Ser ni brus ?

Medlem
Ser ni brus ?

Nu är jag tillbaka.. Jag skapade Tinnitus tråden för ungefär 2 månader sedan och nu kommer jag med vad jag inbillar mig eller tror är ett annat bekymmer fast flesta av mina vänner säger de har samma så jag har ba en fråga till er.

Ser ni brus ? Till exempel när de är mörkt eller om ni helt enkelt fokuserar ? Om ni blundar blir det helt svart då ? eller typ mini myrornas krig.

har läst detta och de har gjort att jag lugnat mig

[http://en.wikipedia.org/wiki/Closed-eye_hallucination] (lvl 1)

Men sen har jag läst detta och då ger de mig ångest.

[http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_snow]
Har aldrig tagit droger eller liknande...


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Jag har nån låg level closed eye hallucination som jag misstänker att väldigt många har. Har däremot aldrig sett brus.

Nu låter jag kanske som om jag vet nått om dig, det gör jag inte. Men du verkar vara en kille som går runt med en del ångest för lite alltmöjligt. Har du snackat med någon om det, professionellt altså?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Jag har nån låg level closed eye hallucination som jag misstänker att väldigt många har. Har däremot aldrig sett brus.

Nu låter jag kanske som om jag vet nått om dig, det gör jag inte. Men du verkar vara en kille som går runt med en del ångest för lite alltmöjligt. Har du snackat med någon om det, professionellt altså?

Nej funderat på de, men sak be om någon slags remis nästa gång jag är hos läkaren.

men när du går in i ett mörkt rum blir de inte lite som när man fotar med en kamera i dåligt ljus ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Svar : ja

Oroa dig inte för sånt där, du börja låta som min Brorsa som har 3 nya symptom varje gång jag träffar honom

Jag och nästan alla har det du länkade till

När det är jätte ljust ute och jag tittar mot himlen ser jag som små eld flugor som surrar runt i periferiseendet precis efter att brorsan undrat om jag såg det också. Med andra ord: Jag hade aldrig sett det om han inte fick mig att tänka på det.
Med samma vilja tror jag man kan framkalla allt möjligt som redan är där men man plötsligt börjar tänka på, och bli orolig.
Sen är man fast i en Spiral som ar nära Hypokondri!?! Med allt möjligt som oregelbundna hjärtslag och panik ångest...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Closed Eye Hallucination upp till Level 3 har jag märkt av i alla fall. Ibland när jag är riktigt trött och sluter ögonen så kan jag se väldigt komplexa mönster och när jag blinkar med stängda ögon så ökar kontrasterna. Helt galet.

Inget Visual Snow däremot trots att jag tidigare brukat diverse illegala substanser. Inget allvarligt dock.

Medlem
Skrivet av mr speed:

Svar : ja

Oroa dig inte för sånt där, du börja låta som min Brorsa som har 3 nya symptom varje gång jag träffar honom

Jag och nästan alla har det du länkade till

När det är jätte ljust ute och jag tittar mot himlen ser jag som små eld flugor som surrar runt i periferiseendet precis efter att brorsan undrat om jag såg det också. Med andra ord: Jag hade aldrig sett det om han inte fick mig att tänka på det.
Med samma vilja tror jag man kan framkalla allt möjligt som redan är där men man plötsligt börjar tänka på, och bli orolig.
Sen är man fast i en Spiral som ar nära Hypokondri!?! Med allt möjligt som oregelbundna hjärtslag och panik ångest...

hehe ja dem flugorna hade jag också ångest över hehe, ja hypokondri har jag tänkt på men endå inte, eftersom min ångest kommer mest fårn att jag forksar jätte mycket om ämnet sedan kommer in på massa olika grejer, som detta med bruset forskade och forskade så tillslut hamnade jag på MS och de var då paniken kom liksom... men de har lugnat sig, eftersom alla vänner bekräftar de med bruset, Jag är bara så dum som fokuserar på de.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Ja.
Minns att jag frågade mor min om det när jag var yngre. Då tog hon mig till sjukhuset och dom gjorde en MRI på mig.
Kan störas av det ibland men oftast är det inget jag tänker på.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Ja.
Minns att jag frågade mor min om det när jag var yngre. Då tog hon mig till sjukhuset och dom gjorde en MRI på mig.
Kan störas av det ibland men oftast är det inget jag tänker på.

