FZ Play – Pc-premiär för The Last of Us Part I

Robot
FZ Play – Pc-premiär för The Last of Us Part I

Wakkaah spelar pc-versionen av ett av de mest hyllade Playstation-spelen någonsin.

#fz-play, #the-last-of-us-part-i


Medlem

Lycka till!

Jag avvaktar en månad efter alla crasher i veckan, senast idag efter 8 min speltid som vanligt.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Har wakkaah spelat last of us förut?

Avstängd

Hahaha lycka till att få skiten att fungera, lol.

Medlem

Väntar på detta med spänning!

Medlem

Kul, ska definitivt kolla lite även om jag ska lira det själv sen. Får jag se om det fungerar okej också. Inte vågat prova då läst för många skräckhistorier om hur det krashar och tar evigheter att bygga shaders

Moderator

Kvällens stream är 15 minuter försenad!

Medlem

Introt mördade mig som vanligt, men hoppas att jag fick er att tänka på Billys pizza istället <3

Kul att vi undvek krasher och dylikt! Härlig stream Wakkaah!

EDIT: Får ju inte glömma att nämna när Wakkaah gav oss alla hjärtklappningar med sitt första aprilskämt >:)

Moderator

Inte en enda krasch! Å spelet såg otroligt snyggt ut. Det håller fortfarande på alla sätt!

Avstängd
Skrivet av Wakkaah:

Inte en enda krasch! Å spelet såg otroligt snyggt ut. Det håller fortfarande på alla sätt!

Det visades inga fps eller latens-mätningar under streamen dock så spelet kan mycket väl presterat bajs ändå.

Medlem

Det var oerhört krispigt! Skall avnjutas igen när jag väl införskaffat en ps5. Tack för trevlig spelkväll @Wakkah


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Såg bra ut! Kommer dock försöka ha lite is i magen och vänta till nästa helg innan jag spelar så den utlovade patchen hinner komma (till pc).

Avstängd
Skrivet av Tiggaren:

Såg bra ut! Kommer dock försöka ha lite is i magen och vänta till nästa helg innan jag spelar så den utlovade patchen hinner komma (till pc).

Hahahha den "inkommande patchen" kommer inte lösa ett skit, vänta och se Besvikelse incoming.
De kommer behöva MÅNADER för att fixa spelet.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Det visades inga fps eller latens-mätningar under streamen dock så spelet kan mycket väl presterat bajs ändå.

Jag såg hela streamen och jag såg inget jag direkt störde mig på. Något stutter här och där men de två timmarna Wakkah spelade flöt det på bra. Och Wakkah som spelade hade inget negativt att säga heller.

Men visst har man skyhöga krav på hög och superstabil FPS så kanske man ser annat.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Hahahha den "inkommande patchen" kommer inte lösa ett skit, vänta och se Besvikelse incoming.
De kommer behöva MÅNADER för att fixa spelet.

Hehe, hoppas inte
Kommer nog lira oavsett, sjukt sugen.

Medlem

Spelet:
Chatten:
Wakkaahs aprilskämt:


signatur

War, War never changes...

Avstängd
Skrivet av Xeran:

Jag såg hela streamen och jag såg inget jag direkt störde mig på. Något stutter här och där men de två timmarna Wakkah spelade flöt det på bra. Och Wakkah som spelade hade inget negativt att säga heller.

Men visst har man skyhöga krav på hög och superstabil FPS så kanske man ser annat.

Något stutter här och där? Är man van vid 30 fps och skräp-prestanda från förr så kan man säkert blunda för felen man är för blind för att se ändå.
Spelet är uppenbart trasigt, den som inte inser det när det är ett faktum som hela spelvärlden pratar om, då är man fan dum.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Något stutter här och där? Är man van vid 30 fps och skräp-prestanda från förr så kan man säkert blunda för felen man är för blind för att se ändå.
Spelet är uppenbart trasigt, den som inte inser det när det är ett faktum som hela spelvärlden pratar om, då är man fan dum.

Skönt om man inte ser det. Dock vet jag inte om det har med intelligens att göra.

Sedan fungerar ju inte spel på release längre. Det är ju mer norm än undantag. Vad jag förstått så har Resident Evil 4 remake lyckats leverera (tyckte dock vattnet, vid en viss fight, såg fruktansvärt ut), med undantag för någon kniv-bug. Last of Us (PC) behöver nog bara lite tid, så kanske det blir bra om några månader.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Något stutter här och där? Är man van vid 30 fps och skräp-prestanda från förr så kan man säkert blunda för felen man är för blind för att se ändå.
Spelet är uppenbart trasigt, den som inte inser det när det är ett faktum som hela spelvärlden pratar om, då är man fan dum.

Ja vi är lite olika. Men jag har bara sett två timmar av det och då var det inte trasigt. Men vet inte om det gör mig dum.

Men tycker inte på något sätt att en dålig release är okej, speciellt inte av ett sånt stort spel som Last of Us, de har ett fantastiskt spel och att släppa det i det här skicket är under all kritik.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Avstängd
Skrivet av Xeran:

Ja vi är lite olika. Men jag har bara sett två timmar av det och då var det inte trasigt. Men vet inte om det gör mig dum.

Men tycker inte på något sätt att en dålig release är okej, speciellt inte av ett sånt stort spel som Last of Us, de har ett fantastiskt spel och att släppa det i det här skicket är under all kritik.

Att du har sett 2h förändrar inte det faktum att spelet är trasigt, verkligheten fungerar inte så.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Att du har sett 2h förändrar inte det faktum att spelet är trasigt, verkligheten fungerar inte så.

Så är det. Men med tanke på att mitt första svar var angående hur spelet presterat under streamen så räckte det.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Avstängd
Skrivet av Xeran:

Så är det. Men med tanke på att mitt första svar var angående hur spelet presterat under streamen så räckte det.

Kolla gärna Digital Foundry och deras video om spelet. Texturer är fulare på pc än på ps5, trots maxade inställningar med rtx 4090.

1
Skriv svar