om ni ägde rättigheterna till heroes of might and magic hur skulle ni vilja att det såg ut

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det borde inte göras med 3d alls, det borde göras med 2d.

Ja det var det jag menade, kanske skrev lite knäppt. Men ja, ingen 3D alls.

Gillar dock hur fyran blev också, men inte lika många som delar den åsikten

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Det behövs väl nästan bara vara högupplöst och bättre AI. Samt en inställning att om man vill ha portaler eller ej på randomkartor. Lite QoL.
Spelar trean själv med hd-modden samt Wake Of God. Galet kul, kommer nog aldrig tröttna på HoMM III.

Wake of God, vad förändrar det och varför är det så roligt? Kan googla iofs men ... nu frågar jag istället. 😌

Medlem

Jag tänker ett nytt på homm det sätt som Pillars of Eternity tog crpg-genren i 2D till en ny, bättre och modern nivå.
Exakt hur? Vet inte, men bättre AI, fler valmöjligheter, intressantare story, mer av allt fast utan att bli rörigt, ännu snyggare 2D-art.

Inaktiv
Skrivet av alex_ceci:

Wake of God, vad förändrar det och varför är det så roligt? Kan googla iofs men ... nu frågar jag istället. 😌

Nya artefaktskombinationer, du kan riva städer och bygga upp och konvertera till din egen sort, 20 nya monster, nya kampanjer, dina trupper har xp och blir starkare ju mer du spelar, du har en commander som även den kan ha speciell artifakter, lvl 8 trupper, osv

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Nya artefaktskombinationer, du kan riva städer och bygga upp och konvertera till din egen sort, 20 nya monster, nya kampanjer, dina trupper har xp och blir starkare ju mer du spelar, du har en commander som även den kan ha speciell artifakter, lvl 8 trupper, osv

Låter asfett ju! Ska definitivt kolla in. Originalet kan bli lite repetitivt/fattigt efter ett tag.
Thx!

Inaktiv

Medlem

Oj, det är så snyggt att man skulle kunna tro att det är gjort i UE3.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det är ett nytt spel i görningen med en av de gamla speldesignerna från HoMM3. Det är fortfarande i pre-production. Just nu heter det Fanstratics. Jag prenumererar på deras månadsbrev just nu, väldigt trevligt faktiskt. Dom visar concept art och ger ut intervjuer kring HoMM3.

https://www.fanstratics.com/

Medlem
Skrivet av stenis72:

varför inte allt kan var som det var bara bättre grafik

Jag håller med dig och hade också gjort ett nytt Heroes på samma sätt fast med finare grafik. Det är exakt det Fanstratics håller på med. Längtar verkligen tills vi får se första bilderna och gameplay. Man ser alltså fortfarande "från sidan" (2D) men grafiken är i 3D så det blir 2.5D stuk.

Medlem
Skrivet av alex_ceci:

Wake of God, vad förändrar det och varför är det så roligt? Kan googla iofs men ... nu frågar jag istället. 😌

Majoriteten spelar Horn of the Abyss. Mycket bättre enligt mig och mer likt originalet, fast med förbättringar och vissa saker som är nerfat etc. Samt ett nytt lag. Wake of God känns lite "too much".

Medlem

Hade skrotat Heroes och gjort en uppföljare till Dark Messiah i Source 2.

Skribent
Skrivet av schmuttah:

Wake of god är grymt till HOMM 3.
Men vill även slå ett slag för HOMM 4, rät bra spel tycker jag. Framför allt levelingsystemet på heroes. Däremot är AI:n superkass. Går inte att spela hot seat mot AI:n. Däremot är det ett ypperligt multiplayer spel.

Problemet med 4an var att det blev för Heroes-fokuserat. I och med att hjältarna blev en av trupperna på spelplanen så slutade det ju med att man sket i trupperna och bara hade en massa höglevlade hjältar.

Men jag gillade 4an ändå, även om min favorit är 2an.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas Sony eller Microsoft köper upp Ubisoft eller IP:t och ger rättigheterna till någon utvecklare som är sugen på en revansch. Kan tänka mig Creative Assembly, Relic eller Paradox som potentiella kandidater men det absolut viktigaste - att det finns en vision hos utvecklaren. Minns att Sony hade ett exklusivt sammarbete med 3DO en gång i tiden, så möjligheten finns där även om det känns osannolikt. Så länge PC är det primära fokuset ser jag inget negativt med att försöka bredda målgruppen till konsoler.

Medlem

"Gamla" embracer skulle kunna ha gjort ett bra jobb om de tog över, inte nya dock. Företaget är ju kört i botten med alla uppköp.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Majoriteten spelar Horn of the Abyss. Mycket bättre enligt mig och mer likt originalet, fast med förbättringar och vissa saker som är nerfat etc. Samt ett nytt lag. Wake of God känns lite "too much".

Ok, bra tips, får kolla in, tack!

12
Skriv svar