Om att köpa spel på skiva och känna sig som en idiot

Medlem

Vet inte varför ni förbokar eller har så bråttom. Vänta ett tag så de hinner köra beta test perioden med de som förbokat och köp sen ett bättre spel billigare. Spel är ju som vin de blir bättre ju längre de lagras.

Har aldrig haft trådskaparens problem. Minnet är kort men minns inte när man sist blev nipprig över att missa day one. Sen har man ju absolut köpt spel day one och även förbokat lir tidigare i mitt liv.

Medlem

Personligen föredrar jag Instabox eller Budbee. Än så länge har jag inte haft några leveransproblem med dom. Dessutom så känns det ganska bra att min produkt ligger i ett skåp och väntar istället för min brevlåda eller utanför min dörr.
Blir alltid lite besviken på företag som bara har Posten som leveransalternativ.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Brukar också använda instabox men har haft problem med både instabox och stora problem med budbee så tror inga är felfria på frakt fronten. Hur som är det ingen idé att stressa upp sig för mycket vill man ha något snabbt får man nog ta sig till butiken i person är iallafall mina personliga erfarenheter som nätshoppare genom åren.

Medlem

Faktiskt aldrig haft problem med med Postnord vilket jag nästan alltid kört med. Däremot har sambon beställt och fått leverans med budbee och sämre skit får man leta efter är vår upplevelse. Dålig eller obefintlig svenska och chaffisar som kastar in paket på tomten, sedan flyr illa kvickt när de inser att man sett dem, jävla tomtar.

Medlem

Ja denna vecka är det dags igen!

Star wars jedi till Ps5 förhandsbokat sedan länge hos spelbutiken.se.
Release på fredag, men lär levereras på måndag pga postens utdelningspolicy.

Kan bli sista spelet jag köper på spelbutiken om jag sitter lottlös hela helgen igen.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Ja denna vecka är det dags igen!

Star wars jedi till Ps5 förhandsbokat sedan länge hos spelbutiken.se.
Release på fredag, men lär levereras på måndag pga postens utdelningspolicy.

Kan bli sista spelet jag köper på spelbutiken om jag sitter lottlös hela helgen igen.

Sluta köp från spelbutiken som vägrar varubrev, att de skickar som vanligt brev för att spara några kronor borde du inte sponsra om du har bråttom.

Inte PostNords fel, de har en tjänst för att du ska få det i tid även till brevlådan...

Medlem

Ja, skiva blir det om det finns. Ofta har de olika leveransalternativ också, Budbee, airmee, DHL.. allt annat är ju bättre än PostMord

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Ja denna vecka är det dags igen!

Star wars jedi till Ps5 förhandsbokat sedan länge hos spelbutiken.se.
Release på fredag, men lär levereras på måndag pga postens utdelningspolicy.

Kan bli sista spelet jag köper på spelbutiken om jag sitter lottlös hela helgen igen.

Testa att söka på din utdelningsdag på PostNord. Jag hade tyvärr räknat med att bli utan spel på release... Sista spelet jag bokade där som kom på release-dagen var Mario Kart 8 på Wii U 😄

Tycker dock Spelbutiken är helt ok om man kan vänta några dagar extra med leveransen. Köpt en hel del där genom åren.

Medlem

Jag ångrar fysiska köp varje gång jag behöver ställa mig ur soffan och leta fram spelet.

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Ja denna vecka är det dags igen!

Star wars jedi till Ps5 förhandsbokat sedan länge hos spelbutiken.se.
Release på fredag, men lär levereras på måndag pga postens utdelningspolicy.

Kan bli sista spelet jag köper på spelbutiken om jag sitter lottlös hela helgen igen.

Skrivet av Gill:

Sluta köp från spelbutiken som vägrar varubrev, att de skickar som vanligt brev för att spara några kronor borde du inte sponsra om du har bråttom.

Inte PostNords fel, de har en tjänst för att du ska få det i tid även till brevlådan...

Spelbutiken skickar bara beställningar på tisdagar och torsdagar. Så inte konstigt om det blir problem när spel släpps på en fredag.

