Medlem
1440p Ips

Är på jakt efter en ny skärm då jag returnera min LG 27gp850 pga död pixel mitt på skärmen, frågan är om man ska ta en ny likadan eller söka annat? Var väldigt nöjd annars med LG skärmen, ha er ni andra tips på 27" 1440p IPS med budget på kring 6K så är det tacksamt

Medlem

Köpte själv en aw2723df och är väldigt nöjd

Medlem

Har använt 2 av dessa skärmar dagligen ca: 4-12h per dygn i snart ett år.
Haft inga problem alls och bilden är bästa jag haft någonsin på en dator skärm. Spelar hellre spelen på skärmen än på en LG 55"OLED. Fast det har mer med källan att göra.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Köpte denna för 3200:- funkar utmärkt dålig fot men med vesa mount inga problem
https://www.inet.se/produkt/2221422/acer-27-nitro-vg271us-qhd...

Medlem
Skrivet av cybo:

Har använt 2 av dessa skärmar dagligen ca: 4-12h per dygn i snart ett år.
Haft inga problem alls och bilden är bästa jag haft någonsin på en dator skärm. Spelar hellre spelen på skärmen än på en LG 55"OLED. Fast det har mer med källan att göra.

Var tanken att du skulle länka en skärm oxo eller?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Är msi MAG274QRF-QD bra?

Kontot avslutas
Skrivet av stoffe20:

Köpte denna för 3200:- funkar utmärkt dålig fot men med vesa mount inga problem
https://www.inet.se/produkt/2221422/acer-27-nitro-vg271us-qhd...

Ditt inlägg hade mått bra av komma tecken eller punkter 😀

Fungerar skärmen utmärkt dåligt och fot med vesa mount är inga problem ?

Medlem
Skrivet av Bensinspade:

Är msi MAG274QRF-QD bra?

Köpte en sådan och är nöjd. Kollade videorecensioner samt läste en hel del tester innan köp och den hamnade bra för den prisklassen.

Vet inte vad den ligger på nu men jag fick den för 3990:- under någon rea, tyckte det var ett bra pris så passade på.

Finns säkert något nytt som släppts som är bättre i prisklassen, men man får gräva en del efter info/tester/recensioner.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Är skärmen BARA till spel? Jag har fastnat för acers 240Hz skärmar jag har 273UGX(?) tror inte den finns längre utan är ersatt av en 200300Hz variant. Jag antar dock att gigabyte och msi skärmarna har liknande egenskaper men för mindre pris.

Edit:
korr

Medlem
Skrivet av Jud1t:

Är skärmen BARA till spel? Jag har fastnat för acers 240Hz skärmar jag har 273UGX(?) tror inte den finns längre utan är ersatt av en 200300Hz variant. Jag antar dock att gigabyte och msi skärmarna har liknande egenskaper men för mindre pris.

Edit:
korr

Jo det är enbart för spel 😁

Medlem
Skrivet av Bensinspade:

Är msi MAG274QRF-QD bra?

Jag har den och är toknöjd!
Fungerar superbra för gaming och även en del bildredigering.


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Ditt inlägg hade mått bra av komma tecken eller punkter 😀

Fungerar skärmen utmärkt dåligt och fot med vesa mount är inga problem ?

haha såg det precis skyller på ölen 😂 skärmen är riktigt bra men foten är direkt dålig bara man rör vid skrivbordet skakar skärmen.

Kontot avslutas
Skrivet av stoffe20:

haha såg det precis skyller på ölen 😂 skärmen är riktigt bra men foten är direkt dålig bara man rör vid skrivbordet skakar skärmen.

Lätt hänt haha

Medlem

Skulle ni välja Acer Predator XB273UZ över LG 27GP850 ?

1
Skriv svar