Bakslag för CliffyB – Lawbreakers ägs av Nexon

Robot
Bakslag för CliffyB – Lawbreakers ägs av Nexon

Lawbreakers öde ligger i någon annans händer

#CliffyB, #Lawbreakers


Medlem

Jag tycker lite synd om CB alltså...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

It's not a lake, it's an ocean

Så utan en deal med dem måste han bli en lagbrytare för att komma åt spelet...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Vadå visste han inte det innan ??
Verkar ju helt befängt.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Han kanske borde ta anställning hos MS istället så det kan komma ut lite vettiga spel därifrån.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Vadå visste han inte det innan ??
Verkar ju helt befängt.

Nu fick du iofs 6 likes såhär långt, men vem som äger ett IP är inte alltid så självklart när flera parter är inblandade och det är långt från alltid själva utvecklaren sitter på det ifall flertalet andra parter är inblandade. Sedan kan det hängt med i flertalet förvärv, affärer osv sedan det begav sig.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Nu fick du iofs 6 likes såhär långt, men vem som äger ett IP är inte alltid så självklart när flera parter är inblandade och det är långt från alltid själva utvecklaren sitter på det ifall flertalet andra parter är inblandade. Sedan kan det hängt med i flertalet förvärv, affärer osv sedan det begav sig.

Ja men det kvittar väl?
Man kollar väl ändå upp det innan.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Jag vet inte.. ingen brydde sig om spelet innan, varför skulle någon bry sig nu? Gå vidare...

Medlem

Borde typ ta bort artikeln, de precis de här han vill ha. Publicitet. Tror en väldigt stark majoritet inte bryr sig ett skit om varken Lawbreakers eller "Cliffy B".

Medlem

Luktar "The Day Before" liknelse.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

eld
Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Ja men det kvittar väl?
Man kollar väl ändå upp det innan.

Det här var innan, han har inte gjort något nytt med lawbreakers ännu.

Medlem

Förstår inte riktigt hatet som riktas mot CliffyB.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Förstår inte riktigt hatet som riktas mot CliffyB.

Vilket hat?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Luktar "The Day Before" liknelse.

Hur kommer du fram till det?

Hur kan två tweets om ett nedlagt spel från 2017 liknas med omständigheterna kring The Day Before?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Förstår inte riktigt hatet som riktas mot CliffyB.

Vilket hat? Specificera gärna.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Förstår inte riktigt hatet som riktas mot CliffyB.

Jag ser inget direkt hat men skulle tro att många tycker att han är en hycklare då (om jag inte minns fel) han lämnade industrin och sa att han aldrig skulle komma tillbaka.

Så nu tycker väl många att han kan stå för sitt ord.

eld
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag ser inget direkt hat men skulle tro att många tycker att han är en hycklare då (om jag inte minns fel) han lämnade industrin och sa att han aldrig skulle komma tillbaka.

Så nu tycker väl många att han kan stå för sitt ord.

Brukar inte den naturliga reaktionen vara att bli glad att någon bestämmer sig för att göra saker igen?

Medlem
Skrivet av eld:

Brukar inte den naturliga reaktionen vara att bli glad att någon bestämmer sig för att göra saker igen?

Kanske inte när någon verkar sur och säger att dem aldrig ska göra ett nytt spel igen ^^

https://screenrant.com/cliffy-b-another-video-game/

Fast ska han fortsätta med Lawbreakers är det ju tekniskt sett inte ett nytt spel 😉

Medlem
Skrivet av Mirage:

Vilket hat?

Skrivet av ryeshack:

Vilket hat? Specificera gärna.

Snackar inte om den här tråden bara. Så fort det är artiklar om honom är det ovanligt mycket negativitet och skadeglädje i kommentarerna för någon som bidragit med så mycket bra till vår hobby.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Snackar inte om den här tråden bara. Så fort det är artiklar om honom är det ovanligt mycket negativitet och skadeglädje i kommentarerna för någon som bidragit med så mycket bra till vår hobby.

Fast i denna tråden diskuterar vi just denna artikeln. Så om du kommenterar om saker som andra människor sagt om honom, bidrag gärna med länkar som exempel, annars utgår vi från att du pratar om denna artikeln och tråden, där inget hat finnes.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fast i denna tråden diskuterar vi just denna artikeln. Så om du kommenterar om saker som andra människor sagt om honom, bidrag gärna med länkar som exempel, annars utgår vi från att du pratar om denna artikeln och tråden, där inget hat finnes.

Så bra att vi klarade upp detta då så du inte behöver stressa så jävla mycket över det.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Så bra att vi klarade upp detta då så du inte behöver stressa så jävla mycket över det.

Det är du som svär över det. Du borde nog lugna ner dig lite. Du verkade förvirrad och verkade tro att vi diskuterade hur mycket hat som riktas mot CliffyB.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det är du som svär över det. Du borde nog lugna ner dig lite. Du verkade förvirrad och verkade tro att vi diskuterade hur mycket hat som riktas mot CliffyB.

”Lugna ner dig lite” från den som av någon anledning inte kan släppa saken utan istället ger sig fan på att eskalera Intressant teknik. Vad härnäst?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

”Lugna ner dig lite” från den som av någon anledning inte kan släppa saken utan istället ger sig fan på att eskalera Intressant teknik. Vad härnäst?

Hur är det eskalerat? "Lugna ner dig" var svar på att du var upprörd nog att börja svära (något du fortsätter göra).


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Hur är det eskalerat? "Lugna ner dig" var svar på att du var upprörd nog att börja svära (något du fortsätter göra).

Fast man kan ju använda svordomar för att lägga extra vikt i uttalanden utan att vara upprörd, eller hur? Förstår att det kan tolkas som att man är upprörd, men så var nu inte fallet. Är det något annat vi kan reda upp när vi ändå håller på? Känner Ubers ande sväva lite sådär i periferin 🙂

Medlem
Skrivet av Mirage:

Hur är det eskalerat? "Lugna ner dig" var svar på att du var upprörd nog att börja svära (något du fortsätter göra).

Ibland blir man trött på samma skit dag in och dag ut. DU borde lugna ner dig.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Lite skadeglad är man ju faktiskt efter det här. Cliffy B (han avskyr det namnet) brände Xbox bron när han i en tweet, har jag för mig, sa att han avskydde Xbox som märke och Xbox spelarna. Det plus att han var jätte förvånad över att Indie utvecklare kunde både utveckla och publisera på Xbox utan krångel. Och Mike Ybara svarade att det är enkelt och att han kan det med.

Underbara minnen.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Lite skadeglad är man ju faktiskt efter det här. Cliffy B (han avskyr det namnet) brände Xbox bron när han i en tweet, har jag för mig, sa att han avskydde Xbox som märke och Xbox spelarna. Det plus att han var jätte förvånad över att Indie utvecklare kunde både utveckla och publisera på Xbox utan krångel. Och Mike Ybara svarade att det är enkelt och att han kan det med.

Underbara minnen.

Han gav "er" gears of war. Det enda som Microsoft inte helt har slaktat än.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Ibland blir man trött på samma skit dag in och dag ut. DU borde lugna ner dig.

Jag är kolugn.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Han gav "er" gears of war. Det enda som Microsoft inte helt har slaktat än.

Inte själv. Han är grund spelets designer. Rod Ferguson gjorde nog mer för hans jobb var att utveckla spelet till ett spel. Alltså producera.

12
Skriv svar