Gollum-spelet har fått en ray tracing-trailer

Robot
Gollum-spelet har fått en ray tracing-trailer
Medlem

Inget av klippen visar gameplay, vilket säger en hel del.

Medlem

Jösses, det ser verkligen inget vidare ut, hur mycket de än försöker. :/
Känns som att varje klipp som släpps cementerar den känslan, tyvärr.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

eld
Medlem

Är RTX gratis eller var de tvungna att lära GPU'n sindarin?

Medlem

Tycker det ändå är lite hemskt att folk som försöker göra något av en karaktär som är såpass "älskad", ändå får så mycket kritik. Visst, det är inte världens snyggaste spel, men hälften av alla spel som görs idag är väl knappast state-of-the-art heller?
Ge lite kärlek istället vetja! Storyn kanske är kanonbra!

Medlem
Skrivet av Lioras:

Tycker det ändå är lite hemskt att folk som försöker göra något av en karaktär som är såpass "älskad", ändå får så mycket kritik. Visst, det är inte världens snyggaste spel, men hälften av alla spel som görs idag är väl knappast state-of-the-art heller?
Ge lite kärlek istället vetja! Storyn kanske är kanonbra!

"Problemet" är ju att en video i stil med den här är gjord för att just marknadsföra grafiken. RTX ON!
Hade man fokuserat på annat än det visuella hade det väl varit en annan sak, men här ligger fokus på det grafiska och då är det väl hyfsat rimligt att också kritisera just grafiken om man inte känner att den håller måttet?

Men visst, det kan mycket väl finnas något som räddar det här spelet också, även om den sannolikheten känns mindre och mindre för varje grej de visar upp. Och precis som @B-itta nämner, de släpper en trailer som de döper till "4K RTX On Gameplay Reveal", men var är denna gameplay de pratar om? Allt innehåll i videon ser ut att vara cutscene-material om man ser till kameravinklar och att ingen interaktivitet direkt uppvisas.

Det är mååånga varningsklockor som ringer med det här spelet, det visuella är bara en av dem.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Lioras:

Tycker det ändå är lite hemskt att folk som försöker göra något av en karaktär som är såpass "älskad", ändå får så mycket kritik. Visst, det är inte världens snyggaste spel, men hälften av alla spel som görs idag är väl knappast state-of-the-art heller?
Ge lite kärlek istället vetja! Storyn kanske är kanonbra!

Folk har varit negativt inställda till detta spel sedan första klippet släpptes. Själv tycker jag att det ser helt okej ut.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Folk har varit negativt inställda till detta spel sedan första klippet släpptes. Själv tycker jag att det ser helt okej ut.

Du kanske bara har extremt låg standard?

Hedersmedlem

Det enda jag ser är Gollums hår. Kunde inte stackarn fått förbli skallig?


signatur

Spionerar åt SweC i hemlighet.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

"Problemet" är ju att en video i stil med den här gjord för att just marknadsföra grafiken. RTX ON!
Hade man fokuserat på annat än det visuella hade det väl varit en annan sak, men här ligger fokus på det grafiska och då är det väl hyfsat rimligt att också kritisera just grafiken om man inte känner att den håller måttet?

Men visst, det kan mycket väl finnas något som räddar det här spelet också, även om den sannolikheten känns mindre och mindre för varje grej de visar upp. Och precis som @B-itta nämner, de släpper en trailer som de döper till "4K RTX On Gameplay Reveal", men var är denna gameplay de pratar om? Allt innehåll i videon ser ut att vara cutscene-material om man ser till kameravinklar och att ingen interaktivitet direkt uppvisas.

Det är mååånga varningsklockor som ringer med det här spelet, det visuella är bara en av dem.

Visst, jag håller med om att man inte gjort väldigt bra PR-prepp för denna videon ^^ men jag pratar i allmänhet om detta spelet. Visst de kanske inte ser så jäkla snyggt ut som spel "tydligen" bör 2023, men vad fasen, cut 'em some slack.
Minecraft skrattade jag åt första gången jag såg det på Chalmers, men det var ju lite småmysigt när man väl började spela det.

