[KÖPES] Ensamma vargen 11 - Tidens fångar

Skribent
[KÖPES] Ensamma vargen 11 - Tidens fångar

Hallå alla gamlingar!

Kommer ni ihåg soloäventyr? Ni vet de där böckerna där man valde att göra saker och hoppa till olika paragrafer i boken?

"Vill du anfalla svart-alven bläddra till paragraf 194, vill du hellre fly bakåt in i skogen gå till paragraf 93 eller om du har en fackla och vill tända den bläddra till paragraf 17" o.s.v.

Nåväl, sådana här soloäventyr var poppis på 80-talet hörde jag för storebröderna köpte en del sådana böcker. Favoritserien var Ensamma Vargen och för något år sedan tog jag på mig att slutföra samlingen på de 12 böcker på svenska som är utgivna. Till dags dato så är det en som saknas och den jäveln smet ifrån mig på Tradera idag, den rätt sällsynta "Ensamma Vargen 11 - Tidens Fångar".

Med det sagt så är det här ett rejält långskott, men råkar det vara så att just du har Tidens fångar liggandes hemma så hör av dig för jag är intresserad av att köpa. Boken idag gick på Tradera för 1 010:- och det är den summan jag är beredd att ge förutsatt att boken är i bra skick och speltabellen inte är ifylld.

https://svenska-rollspels.fandom.com/sv/wiki/Ensamma_Vargen_1...

Skribent

Jo, men vi kör väl en BUMP på den här då.

Redaktör
Medlem

Tyvärr.
Lite off topic för en säljtråd, men har du kikat på Project Aon?
Typ ALLA Ensamma Vargen böcker som getts ut på engelska (och franska pch italienska?) finns där som PDF och HTML, med den numera framlidne författarens välsignelse.
Jag hoppas du hittar elvan. Sen kan du fortsätta lira i typ dubbelt så många böcker till

Medlem

Tipsar om Bokbörsen om du inte redan känner till den hemsidan! Sökte även efter boken men dom hade nu bara bok 9 och 10 inne.

Kan helt klart vara värt att kolla där till och ifrån om du inte får napp här på FZ

Skribent
Skrivet av Evilof:

Tyvärr.
Lite off topic för en säljtråd, men har du kikat på Project Aon?
Typ ALLA Ensamma Vargen böcker som getts ut på engelska (och franska pch italienska?) finns där som PDF och HTML, med den numera framlidne författarens välsignelse.
Jag hoppas du hittar elvan. Sen kan du fortsätta lira i typ dubbelt så många böcker till

Just ja, den hade jag glömt bort, tack för påminnelsen. Bra för att härja vidare i alla böcker som aldrig kom på svenska. Vet att det släpptes/släpps nyutgåvor på svenska och att det finns som mobilspel också, men det är liksom för samlingens skull jag köper inte för att faktiskt läsa/spela - så det måste vara originalboken från sent 80-tal/tidigt 90-tal. Troligtvis kommer boken i princip aldrig öppnas när den väl är köpt, men då är jag "klar" med det här projektet

Skrivet av Zensu:

Tipsar om Bokbörsen om du inte redan känner till den hemsidan! Sökte även efter boken men dom hade nu bara bok 9 och 10 inne.

Kan helt klart vara värt att kolla där till och ifrån om du inte får napp här på FZ

Den hade jag inte koll på faktiskt, tack för tips. Hyfsat humana priser också såg jag.

Medlem

TUSEN (måste vara ett skrivfel?) kronor för en bok i Ensamma vargen serien!? Jag som har hela samlingen plus världsboken som samlar damm bakom andra böcker i någon hylla. Intressant.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag köpte en ensamma vargen från sci fi-bokhandeln i Stockholm för ett par år sen. De verkar ha typ alla upp till 10 för 150 spänn. Maila dem och fråga om elvan!

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

TUSEN (måste vara ett skrivfel?) kronor för en bok i Ensamma vargen serien!? Jag som har hela samlingen plus världsboken som samlar damm bakom andra böcker i någon hylla. Intressant.

Kanske kan du och trådstartaren komma överens då?
Jag har ingen koll på just dessa böcker men 1000kr för ett samlarobjekt som är sedan länge ur produktion är ju inte konstigt


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av SID 6.7:

TUSEN (måste vara ett skrivfel?) kronor för en bok i Ensamma vargen serien!? Jag som har hela samlingen plus världsboken som samlar damm bakom andra böcker i någon hylla. Intressant.

Inget skrivfel. Bok 12 köpte jag för 1 400:- förra året (den gick dock nyss för 805:-). Bok 10 går för runt 500-600 och sedan fallande skala neråt till typ 75-150:-. De första böckerna kan gå för några hundra också. Är speltabellerna ifyllda dock (främst med bläck) så går värdet ner en hel del, samt även om sidorna håller på att lossna från pärmen.

https://www.tradera.com/item/181201/589289935/ensamma-vargen-...
https://www.tradera.com/item/181201/589289775/ensamma-vargen-...

Hör av dig om du vill sälja

Skribent
Skrivet av Kalliban:

Jag köpte en ensamma vargen från sci fi-bokhandeln i Stockholm för ett par år sen. De verkar ha typ alla upp till 10 för 150 spänn. Maila dem och fråga om elvan!

Tack för tips!

Medlem
Skrivet av Shadee:

Tack för tips!

Alphaspel köper en del begagnade spel och har ett fåtal av Äventyrsspel-utgåvorna inne, men inte 11 förstås. De som vet om värdet säljer på Tradera istället.
https://alphaspel.se/search/?query=Ensamma+vargen

Skribent

Det blir ju liv i den här tråden, så tänkte jag kan uppdatera med att jag missade igen på Tradera. Hade autobud upp till 1250, men det sket sig med 2 sek kvar med en ny budgivare (som förmodligen hade en betydligt högre siffa i autobudsknappen).

https://www.tradera.com/item/181201/593600939/ensamma-vargen-...-

Jakten fortsätter!

Skribent

Uppdatering: Slog till idag på nummer elva på Tradera. 999:- köp nu pris. Boken sägs vara i riktigt bra skick så hoppas på det.

Samling nu komplett (av allt som getts ut på svenska i den här serien). Återkopplar med bild när den kommit fram.

1
Skriv svar