haha ja precis vill göra de.... då hade jag nog mått bättre


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Hehe, du låter som en paranoid new-age:are.
Jag trodde alla fick sånt där lite "brus"? Inte för att jag inte varit "ren" mitt liv, men kan inte tänka mig att det jag har skulle ge mig ångest eller på något annat sätt vara dåligt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Sånt där brus finns väl hos alla?
Det enda märkliga som händer mig ibland är att jag ser en massa vita prickar som flyger runt, precis som om jag vore i en snöstorm.

Och nej, jag röker inte på.

Medlem

brukar se blå prickar lite här och var. med båda ögonen (endast 1/2, ser dem även om jag bara kollar med ett..).

Vettefan vad det är.

Medlem

Tycker det är lite intressant det här. Jag har hela tiden antagit att alla ser samma brus som jag gör, men att folk jag förklarat det för inte riktigt förstått vad jag menar.

För mig är bruset inget som kommer ibland, utan något konstant. Oavsett om jag blundar eller kollar. Ser mot en ljus yta, eller en mörk. Det är inte så pass starkt som i animationen för 'Visual snow'. Men det är mycket riktigt som beskrivet i första inlägget, som ett tunt lager med myrornas krig framför ögonen.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Sånt där brus finns väl hos alla?
Det enda märkliga som händer mig ibland är att jag ser en massa vita prickar som flyger runt, precis som om jag vore i en snöstorm.

Och nej, jag röker inte på.

jo jag upplever också sånt där brus, varje gång jag stänger ögonen, har också upplevt konstiga mönster, när jag var yngre brukade jag tänka att det är alla bakterier man har i ögonen som man ser i en zoomad format, vem vet?

och det chockerande är det där med massa vita prickar, det har jag också upplevt en gång, och fy fan vad jag blev ''skrämd'' trodde jag fått en naturlig hallis, och nej jag använder inte droger eller annat preparat för tillfället, men det såg så jävla verkligt ut, nästan som snöflingor som flög runt framför mig, sen skakade jag på huvet och så vimps var dem borta

haha har alltid undrat va de varit, men har inte upplevt det igen så

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Tycker det är lite intressant det här. Jag har hela tiden antagit att alla ser samma brus som jag gör, men att folk jag förklarat det för inte riktigt förstått vad jag menar.

För mig är bruset inget som kommer ibland, utan något konstant. Vare sig jag blundar eller kollar. Ser mot en ljus yta, eller en mörk. Det är inte så pass starkt som i animationen för 'Visual snow'. Men det är mycket riktigt som beskrivet i första inlägget, som ett tunt lager med myrornas krig framför ögonen.

precis, och du är helt frisk vad du vet ?, bruset ser man mest i mörker typ.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av SuperTank:

För mig är bruset inget som kommer ibland, utan något konstant. Vare sig jag blundar eller kollar. Ser mot en ljus yta, eller en mörk. Det är inte så pass starkt som i animationen för 'Visual snow'. Men det är mycket riktigt som beskrivet i första inlägget, som ett tunt lager med myrornas krig framför ögonen.

Samma för mig.

Skrivet av Tomzi:

precis, och du är helt frisk vad du vet ?, bruset ser man mest i mörker typ.

Vet att du frågade SuperTank men jag är ganska frisk förutom att mitt hjärta inte är som det ska(inte kollat med läkare en men borde göra det).

Medlem
Skrivet av Tomzi:

precis, och du är helt frisk vad du vet ?, bruset ser man mest i mörker typ.

Jag har inte fått höra något annat i alla fall.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Har faktikst inte tänkt på det, eller kanske för att jag inte ser något slags brus


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Detta är väldigt intressant, dina "besvär" och din oro är nästan identisk med vad jag upplevde för ett par månader sedan.