Medlem
Skrivet av Lioras:

Visst, jag håller med om att man inte gjort väldigt bra PR-prepp för denna videon ^^ men jag pratar i allmänhet om detta spelet. Visst de kanske inte ser så jäkla snyggt ut som spel "tydligen" bör 2023, men vad fasen, cut 'em some slack.
Minecraft skrattade jag åt första gången jag såg det på Chalmers, men det var ju lite småmysigt när man väl började spela det.

Samtidigt får de väl då vara lite mer ödmjuka/ärliga med vad det spelet *faktiskt* är, i stället för att försöka sälja på/hype:a folk något som det inte är. Sen om det är PR-avdelningen som trampar i klaveret (med exempelvis osmickrande/ej representativt material) snarare än utvecklingsteamet tänker jag inte gå in på, för det vet jag inte.

Men PR-teamet... well, med tanke på hur de jobbat hittills hyser jag väl inget större förtroende för dem. Hur stor roll nVidia har i just den här hype-videon tänker jag inte heller spekulera i, men även där har mitt förtroende trutit på senare tid, ganska rejält.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Så taggad på detta spelet, kan vara en GOTY-kandidat.

Medlem

Ja alltså.. nää...


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av landmarks:

Det enda jag ser är Gollums hår. Kunde inte stackarn fått förbli skallig?

Ja det stör mig något enormt.. En frisyr endast en mor kan älska.
Sen känns ansiktet helt off med

Medlem

Tycker inte grafiken är så hemsk i det där klippet. Men det lilla gameplay man fått se tidigare, ser inte ut som ett roligt spel tyvärr. Gillar i vanliga fall spel baserat på Lord of the rings, men blir nog att hoppa över detta. Om det inte lyckas överraska hos recensenterna.

Medlem

Rätt säker på att det här kommer och bli en av de senaste årens mest underskattade spel.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Lioras:

Tycker det ändå är lite hemskt att folk som försöker göra något av en karaktär som är såpass "älskad", ändå får så mycket kritik. Visst, det är inte världens snyggaste spel, men hälften av alla spel som görs idag är väl knappast state-of-the-art heller?
Ge lite kärlek istället vetja! Storyn kanske är kanonbra!

Jag håller med om att det är tråkigt när det blir trendigt att göra memes för att hata någons kreativitet.
I detta fall är det en ny tolkning (ordvits), vilket är bra. Men jag hade hellre sett en helt originell idé. Tolkiens arbete ska inte bli urvattnat så som Star Wars eller Marvel

Om man ändå lånar friskt från Peter Jacksons filmer, varför inte göra det fult ut, varför denna halva knäckemacka med ost och den andra med pizzasallad (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Om man ändå lånar friskt från Peter Jacksons filmer, varför inte göra det fult ut, varför denna halva knäckemacka med ost och den andra med pizzasallad (?)

Det är en jättekomplicerad röra av vem som äger vad. Tolkien estate äger distribuering av böcker och även tv serier, därav kunde de förhandla direkt med Amazon angående Rings of Power. Peter Jacksons filmer ägs i slutänden av New line Cinema. New line Cinema köpte rättigheten av Miramax som i sin tur fick rättigheterna från ME. New Line Cinema blev uppköpt av Warner bros 2008. ME köpte licensen av United Artist 1976. United Artist köpte filmrättigheten och handelsvarorrättigheter (av böckerna) 1969 av Tolkien Estate. United Artist blev uppköpta av MGM. ME som hyr ut licensen av lotrt/hobbit filmerna,blev uppköpta av Embracer group förra året.

Så länge som Miramax gör en LOTR/hobbit film var 10 år så får de behålla licensen. Därav den animerade filmen War of Rohirrim. Så för att göra ett spel av Peter Jackson skapelse så behöver hela kedjan få en del av kakan; det är en lång kedja och många advokater. Det är oklart mellan företagen vem som egentligen äger vad.

