Nintendo gratis-lagar driftande Joy-Cons till Switch, oavsett hur gamla de är

Robot
Nintendo gratis-lagar driftande Joy-Cons till Switch, oavsett hur gamla de är
Medlem

Lite sent kanske. Enklare att köpa ett gäng och byta själv när det behövs. De kostar ju 15-20kr styck och tar 5 minuter.

Medlem

Så länge som jag har läst om det här drift-problemen så kan jag tycka att det är väldigt sent påtänkt och ganska sniket.
Gratis lagning skulle väl skett från början när det först uppdagades?

Medlem

Fantastiskt. Vart skickar jag in mina?

Redaktör
Ponny

Jag spelar i princip bara med pro-kontrollen, förutom när jag kör handhållet förstås. Tycker definitivt INTE om Joy-Cons, men har klarat mig från drifting i alla fall.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

De fick ge med sig till slut, Nintendo. Driften på kontrollerna är det störigaste med switch, särskilt med tanke på vad ett par joy-cons kostar. Hoppas de inte snålar med uppföljaren och att den får bättre kontroller.

Medlem

Så summa summarum, bättre att släppa en bra produkt från början…som vanligt med andra ord.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Intressant att veta om de faktiskt lagar kontrollerna, eller om de bara skickar ut nya. Oavsett trevligt då jag har en joy-con med ganska jobbigt "drift".

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

De fick ge med sig till slut, Nintendo. Driften på kontrollerna är det störigaste med switch, särskilt med tanke på vad ett par joy-cons kostar. Hoppas de inte snålar med uppföljaren och att den får bättre kontroller.

Ja sure, för min del är driften irriterande men inte ens det största problemet, räckvidden och kontakten med swtichen på Joyconsen är SÅÅÅÅÅÅÅ dålig. Och då har jag 3 uppsättningar kontroller och alla har problem, endast original har drift.
Vet när jag skaffade min switch och blev tillslut tvingad att ställa upp den på borden framför mig för att om jag lutade mig bakåt eller satte benet framför kontrollen så tappade den kontakten. Joyconsen är några av de absolut sämsta kontrollerna som har kommit med en konsol helt ärligt.

Medlem
Skrivet av Marcel_E80:

Fantastiskt. Vart skickar jag in mina?

Gissar att du kontaktar Bergsala.

https://www.nintendo.se/support/contact


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag har drifting på en Pro-kontroller... tråkigt att den inte omfattas!

Medlem

Jag har haft drifting på 3 av 3 joycon par. Tredjepartsdelarna är ännu sämre och har nog i snitt hållit ett halvt till ett år. Har nog bytt 10 spakar sammanlagt… kan tycka att det vore bättre om de tillgängliggjorde OEM-varianten av spaken då de är så enkla att byta själv. Hade lätt gett 100 spänn per spak om jag visste att de var av god kvalitet.

Medlem

Min röda sidan driftar lite, märks i Mariokart. Konsolen är ny och köptes tidigare i veckan.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Lite sent kanske. Enklare att köpa ett gäng och byta själv när det behövs. De kostar ju 15-20kr styck och tar 5 minuter.

Vad menar du? Extradelar till joycon:en?

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Intressant att veta om de faktiskt lagar kontrollerna, eller om de bara skickar ut nya. Oavsett trevligt då jag har en joy-con med ganska jobbigt "drift".

Tror de kickar ut nya bara. Fick en Pro Controller som var dead on arrival, spakens fjädring trasig. Bergsala bytte ut den mot ny kontroll bara, även fast det ju är en ganska smal sak att bara faktiskt byta ut en spak. Men de kanske inte har folk anställda i verkstaden överhuvudtaget, vem vet.

Skrivet av soderkvist:

Min röda sidan driftar lite, märks i Mariokart. Konsolen är ny och köptes tidigare i veckan.

Provat kalibrera den då om den är så ny?

Skrivet av Jud1t:

Jag har haft drifting på 3 av 3 joycon par. Tredjepartsdelarna är ännu sämre och har nog i snitt hållit ett halvt till ett år. Har nog bytt 10 spakar sammanlagt… kan tycka att det vore bättre om de tillgängliggjorde OEM-varianten av spaken då de är så enkla att byta själv. Hade lätt gett 100 spänn per spak om jag visste att de var av god kvalitet.

Shit, snacka om maximal otur. Har haft drift en gång, på releasekonsolens vänstra. Bytte ut den spaken och aldrig haft drift sedan dess. Men håller med om att tredjepartsspakarna verkar vara sämre, de knakar och gnisslar mer än original gör.
Ska finnas tredjepartsspakar med hall effect numera, kanske prova dem?

Edit; där är dem

https://www.amazon.com/AKNES-Joystick-Replacement-Controller-...

Medlem
Skrivet av Esri:

Ja sure, för min del är driften irriterande men inte ens det största problemet, räckvidden och kontakten med swtichen på Joyconsen är SÅÅÅÅÅÅÅ dålig. Och då har jag 3 uppsättningar kontroller och alla har problem, endast original har drift.
Vet när jag skaffade min switch och blev tillslut tvingad att ställa upp den på borden framför mig för att om jag lutade mig bakåt eller satte benet framför kontrollen så tappade den kontakten. Joyconsen är några av de absolut sämsta kontrollerna som har kommit med en konsol helt ärligt.

