Portal 2 tillkännagett

Inaktiv

Kommer vi fortfarande få samma motor till spelen? Skulle vara roligt om Valve jobbade på en ny motor. Source motorn är ju rätt gammal nu? Visst jag klagar inte men det är väl snart dags men något nytt?

Medlem

portal is still alive

Inaktiv

Jag äntligen!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Kommer vi fortfarande få samma motor till spelen? Skulle vara roligt om Valve jobbade på en ny motor. Source motorn är ju rätt gammal nu? Visst jag klagar inte men det är väl snart dags men något nytt?

Precis. Den är från början baserad på QuakeWorld-motorn. Sen modifierads den nästan 100% och blev Source. Det ryktas om DX11-stöd i kommande HL så vem vet. Rykten som sagt.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

It's hard to overstate my satisfaction

Medlem

Varför inte till PS3?
Eller är det så att Microsoft har exklusiv licens på Valve-spel?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Härligt, Portal-co-op kan ju bara inte misslyckas!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

ojdå... man kanske skall spela igenom ettan innan tvåan släpps. Tröttnade ungefär halvvägs in i spelet tror jag.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag läste för snabbt och trodde att det stod "Postal", tur att jag läste fel. Portal 2 är välkommet!

What he said.

Medlem

The cake is still a lie:)


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Även om självaste portaltekniken i spelet var intressant så fastnade jag aldrig för spelet. Förstod inte riktigt varför det hyllades till skyarna. Men att tvåan ska innehålla co-op låter väldigt intressant. Bara tänk på alla möjligheter man kan göra det förjävligt för sin kompis

Om nu bara Valve kan lägga in portaltekniken i ett spel som Half-life 2 så skulle det bli ännu bättre.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem
Skrivet av Toomsie:

This was a triumph.

Now your'e thinking with portals!

12
Skriv svar