Battlefield: Bad Company 2

Robot
Battlefield: Bad Company 2

Sedan 2002 har Dice serverat oss episka slagfält och vi har redan slagit fast att solokampanjen är något utöver det vanliga. Nu ger vi oss i kast med spelets och seriens kärna - multiplayer - och du kommer inte att bli besviken.

#battlefield-bad-company-2, #battlefield-bad-company, #dice, #battlefield-1942, #day-of-defeat, #valve, #battlefield-3


Medlem
Vi testar Bad Company 2 i multiplayer

Känns som ganska givet köp.

Medlem

Tycker det bara är kul att köra med hardcore.

Tar alldeles för mycket skott för att döda någon i normal.

Medlem

Hoppas på att detta spel kan leverera bra fraggar och få buggar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Haha, löjligt högt betyg. Att ansluta till ett spel i multiplayer just kan närmast jämföras med hur det var i AvP3-demon. Att logga in tar onödigt lång tid och att navigera runt i menyerna går för långsamt. Med det så tar det fruktansvärt lång tid att uppdatera serverlistan och när det är gjort så är de flesta välbefolkade servrarna redan fulla.

BF2 var och är flera gånger bättre.

Med tanke på hur mycket BFBC2 hypas här på FZ och deras till synes väldigt goda relation till Dice har man ju sina misstankar. Det skulle dessutom inte förvåna mig ett dugg om Dice fått reklamplatserna till ett betydligt lägre pris.

Inaktiv

Jag har riktigt riktigt kul med detta!

Jag tyckte det kändes lite meh i början med styrning o känslan (PC). Men tydligen har dem gjort det för o hålla I längden, för att efter ett tag så blir allt helt klart nice.

Medlem

"Just nu visar den heller inte vilken fördröjning du förväntas få"
Jo, om man kör i Administrativt läge. Flera som haft samma problem, att ping inte visas, men startar man BFBC2Updater som Admin så syns det.

Medlem

Haha, inc Dice > Activision


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Medlem
Skrivet av kebbe:

Haha, löjligt högt betyg. Att ansluta till ett spel i multiplayer just kan närmast jämföras med hur det var i AvP3-demon. Att logga in tar onödigt lång tid och att navigera runt i menyerna går för långsamt. Med det så tar det fruktansvärt lång tid att uppdatera serverlistan och när det är gjort så är de flesta välbefolkade servrarna redan fulla.

BF2 var och är flera gånger bättre.

Med tanke på hur mycket BFBC2 hypas här på FZ och deras till synes väldigt goda relation till Dice har man ju sina misstankar. Det skulle dessutom inte förvåna mig ett dugg om Dice fått reklamplatserna till ett betydligt lägre pris.

Förstog att nån skulle börja skriva skit

Inaktiv

Årets bästa spel redan både SP och MP.

Jävlar va grymt det är!! Och äntligen får quadcoren sträcka lite på benen.

Medlem

Hej va bra att ni testar multiplayer! Vi är några 100000 personer som har spelat single player i väntan på den här recensionen. Tack, nu ska jag genast hoppa in och spela multiplayer.


signatur

bäst

Medlem

skitbra spel har längtat sen battlefield vietnam


signatur

//monster

Medlem

Som vanligt så får man dra av en poäng eller två, eftersom Sveriges (kanske gäller alla länders förresten) spelrecensenter alltid plusar på några extra poäng enbart för att spelet är från landet de själva kommer ifrån. Jag är inte på något vis COD-frälst men nej, det här var faktiskt inte bättre än COD. Vapnen känns plastiga och eldljudet känns artificiellt. Jag hade gett det 3.5 i betyg!


signatur

Burn in the light.

Inaktiv
Skrivet av QueloR:

Haha, inc Dice > Activision

Våga inte ens jämföra DICE med actishitvison kebabhjärna!

Medlem

Har blivit många, många timmar med Hardcore - hur kul som helst!
Singleplayer gav jag dock upp med rätt snabbt, det var ingen höjdare direkt...

Edit
Synd med serverbrowsern bara, hoppas de fixat det snart.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Toomsie:
Skrivet av kebbe:

Haha, löjligt högt betyg. Att ansluta till ett spel i multiplayer just kan närmast jämföras med hur det var i AvP3-demon. Att logga in tar onödigt lång tid och att navigera runt i menyerna går för långsamt. Med det så tar det fruktansvärt lång tid att uppdatera serverlistan och när det är gjort så är de flesta välbefolkade servrarna redan fulla.

BF2 var och är flera gånger bättre.

Med tanke på hur mycket BFBC2 hypas här på FZ och deras till synes väldigt goda relation till Dice har man ju sina misstankar. Det skulle dessutom inte förvåna mig ett dugg om Dice fått reklamplatserna till ett betydligt lägre pris.

Förstog att nån skulle börja skriva skit

Förstod att kebbe skulle skriva skit, som alltid.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

hur är server bläddaren ett minus är det dålig gord elelr bara att ni gillar join random


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

tyckte ettan var skit men bc2 är klart den bästa fps'en just nu imo

Medlem

Som sagt serverbrowsern är det enda som är minus och det är ju hoppas jag bara barnsjukdommar känns battlefield helt enkelt för dom hade liknande strul med bf2 .

Och kebbe vet inte vad han pratar om


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ett spel från Dice som får 5/5 på fz, hade aldrig kunnat gissa...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Haha, löjligt högt betyg. Att ansluta till ett spel i multiplayer just kan närmast jämföras med hur det var i AvP3-demon. Att logga in tar onödigt lång tid och att navigera runt i menyerna går för långsamt. Med det så tar det fruktansvärt lång tid att uppdatera serverlistan och när det är gjort så är de flesta välbefolkade servrarna redan fulla.

