Sydafrika ger grönt ljus till Microsofts köp av Activision-Blizzard

Robot
Sydafrika ger grönt ljus till Microsofts köp av Activision-Blizzard

Tror inte affären hämmar konkurrensen.

#activision-blizzard, #microsoft


Medlem

Betting pool på hur lång tid det tar efter köpet innan CoD blir M$-exklusivt? Gissar på tre år.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Betting pool på hur lång tid det tar efter köpet innan CoD blir M$-exklusivt? Gissar på tre år.

Med tanke på vilka svin Sony är så gärna.💕

Medlem
Skrivet av kebbe:

Betting pool på hur lång tid det tar efter köpet innan CoD blir M$-exklusivt? Gissar på tre år.

Tio år om Sony accepterat Microsofts erbjudande. Nu gissar jag att det tar ungefär lika länge som ABK och Sonys avtal gäller och därefter kanske ett par år till.

Medlem

Nu ska en Tribunal godkänna det bara. De brukar köra på samma linje som deras egna kommission. Utan eftergifter med. Jag tror att efter den 26/4 kommer 10 års kontraktet inte vara på bordet längre.

Medlem

Sydafrika, en fyr i korruptionsmörkret.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Betting pool på hur lång tid det tar efter köpet innan CoD blir M$-exklusivt? Gissar på tre år.

Är väl bara för dig att buda på Activision-Blizzard så kan du få bestämma själv.

Medlem
Skrivet av Mathiaaas:

Med tanke på vilka svin Sony är så gärna.💕

Vad har Sony gjort?

Medlem

10 år betyder ingenting, man måste vara otroligt naiv om man tror att Sony kan bygga något som matchar cod på den tiden. Det handlar inte om hur bra spelet är, det kan vara hur bra som helst, inget rår på cod pga. dess status som en enorm koloss och maktfaktor i industrin. Det blir lite som att försöka konkurrera ut Google med en ny sökmotor.

Cod gör och har gjort mycket tekniskt imponerande saker genom åren helt klart, men det har också råd att göra rena dunderfloppar och varumärket rör sig knappt. Spelen säljer ändå på helt sjuka nivåer likt Fifa osv. Givetvis är detta varumärke även enormt effektivt att svinga med diverse politiska budskap och ställningstaganden också.

Jag tycker det bästa vore om Cod gick i graven gärna tillsammans med andra kolosser som facebook. Tror det vore oerhört svårt för något liknande att någonsin uppnå samma nivå av monopol som man gjort genom att ligga rätt i tiden när man växt ihop med internets framväxt.

Spelat tusentals timmar av de första cod-spelen, serien ligger mig varmt om hjärtat historiskt men usch jag hoppas jag får uppleva dess död ihop med en rad andra giganter.

Ambassadör
Xbox

Gött!


signatur

Jump in.

Medlem

Det trodde jag aldrig, Sydafrika var spelvärldens största och sista hopp😓

Medlem

Såja nu har sydafrika sagt det osså klart innan sommaren

Medlem

Kan de inte bara kräva att World of Warcraft subscription ingår i game pass så blir jag glad!

Blir intressant om kvaliteten på Blizzards spel ökar efter uppköpet. Vore kul om de gick tillbaka till hur dem var förrut. En gång i tiden så var Blizzards spel de enda multiplayer spelen jag körde och tyckte allt de släppte var bra.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Kan de inte bara kräva att World of Warcraft subscription ingår i game pass så blir jag glad!

Blir intressant om kvaliteten på Blizzards spel ökar efter uppköpet. Vore kul om de gick tillbaka till hur dem var förrut. En gång i tiden så var Blizzards spel de enda multiplayer spelen jag körde och tyckte allt de släppte var bra.

Keep on dreaming


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Sorgligt att se hyllningar för Microsofts val att desperat köpa upp några av världens största spelutgivare och utvecklare som en konsekvens av deras oförmåga att bygga upp tillräckligt konkurrenskraftiga varumärken och utvecklare.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Sorgligt att se hyllningar för Microsofts val att desperat köpa upp några av världens största spelutgivare och utvecklare som en konsekvens av deras oförmåga att bygga upp tillräckligt konkurrenskraftiga varumärken och utvecklare.

Saker och ting verkar inte stå riktigt rätt till hos varken Activision eller Blizzard, sett till såväl ledarskap och arbetsmiljö som produkterna de släpper. En del av Microsofts uppköpta studios har gått ut och hyllat just deras ledarskap och företagskultur så jag tillhör dem som hoppas att ABKs ~13 000 anställda förhoppningsvis får det lite bättre om uppköpet går igenom.

Sen är det klart att de måste hålla sig relevanta på en konkurrensutsatt marknad. Bara sedan MS utannonserade att de ämnade försöka köpa upp ABK har Sony skaffat sig tre nya studios genom uppköp och även om de inte är på ABK-nivå säger det ändå en hel del om hur man växer i den här branschen - uppköp och exklusivitetsavtal. Det är bara det att med större plånbok kommer större valfrihet.

Personligen är jag ganska kluven. Jag som är uppväxt med NES, SNES, Sega, N64, Xbox, Xbox 360, PS3, en uppsjö Gameboys o.s.v. surade aldrig över att spel endast fanns på en plattform, snarare innebar det ett incitament för att skaffa flera olika konsoler och avnjuta spel som var optimerade för just den plattformen. Men det är klart att det är känsligt när och om spel försvinner från en plattform de tidigare existerat på. Svår avvägning.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Sorgligt att se hyllningar för Microsofts val att desperat köpa upp några av världens största spelutgivare och utvecklare som en konsekvens av deras oförmåga att bygga upp tillräckligt konkurrenskraftiga varumärken och utvecklare.

Väl rutet! Instämmer!

Ja Sony köper upp utvecklare för att sen bygga vidare och släppa kvalitetsspel. Medans MS köper hela utgivare med en färdig katalog som dom sen ska ”tvinga” konsumenterna att byta till deras plattform med.

Medlem

Allt MS rör verkar ju mest rinna ut i sanden.
Som jag skrev i en annan tråd så ser det snarare ut som MS och deras fans vill klappa sig för bröstet vilka fina IPn dom har under xbox studios flagg.
Majoriteten som kommit till innan dom blev uppköpta eftersom MS sen Xbox one tappade precis allt man lyckades bygga upp med xbox & xbox 360

"TV, SPORTS, CALL OF DUTY"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Git Gud Sony


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

1
Skriv svar