Skrivet av itsnotme:

Det är en jättekomplicerad röra av vem som äger vad. Tolkien estate äger distribuering av böcker och även tv serier, därav kunde de förhandla direkt med Amazon angående Rings of Power. Peter Jacksons filmer ägs i slutänden av New line Cinema. New line Cinema köpte rättigheten av Miramax som i sin tur fick rättigheterna från ME. New Line Cinema blev uppköpt av Warner bros 2008. ME köpte licensen av United Artist 1976. United Artist köpte filmrättigheten och handelsvarorrättigheter (av böckerna) 1969 av Tolkien Estate. United Artist blev uppköpta av MGM. ME som hyr ut licensen av lotrt/hobbit filmerna,blev uppköpta av Embracer group förra året.

Så länge som Miramax gör en LOTR/hobbit film var 10 år så får de behålla licensen. Därav den animerade filmen War of Rohirrim. Så för att göra ett spel av Peter Jackson skapelse så behöver hela kedjan få en del av kakan; det är en lång kedja och många advokater. Det är oklart mellan företagen vem som egentligen äger vad.

Tack för den förklaringen, det som förefaller besynnerligt är att det är tydligt var man hämtat inspiration från, varför detta är tillåtet är en gåta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

eld
Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Tack för den förklaringen, det som förefaller besynnerligt är att det är tydligt var man hämtat inspiration från, varför detta är tillåtet är en gåta.

För att om man kollar nära så ser man de stora skillnaderna.

Varför det ändå kan vara likheter mellan tex detta spel och filmerna är för att även filmerna lånade en hel del från tidigare material och illustrationer.

Tar vi ringvålnaden som ett exempel, vid första anblick så tänker man "det här är ju lotr filmen!", men kollar man närmre så ser man att designen är väldigt olik mellan de båda, som om att de båda följer beskrivningen från böckerna:

Skrivet av eld:

För att om man kollar nära så ser man de stora skillnaderna.

Varför det ändå kan vara likheter mellan tex detta spel och filmerna är för att även filmerna lånade en hel del från tidigare material och illustrationer.

Tar vi ringvålnaden som ett exempel, vid första anblick så tänker man "det här är ju lotr filmen!", men kollar man närmre så ser man att designen är väldigt olik mellan de båda, som om att de båda följer beskrivningen från böckerna:

Jag tänker väl mer på det här att grunddesignen är samma, sedan har man självfallet benat ut den lite, men visst, om Peter Jackson har följt böckerna slaviskt (har inte läst dem än), så är det kanske mer accepterat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Jag håller med om att det är tråkigt när det blir trendigt att göra memes för att hata någons kreativitet.
I detta fall är det en ny tolkning (ordvits), vilket är bra. Men jag hade hellre sett en helt originell idé. Tolkiens arbete ska inte bli urvattnat så som Star Wars eller Marvel

Hehe gillar ordvitsen ^^
Men jag förstår dig att man inte ska urvattna saker och ting, men samtidigt har det väl inte gjort _så_ mycket spel som har Gollum som huvudroll? *I haven't googled it, don't hurt me if I'm wrong*

Medlem
Skrivet av Lioras:

Hehe gillar ordvitsen ^^
Men jag förstår dig att man inte ska urvattna saker och ting, men samtidigt har det väl inte gjort _så_ mycket spel som har Gollum som huvudroll? *I haven't googled it, don't hurt me if I'm wrong*

Jag vet inte om du har sett den här Det är en film per karaktär; alldeles för mycket. Sedan är grejen att denna värld är skapat av Tolkien. Och han dog 1973, så ingenting nytt skapas inom denna värld. Att bygga ut Tolkiens verk med mellansekvenser gillar jag inte (det finns inte tillräckligt med beskrivning av Gollum i LOTR böckerna för att skapa ett helt spel med Gollum som huvudkaraktär utan att hitta på 98% av materialet). Då är det bättre att skapa något helt originellt.

För övrigt är jag lite nyfiken vad Embracer group faktiskt köpte av ME. För de har endast fått tillgången till spel, men spelen får inte ha någon liknelse med Peter Jacksons Filmer.

1
Skriv svar