Doom-doftande retroshootern Warhammer 40K: Boltgun släpps i maj

Robot
Doom-doftande retroshootern Warhammer 40K: Boltgun släpps i maj

1993 ringde: det gör comeback nästa månad.

#warhammer-40000-boltgun


Medlem

Ja tack! Lite synd att det är Ultramarines bara, men men lite grim dark ultravåld tackar man inte nej till.

Medlem

Nei


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Mindre än ett år efter utannonsering, bra ändå.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Nä då spelar jag hellre Brutal Doom.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Nice! Lite peppad finns knappt nå bra shooters idag

Medlem

Visst kan va kul med "retro-shooter" sett till spelupplägg men hade gärna sett bättre grafik typ som nya doom

Medlem

Såg ut som där var en massa vertikalt stridande, med spelaren studsande runt, vilket är lite av ett no-no när det kommer till sprite baserade fiender. Men vi får se, kanske blir bra. Vem vet?

Finns dock så många fantastiska boomer shooters vid det här laget att det krävs rätt mycket för att stå ut från mängden.

Medlem

Väntar fortfarande på det där spelet som släpptes för några månader sen till PC men jag vill ha det till Xbox.
Har inte hört något mer om det.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Såg ut som där var en massa vertikalt stridande, med spelaren studsande runt, vilket är lite av ett no-no när det kommer till sprite baserade fiender.

Nej, det där stämmer inte, det går väldigt bra med spritebaserade fiender och vertikalt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nej, det där stämmer inte, det går väldigt bra med spritebaserade fiender och vertikalt.

Yepp, finns mängder av riktigt bra spel som är byggda i både Build Engine och gzdoom för moderna maskiner.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Väntar fortfarande på det där spelet som släpptes för några månader sen till PC men jag vill ha det till Xbox.
Har inte hört något mer om det.

Vilket spel?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nej, det där stämmer inte, det går väldigt bra med spritebaserade fiender och vertikalt.

Skrivet av Esri:

Yepp, finns mängder av riktigt bra spel som är byggda i både Build Engine och gzdoom för moderna maskiner.

Spel där man hoppar över fienderna och slåss med (billboard) sprite fiender? Har ni nåt exempel där det fungerade bra?

För det skapar ju alltid problemet att antingen står fienden vertikalt, och blir fullständigt platt när spelaren kommer över eller under den, eller så följer fienden spelaren och du ser alltid framsidan. Vilket som blir konstigt när spelaren jetpackar över fienderna i 100 knyck. I spel som exempelvis Ion Maiden håller utvecklarna spelaren på samma plan som fienderna för det mesta, av just det skälet.

Medlem
Skrivet av Holstmeister:

Vilket spel?

Jag tror det heter Darktide. Det kom till PC men sen sköt dom på release till Xbox.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
1
Skriv svar