Japp - E3 2023 är inställt

Medlem

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Frågan är om inte Summer Games Fest blir "nya E3" då, redan många som var med förra året och lär bara bli ännu större i år.

Medlem

Självklart tråkigt, även om man förstår beslutet till 100%.

Medlem

Svintrist! Gillar det kompakta formatet med några dagar, upp till en vecka, med bara spelnyheter! Det är lätt att säga att allt blir digitalt framöver, men för egen del tänker jag att det blir sterilt och trist. Jämför Nintendo Direct och Sony State of Play med ett liveframtädande på scen. Åtminstone jag tycker att det sistnämnda ger mycket mer inlevelse och hype.

Ska bli intressant att se var E3 tar vägen efter det här. Personligen håller jag tummarna i att branschen är i en kreativ svacka just nu och formatet hittar tillbaka på något sätt.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Gnällkuk

Sjukt trist, E3 var en av årets höjdpunkter man såg fram emot varje år


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av Broshimitsu:

Den var öppnen när jag åkte till jobbet i morse.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Den var öppnen när jag åkte till jobbet i morse.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tycker detta är svintråkigt, även om jag förstår att det är mer kostnadseffektivt med digitala evenemang.

Jag kommer ihåg när jag ställde klockan för att stiga upp mitt i natten för att inte missa nya utannonseringar

Medlem

Så sjukt tråkig utveckling. Tror tyvärr att E3 inte kommer tillbaka. Det var som julafton. Något att verkligen se framemot.

Vi får förlita oss på Gamescom och TGS istället. Som blir bättre för varje år.

Personligen blir det att titta på lite gammalt E3 och minnas tillbaka till hur bra det var förr.

R.I.P. E3 😪

Avstängd

Bara jag som är onostalgisk och inte bryr mig något nämnvärt? Visst var det en trevlig vecka etc men väldigt förlegat med en fysisk mässa för just spel.

Nej begrav och håll digitala mässor istället, mer ekonomiskt och bättre för miljön etc.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:
Skribent

En gammal fin tradition går i graven (jag tror det blir svårt för dem att få till mässan alls framöver). En tradition av att äta godis, dricka öl och kolla på spel-cringe och toksurfa på forum om kvällarna där under den tidiga sommaren. Och så en och annan BOMB – nya spel och konsoler. Och memes, framförallt. Ett axplock nostalgiska E3-minnen: Duke Nukem Forever-trailer, Xbox One-avtäckandet, Reggie (rent allmänt), den ökända Konami-presentationen. Allra roligast har varit att skriva om mässan live här på FZ. Det var att plita nyheter så att tangentbordet fattade eld!

Lite vemodigt känns det allt, men fullt förståeligt att det ställs in. Hoppas fler väljer att lägga digitala presentationer och dylikt nära varandra i juni, så åtminstone en del av känslan™ bevaras.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Det var ju flera år sedan som dom själva sa att e3 med spel skulle bort, till förmån för andra saker som bilar eller nått

Medlem

Ja, det blir väl bara att kolla om E3 från 2019 istället
igen då rå

Medlem
Skrivet av MrSandman:

Är ju showen som markerar att sommaren är här

Sorgligt 😭


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Jag upplever dubbla budskap av denna artikel. Är E3 nedlagt eller bara inställt? (för mig har dom här orden något skilda betydelser i sammanhanget men det kanske mig det är fel på)

Medlem
Skrivet av FN80:

Jag upplever dubbla budskap av denna artikel. Är E3 nedlagt eller bara inställt? (för mig har dom här orden något skilda betydelser i sammanhanget men det kanske mig det är fel på)

Årets mässa är inställd. Mässan i helhet förutspås läggas ned för gott men det är ännu bara spekulationer och ingenting bekräftat.

Flakmonkey

Var länge sedan E3 behövdes för göra det enklare för företagen att få ut sitt budskap och för oss att ta del av det. Så ur den aspekten är det ju enbart väntat och inte en dag för tidigt. Däremot så är det imo väldigt trist eftersom det här faktiskt var ett event som vi gamers samlades kring. Alla såg samma sak samtidigt, man fick se sådant man normalt sett kanske hade missat eftersom man bara fokuserar på det man gillar på förhand. Alla communities behöver happenings och E3 var happeningen som vi gamers hade gemensam, spelade ingen roll om du föredrag PC framför konsol, Nintendo eller Xbox. Så väldigt trist när det försvinner, hur oundvikligt det än är.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Var länge sedan E3 behövdes för göra det enklare för företagen att få ut sitt budskap och för oss att ta del av det. Så ur den aspekten är det ju enbart väntat och inte en dag för tidigt. Däremot så är det imo väldigt trist eftersom det här faktiskt var ett event som vi gamers samlades kring. Alla såg samma sak samtidigt, man fick se sådant man normalt sett kanske hade missat eftersom man bara fokuserar på det man gillar på förhand. Alla communities behöver happenings och E3 var happeningen som vi gamers hade gemensam, spelade ingen roll om du föredrag PC framför konsol, Nintendo eller Xbox. Så väldigt trist när det försvinner, hur oundvikligt det än är.

Ja, nu är jag inte sportintresserad på något sätt men det kändes som E3 var spelvärldens SuperBowl ju!

E3 alltid i mitt hjärta.


signatur

the power of playstation

12
Skriv svar