Håller med till fullo!
Drifting är det minsta av problemen med Joyconsen, tycker batterikvalitén är under all kritik för en så pass dyr kontroll. Har TRE par joycons där en av kontrollerna i två av paren har uruslet batteri-liv medans den andra i paret har utmärkt batteri-liv.

Känt problem
https://www.youtube.com/watch?v=gZqT2jsgVbs

Medlem

Tror jag lagat min joycon som köptes på lokala mediamarkt 3 ggr på 4 år. Varav de två sista gångerna efter garantin gått ut. Har bara lämnat in med kvittot till mediamarkt så har dom skickat iväg kontrollen enligt vad bergsala uppgett för adress.

Kan nämna att min Dual Sense gick sönder efter 13 månader. Media markt gav mig en ny kontroll direkt utan att tveka.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Provat kalibrera den då om den är så ny?

Nej det ska jag göra, tackar för tipset!

Har inte bra koll på tv-spel och handkontroller, har endast spelat pc tidigare.

Medlem
Skrivet av PastaPool:

Vad menar du? Extradelar till joycon:en?

Exakt. Det mesta går att byta ut. Joysticken går att köpa hos vissa svenska handlare. Såg att priset har höjts såklart. Kostar nu runt 40 kronor styck. Vill du ha den billigare så är det Aliexpress som gäller. Kan du hantera en skruvmejsel så kan du byta den. Bättre för miljön eftersom Nintendo lär säkerligen kasta din joycon och ersätta den med en ny. Blir billigare för dem.

Inaktiv

Synd att jag öppnade mina driftandes Joy-Con då. Ja, ja. Jag har ju ett par som funkar.
Det är i alla fall bra att de tar på sig ansvaret och lagar de gratis.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Tror de kickar ut nya bara. Fick en Pro Controller som var dead on arrival, spakens fjädring trasig. Bergsala bytte ut den mot ny kontroll bara, även fast det ju är en ganska smal sak att bara faktiskt byta ut en spak. Men de kanske inte har folk anställda i verkstaden överhuvudtaget, vem vet.

Provat kalibrera den då om den är så ny?

Shit, snacka om maximal otur. Har haft drift en gång, på releasekonsolens vänstra. Bytte ut den spaken och aldrig haft drift sedan dess. Men håller med om att tredjepartsspakarna verkar vara sämre, de knakar och gnisslar mer än original gör.
Ska finnas tredjepartsspakar med hall effect numera, kanske prova dem?

Edit; där är dem

https://www.amazon.com/AKNES-Joystick-Replacement-Controller-...

Jag tror mycket ligger i att mitt barn spelade mycket på switchen innan PC och fortnite tog över helt... Tack för länken ska kolla. Har lyckats köpa några på tradera en gång som var helt ok men har glömt bort av vem och vilken tillverkare men det kan man säkert snabbt kolla upp i historiken.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Var lämnar man in de då, köpte min Switch på Media Markt och de slutar existera snart!

Jag hade börjat med att fråga media markt

Medlem

Jag hade problem med båda mina första joy-cons, men eftersom jag inte hittade kvittot så ville Bergsala inte hjälpa mig. Ganska störigt. Borde räcka att det är konstaterat fel på dem.

Medlem

I praktiken har det agerat såhär sedan länge utan att "erkänna" det. Lagat båda mina joycons utan kostnad långt efter att garantitiden har löpt ut.

Medlem

Gamereactor har samma nyhet och här är länken de rekomenderar om man vill skicka in sina kontroller på lagning.
https://www.nintendo.co.uk/Support/Nintendo-Switch/Troublesho...
Lycka till

Medlem
Citat:

...and Switzerland for the repair of the responsiveness syndrome irrespective of whether

"No fucking way that's a real word"...Tänkte jag.
Men kollade upp det och fuck me if it isn't a word


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av caretaker:

Gamereactor har samma nyhet och här är länken de rekomenderar om man vill skicka in sina kontroller på lagning.
https://www.nintendo.co.uk/Support/Nintendo-Switch/Troublesho...
Lycka till

Den länken är väl för Storbritannien (och Irland)?
Det går inte att välja något annat land åtminstone.

Medlem

Det var väl fan på tiden! Hoppas jag har kvar de 3-4 som är trasiga bara

Medlem

Skickade frågan till Nintendo.se för att se hur de besvarar det och såhär var svaret: Hej!

Det är inga problem så länge de är i fint skick, dvs inga fysiska skador eller fuktskador samt att du bifogar kvittot på köpet. Möter du dessa krav så lagar vi dem kostnadsfritt. Du fyller bara i och skickar in den bifogade blanketten tillsammans med dina defekta Joy-Con till adressen som står på blanketten så löser vi detta.

Tack, fortsatt trevlig dag.

Med vänlig hälsning

Så om ni har kvar kvittot och uppfyller detta så löser de resterande. Nu måste jag se om jag har kvar kvittot. Brukar inte spara det såhär länge.

Medlem

Edit
Felcitering och konstigheter -> borttaget inlägg

12
Skriv svar