Orten Was The Case - Ett tidsloop äventyr i en fiktiv svensk förort

Riktigt coolt! Har sett dig på twitter några gånger, då jag själv utvecklar ett spel. Art stylen ser sjukt unik och obehaglig ut, speciellt karaktärsdesignen!

Spelutvecklare
Skrivet av Green Replicant:

Riktigt coolt! Har sett dig på twitter några gånger, då jag själv utvecklar ett spel. Art stylen ser sjukt unik och obehaglig ut, speciellt karaktärsdesignen!

Kul att du gillar karaktärsdesignen! Måste säga att göra karaktärer nog är det jag finner svårast och krångligast, från idé till färdig att animera är en jäkla procedur
Vad heter du på twitter så man kan följa?

Skrivet av OtreS:

Kul att du gillar karaktärsdesignen! Måste säga att göra karaktärer nog är det jag finner svårast och krångligast, från idé till färdig att animera är en jäkla procedur
Vad heter du på twitter så man kan följa?

Förstår det! Och ser ut att vara ganska många unika animationer i spelet eller? T.ex. när de drar bort den stora grejen ovanför brunnen?

Här är twittern till spelet om du vill kika: https://twitter.com/SharcoalS

Medlem

riktigt nice och intressant projekt, wishlistad!


signatur

//monster

Spelutvecklare
Skrivet av Green Replicant:

Förstår det! Och ser ut att vara ganska många unika animationer i spelet eller? T.ex. när de drar bort den stora grejen ovanför brunnen?

Här är twittern till spelet om du vill kika: https://twitter.com/SharcoalS

Kul! Följer Jo visst, animation är var jag är effektivast så det kommer nog bli en hel del unika!

Skrivet av monsterbenke:

riktigt nice och intressant projekt, wishlistad!

Tack! Uppskattas verkligen!

Medlem

whishlistat
var kastar jag pengar?


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Spelutvecklare
Skrivet av adfactory:

whishlistat
var kastar jag pengar?

Tack! Håll i pengarna så länge, återkommer jag jag fixat nånstans att slänga dem

Medlem

Riktigt intressant! Följer med stor nyfikenhet 🙂👍


signatur

Svenska Lets Plays 2022 med fokus på myspys och kvalitetstid!
Bli me du ååh! <3
Youtube/Twitter/Instagram - Pixelstugan

Medlem
Skrivet av wakkz:

Wow det är verkligen något speciellt med handritat! Samma med tecknade barnfilmer.

Handritade tecknade filmer är saknade, dagens animerade kan vara underhållande men det saknas så mycket av charmen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Spelutvecklare
Skrivet av Pixelstugan:

Riktigt intressant! Följer med stor nyfikenhet 🙂👍

Kul att höra!

Och kul att många uppskattar det handritade! Har alltid älskad handritat själv så för mig va det givet.

WoW

Jag och min 11 årige son tycker att ditt spel är så roligt och så kreativt , man liksom lockas in och fortsätta hela tiden

Vi ville bara berömma dig och tacka för ett fantastiskt jobb med ditt spel !


signatur

"In To The Void "

Spelutvecklare
Skrivet av Master of Reality:

Jag och min 11 årige son tycker att ditt spel är så roligt och så kreativt , man liksom lockas in och fortsätta hela tiden

Vi ville bara berömma dig och tacka för ett fantastiskt jobb med ditt spel !

Det är fantastiskt att höra, tack så mycket!

Kan passa på att meddela att betan (som var tänkt att sluta igår) blev förlängd ~1 vecka, för det gav så otroligt mycket ovärderlig feedback.
Så om det finns nån där ute som är intresserad att prova så är det möjligt via Steam hela nästa vecka också!

Medlem
Nytt bygge + speedrun utmaning under Steam Next Fest (slutar 13:e Feb)

Vill passa på och bumpa tråden nu medan Steam Next Fest pågår för fullt: Orten har ett nytt bygge uppe och det pågår en speedrun-utmaning nu i helgen på spelets discord (https://discord.gg/Dyea8KZwKR) med Orten-merch och plats i spelets Credits står på spel.