I samband med att jag tyckte mig höra ljud som jag aldrig hört tidigare, så började jag även se saker jag aldrig sett tidigare. Dvs, bruset du beskriver.

Jag skulle nog tro att det är helt normalt, men att man lägger märke till det mer och mer när man är orolig över någonting.

Självklart är jag inte säker, men det är vad jag tror.

Mitt brus skulle jag beskriva ungefär precis som bilden på 'visual snow', förutom att bruset inte brusar lika mycket, det står nästan helt stilla.
Sedan skulle jag nog påstå att bruset inte är vitt alls, snarare ljust... kanske grönt?

Däremot behöver jag inte tänka på det för att se det, det finns alltid där. Svagare i ljusa miljöer och starkare i mörka.

En kul grej jag kom att tänka på var att när jag var mindre och skulle sova, då brukade jag blunda och se en boll.
Bollen var formad av bruset, svävade alltid från höger till vänster och ökade i hastighet.
Till slut försvann bollen ur mitt synfält, men då var det bara att fokusera på nytt så påbörjade bollen en ny färd åt vänster.


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem
Skrivet av Sacrilege:

Sedan skulle jag nog påstå att bruset inte är vitt alls, snarare ljust... kanske grönt

Håller med

Inaktiv

Jag ser brus. Men dock är jag synskadad (närsynt).
Har testat att sätta på mig glasögonen på natten och då försvinner bruset.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

I samband med "snöstormen" så brukar jag ibland även börja att skaka okontrollerat och känna mig svimfärdig.

Creepy.

Medlem

Jag brukar se mönster som bildas och ändrar form konstant.. typ aztec mönster. Sånna som finns på tempel/pyramider. Färger och ljus brukar även skifta i alla möjliga kombinationer. Om jag tittar på solida saker så kan dom te sig flytande. Som om allt rinner. Det var lite jobbigt dock när det började bli små hål i mina armar och blod avdunstade ifrån min kropp.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Jag har också detta ``problem`` med myrornas krig. Men tänkte inte på det föränn jag såg det i denna tråd. Dina trådar ger mig ångest:)

Medlem

Vet inte om jag har det där '' bruset '' för vet inte hur ni menar med det, men en gång iaf för bara något år sen hände det mig något konstigt... jag hade ögona öppna och så plötsligt blev allt svart, så utbrast med vad händer?! men blundade och tittade så var det borta:O har det hänt er ngn gång?


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Godnoken:

Vet inte om jag har det där '' bruset '' för vet inte hur ni menar med det, men en gång iaf för bara något år sen hände det mig något konstigt... jag hade ögona öppna och så plötsligt blev allt svart, så utbrast med vad händer?! men blundade och tittade så var det borta:O har det hänt er ngn gång?

brukar hända när jag är trött, inget ovanligt
jag kallar det för blackout

varar sällan mer än 2 sekunder, händer oftast om jag precis vaknat upp, eller om jag reser mig upp om jag är väldigt väldigt trött

Medlem

Jag kan se sånt "brus" om jag vill det på kvällen när jag ska sova. Bara kul att följa rörelsen med blicken
För mig svävar det liksom lite kul.


signatur

Rawr

Medlem

koncentrerar man sig ser man alltid en massa lets call it "pimmel" låter som en bra beskrivning. minimala prickar som alltid finns där, men som man bara märker om man fokuserar. helt normalt

...eller?


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av RagNy:

koncentrerar man sig ser man alltid en massa lets call it "pimmel" låter som en bra beskrivning. minimala prickar som alltid finns där, men som man bara märker om man fokuserar. helt normalt

...eller?

Jo de är helt normalt dem senaste 2 dagarna har jag mått bättre och inte tänkt alls på de då ser man typ inte de, problemet med mig var att de var de enda jag tänkte på, då är de klart man ser det först.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

För mig ser jag glasklart, inget brus eller så, bara det att jag är närsynt så en bit ifrån så blir allt suddigt istället

Medlem
Skrivet av Pliskin:

I samband med "snöstormen" så brukar jag ibland även börja att skaka okontrollerat och känna mig svimfärdig.

Creepy.

Hahaha made my day!

12
Skriv svar