BF2 var och är flera gånger bättre.

Med tanke på hur mycket BFBC2 hypas här på FZ och deras till synes väldigt goda relation till Dice har man ju sina misstankar. Det skulle dessutom inte förvåna mig ett dugg om Dice fått reklamplatserna till ett betydligt lägre pris.

Bäste läsare,

Det är också problem som tas upp i recensionen men det är som sagt med största sannolikhet följden av den massiva anstormningen spelare.

Att vi på något sätt skulle ha sålt oss får du självklart tro. Ja, vi har en god relation till Dice, liksom de andra stora svenska spelstudiorna. Att kunna besöka dem utan att ta 07:00-planet någonstans underlättar ganska mycket. Intresset för Bad Company 2 är det klart högsta under Q1 och som en sajt som lever på att servera innehåll våra läsare vill ha är det därmed inte så konstigt täckningen har varit i relation till efterfrågan.

För Electronic Arts är BC2 en viktig titel i konkurrens med #Modern Warfare 2 och därmed lägger de ner miljontals kronor på marknadsföring, bland annat i Stockholms tunnelbana. Att vi får en del av den slanten har inget att göra vad betyget blir då den redaktionella insatsen har täta skott mot vad annonsavdelningen säljer.


signatur
Medlem
Skrivet av kebbe:

Haha, löjligt högt betyg. Att ansluta till ett spel i multiplayer just kan närmast jämföras med hur det var i AvP3-demon. Att logga in tar onödigt lång tid och att navigera runt i menyerna går för långsamt. Med det så tar det fruktansvärt lång tid att uppdatera serverlistan och när det är gjort så är de flesta välbefolkade servrarna redan fulla.

BF2 var och är flera gånger bättre.

Med tanke på hur mycket BFBC2 hypas här på FZ och deras till synes väldigt goda relation till Dice har man ju sina misstankar. Det skulle dessutom inte förvåna mig ett dugg om Dice fått reklamplatserna till ett betydligt lägre pris.

Vänta lite... Du klagar alltså bara på menyhanteringen? Shit, spelet måste vara skitbra <.< .


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

4 poäng för min del.

Negativa saker:
Ingen crouch-toggle, ingen auto-run, känns långsamt om man är van med CS eller MW2 etc (vilket inte behöver vara negativt för alla andra), konsolaktiga menyer, och ej finslipad serverbrowser, ingen automatisk patchning - var tvungen att göra det manuellt.

Possitiva saker:
ALLT ANNAT!

Medlem

Asslickers...

Om jag inte kör som admin ser jag inte pingen men jag kommer in på servers där dom flesta laggar röven *yeey!*
Kör jag som admin ser jag ping på browsern men kommer in på 1% av alla servers *yeey!*

Med andra ord, har ni spelat Betat och tyckte att MP var alltför ostabilt så vänta i ett år då DICE har släppt 10032482 st patchar då det förhoppningsvis funkar för just nu är MP en slo(u)t machine som ger dig 5% att ha kul i MP.


signatur

Ledare av den svenska APB Klanen

Besök www.eqbm.se för mer information!

Medlem

Ser hur bra som helst ut:)

Medlem

Mitt största problem är prestandan. Vistt jag har 30-40 fps ganska stabild. Men det är förlite. Hoppas slippe uppdatera till en Quad.

gtx260 1792mb, 6gb ddr2, amd x2 6000+ 3,3 ghz

Moderator | Testpilot
Skrivet av kebbe:

Haha, löjligt högt betyg. Att ansluta till ett spel i multiplayer just kan närmast jämföras med hur det var i AvP3-demon. Att logga in tar onödigt lång tid och att navigera runt i menyerna går för långsamt. Med det så tar det fruktansvärt lång tid att uppdatera serverlistan och när det är gjort så är de flesta välbefolkade servrarna redan fulla.

BF2 var och är flera gånger bättre.

Med tanke på hur mycket BFBC2 hypas här på FZ och deras till synes väldigt goda relation till Dice har man ju sina misstankar. Det skulle dessutom inte förvåna mig ett dugg om Dice fått reklamplatserna till ett betydligt lägre pris.

Löjligt högt?

Det är ju ba ett litet fel som fixas inom en dag, tur du inte jobbar på fz alltså.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kanon spel. men att man inte kan få serverbrowser på konsol är skit...

Inaktiv

bra recension och helt rätt betyg.

Serverbrowsern är seg och uppdaterar helt sinnessjukt sakta. Det tar liksom 1min att få fram alla servrar. Detta att jämföra med när man lirade quake och UT när man fick refreshat servrar fortare med modem. Men det är de enda negativa med spelet.

Ljudet är det bästa jag hört i ett krigs fps någonsin. Väldigt realistiskt. Påminner mig om lumpen när man hör "ekot" från vapnen.

Hoppas de kan patcha till en bättre browser. Annars sjukt bra spel.

Crouch saknas inte, inte meningen att man ska campa i detta spel. Men ni som saknar det kanske höll till på kullen i beta/demon med alla andra värdelösa sniper noobs :P. Auto-run - shift? ok ja det hade väl kunnat finnas som option, men jag håller hellre in shift när jag bara vill springa än när jag vill skjuta? Ja inte lika hoppa runt FPSigt som UT, quake eller MW2, men den mer realistiska touchen är vad jag gillar med det. Fordonskontrollerna är klockrena också, perfekt avvägning mellan svåra och lätta med mus, tangentbord.

Skriv svar