Utmaningen går ut på att döda första bossen så snabbt som möjligt. Inget tvång att spela igenom demot utan det är tillåtet att springa direkt till bossen, ett försök tar ca 2minuter

Skribent

Kan lägga till att det nu finns ett demo på steam om man vill prova. Väldigt mysigt, mystiskt och ibland klurigt spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kan lägga till att det nu finns ett demo på steam om man vill prova. Väldigt mysigt, mystiskt och ibland klurigt spel.

100% att jag kommer göra det. Gick igenom lite äldre trådar och fann att denna inte var särskilt aktiv längre. Har inga förväntningar men ett demo bör man ju kunna testa tänker jag.

Spelutvecklare

Tjo!
Tänkte det var dags för en liten update. Spelet är content complete och börjar så smått närma sig release, lite beroende på hur certifiering till konsol går osv.

Om någon är intresserad av att höra lite om bakgrunden och processen att göra det här spelet så fick jag äran att gästa podden Kontrollbehov, släng ett öra!

Det finns också ett uppdaterat demo på Steam, för den som vill prova!

Skribent
Skrivet av OtreS:

Tjo!
Tänkte det var dags för en liten update. Spelet är content complete och börjar så smått närma sig release, lite beroende på hur certifiering till konsol går osv.

Om någon är intresserad av att höra lite om bakgrunden och processen att göra det här spelet så fick jag äran att gästa podden Kontrollbehov, släng ett öra!

Det finns också ett uppdaterat demo på Steam, för den som vill prova!

Kul! Ska lyssna på podden medan jag lagar mat.


signatur

"Writer and Fighter"

Spelutvecklare
Orten Was The Case har äntligen fått ett release datum!

Om allt går vägen nu så släpps spelet på PC (Steam & Epic), Ps4+Ps5, Xbox One + Series X|S och Nintendo Switch den 29e November (:

Spelutvecklare

Nu finns hela soundtracket på Spotify!

Orten Was The Case Original Soundtrack

Medlem

WoopWoop!

Nu taggar vi!!


signatur

Halo kompis!

Spelutvecklare
Skrivet av Bussovic:

WoopWoop!

Nu taggar vi!!

Yes hype!!

International
Man of Mystery

Ser att Amazon Prime gaming ger bort spelet i sin app, hur mycket får du som utvecklare för sånt ?

Jag vill iallafall spela den på SteamDecket så jag kommer köpa den på Steam nu till Julledigheten


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Spelutvecklare
Skrivet av bluenephilim:

Ser att Amazon Prime gaming ger bort spelet i sin app, hur mycket får du som utvecklare för sånt ?

Jag vill iallafall spela den på SteamDecket så jag kommer köpa den på Steam nu till Julledigheten

Yeah, tror det blir motsvarande typ 3-4k sålda spel, så får förmodligen mer därifrån än för försäljning tbh.

Aa Steamdeck är trevlig att spela på faktiskt!

Moderator | Testpilot
Skrivet av OtreS:

Yeah, tror det blir motsvarande typ 3-4k sålda spel, så får förmodligen mer därifrån än för försäljning tbh.

Intressant att få höra det ändå. Tycker mig ofta bara ha hört spekulationer om hur sådant där fungerar i och med Humble Bundles, Game pass, Epic och diverse. Nog för att alla kontrakt ser olika ut, men ofta är det svårt att att få informatino om det.

Grattis till släppet av spelet f.ö!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Spelutvecklare
Skrivet av uberpwnage2.0:

Intressant att få höra det ändå. Tycker mig ofta bara ha hört spekulationer om hur sådant där fungerar i och med Humble Bundles, Game pass, Epic och diverse. Nog för att alla kontrakt ser olika ut, men ofta är det svårt att att få informatino om det.

Grattis till släppet av spelet f.ö!

Det kanske är superhemligt heh. Men som du säger, det är nog helt beroende på vilket spel och företag som förhandlar.
Tack så mycket!

12
Skriv svar