Diskutera – Vilket grafikkort har varit ditt bästa?

Medlem

Aldrig varit direkt missnöjd med något grafikkort, brukar läsa på före jag köper.

Men det kortet jag har använd längst innan uppgradering är nog mitt GF9600gt, sen om det berodde på att jag inte hade råd att uppgradera eller om jag var väldigt nöjd är en annan fråga. Säkert lite av båda.

QRT
Medlem
Medlem

Tror inget grafikkort jag ägt har presterat så pass länge som mitt 1070. Hade det i 5 år och hade nog lätt kunnat köra det ett par år till. Men blev ett 3070 lagom till BF2042, och sålde av mitt 1070 för 3500kr (inköpspris 5300kr tror jag). Rätt galet att få så mycket pengar tillbaks från köpet, efter att ha använt kortet fullt ut i typ 5 år

Medlem

Utan tvekan Radeon 9800 Pro

Medlem

Radeon 9700 Pro hängde med länge men håller även 3080 högt.

Medlem

Det är lätt mitt gamla vega 64 kort som fungerade utmärkt i typ 4-5år innan det dessutom såldes för ett överraskande högt pris precis innan lanseringen av rtx 3000 serien.

Medlem
Skrivet av Mathiaaas:

GTX 1080ti, hållit jäkligt länge, börjar nu bli dags att uppgradera dock!

Får plussa på den. 1080ti strix OC levererar som ett 3060 och har ett antal år på nacken, sex år och kan fortfarande maxa det mesta i 1080p får man vara nöjd med. Hoppas den biter ihop till 5000-serien när det blir dags för uppgradering.

Mest mindblowing var väl mitt Voodoo2 3dfx.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Mitt EVGA GTX 1070 håller jag varmt om hjärtat. Ett riktigt kämparkort som byttes ut mot 3090, som jag iofs också är väldigt nöjd med än så länge. I alla fall tills 5090 minst.

Medlem

GTX970 antagligen. Det höll i sig jävligt länge! Det lever än men har bytt ut det helt enkelt.
Älskade även mitt ATi Radeon 9800 Pro (eller så var det 9700, minns inte riktigt).

Medlem

Mitt 1080Ti höll sig sjukt länge i grafikkortsår!


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Geforce 1080ti var riktigt prisvärt. Och för ATI skulle jag säga Radeon 9800 PRO. Ett av marknadens bästa då och kostade 1500 spänn!

Medlem

Största grafiska uppgradering, 3Dfx Voodoo 2, djävlar vilken upplevelse det var.

Det moderna grafikkortet jag varit mest nöjd med var mitt 980Ti. Utmärkt prestanda på den tiden och ingen coil whine.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Skulle också säga att 1080ti var en av de bättre köpen, höll väldigt länge, men var ganska dyrt i inköp (med dåtiden mått mätt). De kortet ersattes förra året, så höll länge. Mest prisvärda alla kategorier för mig var garanterat mitt gamla HD6970, levde sjukt länge i min burk och sen i minst 4 år till i farsans burk, och byttes i den för ett par år sen efter 10 års trogen tjänstgöring.

Mitt GTX 1060 höll i många år tills en dag när man spelade grounded och nått hände vid mantis striden .efter det vaknade det aldrig mera .


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Acatoth:

Jag menar att de gick på garanti förstås. Vet inte om nåt missuppfattats här?

Jag fattar att det täcktes av garantin.

Men coil whine är till stor del en smaksak.

Bara för att du är kinkig och returnerar fullt fungerande, jävligt dyra grafikkort så får vi andra stackare betala genom högre priser.

Ett 4:e kort som låter störande, då är det fakiskt den specifika modellens benägenhet att låta. Det ska du kunna acceptera, alternativt köpa någon annan grafikkortsmodell som inte stör dina känsliga öron. Världen och tillvaron är nämligen inte perfekt.

Vi andra tvingas subventionera din överkänslighet och självgodhet.

Jag förstår inte hur man kan vara så fräck!

Avskyr folk son skickar tillbaka fullt fungerande grejer fast det inte är pga produktens fel utan deras egna orealistiska, egoistiska krav.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag fattar att det täcktes av garantin.

Men coil whine är till stor del en smaksak.

Bara för att du är kinkig och returnerar fullt fungerande, jävligt dyra grafikkort så får vi andra stackare betala genom högre priser.

Ett 4:e kort som låter störande, då är det fakiskt den specifika modellens benägenhet att låta. Det ska du kunna acceptera, alternativt köpa någon annan grafikkortsmodell som inte stör dina känsliga öron. Världen och tillvaron är nämligen inte perfekt.

Vi andra tvingas subventionera din överkänslighet och självgodhet.

Jag förstår inte hur man kan vara så fräck!

Avskyr folk son skickar tillbaka fullt fungerande grejer fast det inte är pga produktens fel utan deras egna orealistiska, egoistiska krav.

Såja, lugna ner sig lite. Du pratar om priser på grafikkort som om det vore en rättighet att priserna är lägre.
Det är ju knappast reklamationer som drar upp priserna - det var ju som alla vet först pandemin och kretsbristen som följde samtidigt som kryptominers dammsög hela marknaden - räkna därtill alla scalpers som drog nytta av situationen och nu som grädden på moset så fick vi inflation delvis på grund av att Ryssland invaderat Ukraina, bland annat.
Att skylla det på reklamerade produkter låter ju snarare som svepskäl från dig att få någon person att ta emot din skit och frustration?

Klart att man ska returnera kort som har för mycket spoltjut - fram tills tillverkarna tydligt specificerar att det finns hos deras kort.

Skriv svar