Doom-doftande retroshootern Warhammer 40K: Boltgun släpps i maj
Såg ut som där var en massa vertikalt stridande, med spelaren studsande runt, vilket är lite av ett no-no när det kommer till sprite baserade fiender. Men vi får se, kanske blir bra. Vem vet?
Finns dock så många fantastiska boomer shooters vid det här laget att det krävs rätt mycket för att stå ut från mängden.
Såg ut som där var en massa vertikalt stridande, med spelaren studsande runt, vilket är lite av ett no-no när det kommer till sprite baserade fiender.
Nej, det där stämmer inte, det går väldigt bra med spritebaserade fiender och vertikalt.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Nej, det där stämmer inte, det går väldigt bra med spritebaserade fiender och vertikalt.
Yepp, finns mängder av riktigt bra spel som är byggda i både Build Engine och gzdoom för moderna maskiner.
Väntar fortfarande på det där spelet som släpptes för några månader sen till PC men jag vill ha det till Xbox.
Har inte hört något mer om det.
Vilket spel?
Nej, det där stämmer inte, det går väldigt bra med spritebaserade fiender och vertikalt.
Yepp, finns mängder av riktigt bra spel som är byggda i både Build Engine och gzdoom för moderna maskiner.
Spel där man hoppar över fienderna och slåss med (billboard) sprite fiender? Har ni nåt exempel där det fungerade bra?
För det skapar ju alltid problemet att antingen står fienden vertikalt, och blir fullständigt platt när spelaren kommer över eller under den, eller så följer fienden spelaren och du ser alltid framsidan. Vilket som blir konstigt när spelaren jetpackar över fienderna i 100 knyck. I spel som exempelvis Ion Maiden håller utvecklarna spelaren på samma plan som fienderna för det mesta, av just det skälet.
Vilket spel?
Jag tror det heter Darktide. Det kom till PC men sen sköt dom på release till Xbox.
Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen