Diablo IV får en hel radda förändringar baserat på beta-feedback

Robot
Diablo IV får en hel radda förändringar baserat på beta-feedback

Mindre backtracking, ingen "Reset dungeon"-knapp och klassbalanseringar.

#Blizzard, #Diablo-iv


Moderator | Testpilot

Låter riktigt bra detta faktiskt. Mycket av problemen som gett feedback om har de sett till att fixat på något sätt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tror inte folk kommer tycka att deras ändringar till dungeons är tillräckliga. Cellars och dungeons har fortfarande samma repetitiva layout oavsett hur de ändrar rewards, events och spawns.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Tror inte folk kommer tycka att deras ändringar till dungeons är tillräckliga. Cellars och dungeons har fortfarande samma repetitiva layout oavsett hur de ändrar rewards, events och spawns.

Folket som spelat Diablo sen tidigare kommer springa runt och nöta ändå. Den biten gör man nog inte för att spelet är kul, nöta själv samma grej om och om igen igår 30 runs ungefär. Inte för att det är kul utan för man behöver grejer. Slogan för Diablo är ju: Grind!

Medlem

Tror inte det är tillräckligt med tid att fixa alla brister till launch. Testar nog om ett par år efter kraftig rea

Medlem
Skrivet av Querth:

Tror inte det är tillräckligt med tid att fixa alla brister till launch. Testar nog om ett par år efter kraftig rea

Vilka brister menar du ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Avstängd

Är spelet gratis att spela eller krävs det att man köper game pass för ny story var fjälde månad eller endast kosmetiskt i game pass?

Medlem
Skrivet av jontebula:

Är spelet gratis att spela eller krävs det att man köper game pass för ny story var fjälde månad eller endast kosmetiskt i game pass?

Spelet kostar ca 70 euro. Ny story innehåll är planerat att läggas till var 3:e månad efter launch, utan extra kostnad.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Fragtjuv

Jag tycker att det är bra att det lyssnar på feedback och ändrar en del grejer. Jag har stora förhoppningar på spelet efter att ha haft väldigt roligt i betan och är säker på att jag kommer nöta MÅNGA timmar i spelet.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Bra att de lyssnar på beta-testarna och faktiskt ändrar saker de sagt till om, det är så man får med sig ett community istället för att göra som Dice med bf2042. Jag kommer förmodligen att köpa spelet för det är ju ändå Diablo och inget off brand pos.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Vilka brister menar du ?

Är också nyfiken på vilka brister betan hade som inte hinner åtgärdas på 3 månader. Jag spenderade lite drygt 40 timmar under den öppna betan, och de brister jag hoppas se åtgärdade inför release är

  • ((förhoppningsvis) åtgärdat) Barbarian behöver en liten extra knuff åtminstone i början av spelet

  • Druid behöver en rejäl knuff överlag

  • Map Overlay á la Diablo II/Path of Exile. Inget måste för min del, men många verkar vilja ha det och jag kan förstå varför.

  • (åtgärdat) Range restriction på särskilda spells/abilities för att inte ultrawide ska få ett övertag

  • (åtgärdat)Ta bort Move Cancelling så man inte kan använda spells/abilities snabbare än menat

  • Offline-läge, eller åtminstone möjligheten att välja att inte se andra spelare i spelet

Har jag missat något?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Passiv skademinskning på 10 procent för barb kommer nog hjälpa ordentligt ihop med övriga def val i skillträdet.

Medlem

Är ju också en massiv skillnad mellan druiden och Barbaren jämfört med de andra klasserna då båda deras lvl 15 uppdrag låg utanför beta området. Ska bli intressant vad för specialisering de låser upp sen när hela spelet släpps.

Medlem

Spännande. Jag tyckte chain-lighten var det festligaste av allt jag spelade, så trist men förståeligt att den åker på nerf.

Kul att dom kommenterade backtrackingen också, jag tyckte det var helt värdelöst men utgick från att det var ett medvetet val, en timesink för att få upp speltiden.

Dock så är jag ändå förvånad över att såhär pass "simpla" saker inte kommit upp efter åratal av interna tester.

Medlem
Skrivet av whoo:

Spännande. Jag tyckte chain-lighten var det festligaste av allt jag spelade, så trist men förståeligt att den åker på nerf.

Kul att dom kommenterade backtrackingen också, jag tyckte det var helt värdelöst men utgick från att det var ett medvetet val, en timesink för att få upp speltiden.

Dock så är jag ändå förvånad över att såhär pass "simpla" saker inte kommit upp efter åratal av interna tester.

De har ju ändrat massor hela tiden under de åren, så nog ett klassiskt fall där de ändrar en grej pga nånting och så behöver något annat också justeras. Ex att de byggt ut dungeons och då blev det plötsligt mer backtracking.

Medlem

“ The sans serif font used in-game has been replaced with a new serif font.”

Vilken tur, var orolig ett tag🤪😂

1
Skriv svar