Medlem

Aldrig haft problem med postnord sedan de började med paketboxarna
Men spelbutiken ar inte ara postnord, min jedisurvivor som släpps på fredag har jag valt Bring som levererar

Medlem
Skrivet av Thane:

Spelbutiken skickar bara beställningar på tisdagar och torsdagar. Så inte konstigt om det blir problem när spel släpps på en fredag.

De skickar även fredagar, men oavsett så hade det varit bättre om de började med varubrev... eller gav några fraktalternativ överhuvudtaget.

Medlem

Heller aldrig haft problem med Postnord på säkert 100 försök.. Early bird däremot, där kan vi snacka skräp.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Vänta tills de börjar dela ut 1 gång i månaden...😁

Hoppas innan hyras ska betalas 😂

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Problemet med Spelbutiken är att deras enda leveranssätt är via PostNord – den civiliserade världens sämsta posttjänst.

Oh, sweet summer child säger jag bara på den.

Inaktiv

Har personligen aldrig haft några problem med Postnord. Bring och Airmee däremot är helt hopplösa.
Bring levererar till utlämningsställen i fel kommun. Airmee fattar inte hur man använder porttelefonen osv.

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Har personligen aldrig haft några problem med Postnord. Bring och Airmee däremot är helt hopplösa.
Bring levererar till utlämningsställen i fel kommun. Airmee fattar inte hur man använder porttelefonen osv.

Och… ups… de får en nästan att börja gå i kyrkan på söndagar så kassa de är.. men det är en annan diskussion.

Personligen gillar jag spelbutiken och postnord. Inte haft några problem med någon av dom

Medlem

Okej, du snålade in på ett spel och får vänta någon dag. Hjälp. Om det är SÅ viktigt med dag ett så få lite luft och stötta en lokal spelbutik vetja!

Medlem
Skrivet av KAOSMAN:

Okej, du snålade in på ett spel och får vänta någon dag. Hjälp. Om det är SÅ viktigt med dag ett så få lite luft och stötta en lokal spelbutik vetja!

Haha, var bor du? Stockholm? Min närmsta spelbutik är ca 24 mil bort... Det är 2023, om man tror alla har lokala spelbutiker så är man nog lite naiv.
2013 fanns det minst 10 spelbutiker inom 10 mil, idag finns inga kvar.

Medlem
Skrivet av Gill:

Haha, var bor du? Stockholm? Min närmsta spelbutik är ca 24 mil bort... Det är 2023, om man tror alla har lokala spelbutiker så är man nog lite naiv.
2013 fanns det minst 10 spelbutiker inom 10 mil, idag finns inga kvar.

Ja förvisso men bor du så otillgängligt så är någon dags väntetid ännu mindre konstigt.

Man kan liksom inte få allt. PostNord kan kritiseras för mycket men jag tycker det låter som orimliga förväntningar i det här fallet.

Hoppas du får spelet före helgen!

Medlem

Det viktiga här är ju att vi gamla gubbar inte ska vara otåliga som små barn.
Förutom Nintendo så är det numera sällan jag köper spel på release. Det ska verkligen vara extremt efterlängtade titlar för att jag ska göra undantag. Helt enkelt poänglöst idag. Visst missar man ju "release-hypen", men samtidigt så släpps 75% av alla spel i ofärdigt skick idag, och handlar man inte minst på Steam så tappar spelen värde extremt fort och är ofta till utförsäljning redan en månad efter release.

Sen tråkigt att fysiska spel nedprioriteras. Jag ser det som ett oerhört svek att ens släppa en konsol utan fysisk skiv/kassettläsare. Det dödar sakta hela konceptet med att köpa och spela spelkonsoler istället för PC.

Jag har inte ens ett minneskort i min nya Switch Oled, men de inbyggda 64GB räcker till typ 100-talsspel med tillhörande uppdateringar tackvare kassetterna. "Code-in-a-box" leder oavkortat till bojkott för min del.

12
Skriv svar