story junkie, så det var ett nöje för mig att grotta ner mig i allt.

Skrivet av gorbatjov:

Vid varje ny smygtitt blir jag mer och mer pepp. Ser ruskigt mycket fram emot att flyga uppåt skyarna igen.

Precis det jag störde mig på i det första samt att karaktärerna man pratade med kändes stendöda och tråkiga. Tycker de lyckades kanon med att få karaktärerna att kännas levande och betydligt mer intressanta i uppföljaren. Tror aldrig jag spelat ett spel med så välgjorda karaktärer rent grafiskt. Var ju knappt nån skillnad oavsett om det var nån man mötte för ett sidouppdrag eller en huvudperson.

Kan ju dock absolut förstå om man tröttnar på ett nytt open world direkt efter Elden Ring 😬.

Instämmer!

Föredrar också Horizon: Forbidden West. Utsökt spel likt ett fint vin.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Har precis klarat ZD nu ikväll på PS5. Mitt tredje försök, dom 2 tidigare var på ps4 i 30 fps och det andra på PC. Men fastnade aldrig å fattade verkligen inte vad all hype kring spelet va om.

Nu när jag äntligen tog mig igenom spelet så måste ja ju ändå säga att det är ett mediokert spel på alla sätt.

Combat är kul absolut, å mystiken i början är spot on. Men sen går det utför riktigt jäkla fort.

Totalt ointressanta karaktärer (förutom Aloy å Ross)
Sjuuuukt mycket snackande hela tiden, som man tyvärr varken bryr sig om eller orkar lyssna på. Så 80% av all dialog skippar man (det är ovanligt att jag gör)
Storyn i det stora hela är en riktig snooze-fest. Det enda som är intressant är ”vad det var som hände innan.”

Och med det sagt och on topic nu: Så är FW precis installerat och redo att spelas. Men verkar dom det är mer av samma tyvärr låter det dom.

Medlem

Verkar coolt! Är ju sånt här man vill se mer av på de nyare konsolerna.

Medlem

Jag anser att Horizon Forbidden West är fullständigt fantastiskt och kan knappt vänta på expansionen.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Spelen hade tjänat något extremt på att inte ha så mycket (dålig/cringe) story/cut-scenes och karaktärer och mer fokusera på ren action bara, och inte ta sig självt på allvar alls (bara settingen i sig gör det betydligt mer passande). Det tar verkligen musten ur en när man spelar.

Storyn är verkligen bland det löjligaste jag träffat på i ett sci-fi spel, man tänker mest att personen som skrivit inte kan vara mer än kanske 16-17 år vilket är störande. Sen är ju Alloy så grå och tråkig och humorlös som en huvudkaraktär bara kan bli. Jag förstår inte vad dom tänkte med henne, att hon ska vara "realistisk?" Att personer utan personlighet/karisma ska ha någon att känna igen sig i? ugh.

Striderna och grafiken är helt fantastisk dock. To.m första spelet är fortfarande snyggt med dagens mått.

Medlem

Jag som inte alls gillar tredjepersonsspel i allmänhet och Sonys hypade actionäventyr i synnerhet tycker fortfarande att detta är en trevlig serie, lite för "tv-spelig" (Skanna fiender, Skjut på lysande punkter för att ge extraskada, mellansekvenser som tar ifrån en kontrollen osv.) för att få full pott av mig.

Men jag gillar Aloy och hennes story och ser fram emot expansionen.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av quadratis:

vad är hemligheten till att gilla det här spelet? jag fattar bara inte. zero dawn var ett av mina all time favoritspel, såg fram emot forbidden west något enormt, jag spelade väl hit ungefär, precis efter GAIA(?) men gick hela tiden och väntade på att det skulle bli bättre. känns som det varit på tok för lite fokus på att slåss mot maskiner hitills, och nästan enbart en massa cutscenes och klaner och karaktärer jag inte bryr mig om som pratar alldeles för mycket och för länge.

ville ju verkligen tycka om det. kanske borde undvikit att lägga nästan 300 timmar på elden ring bara dagar före jag drog igång forbidden west.

Jag tycker precis som du att Zero Dawn var fantastiskt på alla sätt. Härligt story och atmosfär kombinerat med riktigt tillfredsställande gameplay.

Forbidden West var tyvärr inte lika bra. När jag spelade det fick jag känslan av att de försökt lägga in och implementera precis allt vad de har fått feedback om. Fler vapen. Vapenuppgraderingar. Talent trees. Utmaningar. En arena. Fler sidokaraktärer att samtala med. Fler (meningslösa) pussel. Mer av allt. Bara mer. Dessvärre utan att delarna passar ihop, vilket också resulterar i att känslan från det första spelet aldrig infinner sig.

I slutändan hade jag ändå roligt med Forbidden West. Men chansen är väsentligt större att jag drar igång Zero Dawn för en fjärde genomspelning än att jag bootar igång Forbidden West igen. Och expansionen? Den köper jag säkert på rea någon gång. Men någon brådska har jag inte.

Skrivet av Mannagryn:

Storyn är verkligen bland det löjligaste jag träffat på i ett sci-fi spel, man tänker mest att personen som skrivit inte kan vara mer än kanske 16-17 år vilket är störande. Sen är ju Alloy så grå och tråkig och humorlös som en huvudkaraktär bara kan bli. Jag förstår inte vad dom tänkte med henne, att hon ska vara "realistisk?" Att personer utan personlighet/karisma ska ha någon att känna igen sig i? ugh.

Det är underbart hur olika folk är!

Jag tycker att Horizon: Zero Dawn har en av de intressantaste storysarna (och kanske ännu mer spelvärldarna) på väldigt länge. Tycker dessutom att Aloy är underbar som karaktär. Ganska vanlig. Inte skrikig och bombastisk som karaktärer annars tenderar att vara i vart och vartannat spel.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Får en bättre förståelse för varför detta är "PS5 only" och även om jag också förstår att PS4-spelare som köpt och spelat både originalet och uppföljaren där nu känner sig snuvade på fulla spelupplevelsen iom att de inte kan spela expansionen så är det nog bättre än den enorma kompromiss den upplevelsen hade behövt bli ändå. Och uppgraderar de till PS5 senare kan ju även spelet göras det och då kan ju expansionen kompletteras i efterhand så detta kanske inte är så illa som jag först tänkt ändå.

1
Skriv svar