Kolla in gameplay från Flashback 2

Robot
Kolla in gameplay från Flashback 2

Ska släppas i slutet av 2023.

#flashback-2


Medlem

Åååh! Mys o nostalgi!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Huh? Är det en remake på orginalet Fade to Black: Flashback 2?

Medlem

Såg bättre ut back in the days... nu ser det generiskt och utvattnat ut.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser fram emot det, men förväntningarna är inte sådär skyhöga. Nyversionen av Flashback från 2013 var ju inget att hurra över.

Skrivet av ForrestFox:

Huh? Är det en remake på orginalet Fade to Black: Flashback 2?

Nej, det är ett nytt spel som inte har något med Fade to Black att göra. Vet inte riktigt hur dom har tänkt där.

Medlem

Orginalet ger mig fortfarande goosebumps hur annorlunda och fantasifullt det var när det kom ut.

Orginalet pusha alla gränser när det gäller hårdvara och vad Amigan var kapabel till.

Detta pushar inga gränser överhuvudtaget. Ingeting med det här är värt att spela.

Medlem

En liten varningslampa att det är Microids.

KoP
Medlem
Skrivet av Maysay:

En liten varningslampa att det är Microids.

Varför då? Dom har agerat utgivare till många bra spel igenom tiderna.

Syberia.
Beyond a steel sky.
Oddworld.
Sifu.
Flashback anniversary edition.

+ Massor utav trevliga spel under 80/90-talet.

Skribent

Hade gärna sett en fortsättning eller remake Fade to Black. Tycker det spelet är underskattat och bortglömt,


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag blev lite mindre hoppfull nu (även om jag diggade musiken) Det såg lite sladdrigt ut. Hoppas inte kontrollerna blir lika kassa och oprecisa som i den horribelt urusla (och, tack och lov, bortglömda) Flashback-remaken.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Hade gärna sett en fortsättning eller remake Fade to Black. Tycker det spelet är underskattat och bortglömt,

En uppdatering (eller bara en fan patch) av F2B med lite följsammare kamera, bättre kontroller och kompatibilitet med nyare system skulle göra mig lycklig.

Geeks Gaming
Skrivet av KoP:

Varför då? Dom har agerat utgivare till många bra spel igenom tiderna.

Syberia.
Beyond a steel sky.
Oddworld.
Sifu.
Flashback anniversary edition.

+ Massor utav trevliga spel under 80/90-talet.

Det var många som blev väldigt besvikna på hur man hanterade XIII, kan vara det som ligger bakom.
Har för mig att man mötte en hel del kritik där.

Medlem

Jag har inte ens orkat spela genom Flashback 1. Kanske borde ta itu med det någon dag.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av androsynth:

Jag blev lite mindre hoppfull nu (även om jag diggade musiken) Det såg lite sladdrigt ut. Hoppas inte kontrollerna blir lika kassa och oprecisa som i den horribelt urusla (och, tack och lov, bortglömda) Flashback-remaken.

En uppdatering (eller bara en fan patch) av F2B med lite följsammare kamera, bättre kontroller och kompatibilitet med nyare system skulle göra mig lycklig.

Ja kontrollerna behöver verkligen uppdateras, även kameran.


signatur

"Writer and Fighter"

KoP
Medlem
Skrivet av lonian:

Jag har inte ens orkat spela genom Flashback 1. Kanske borde ta itu med det någon dag.

I ärlighetens namn så har jag inte heller klarat av Flashback. Det blev väldigt svårt på senare banor när man sprang runt i aliengeggan.

Medlem

Hoppas det blir bra. Ska bli intressant att se hur de uppdaterar spelmekanikerna. Spelade aldrig remaken av Flashback men Sands of Time lyckades ju ganska bra och Playdeads spel är riktigt bra.

Medlem
Skrivet av KoP:

Varför då? Dom har agerat utgivare till många bra spel igenom tiderna.

Visst släpper dom bra och intressanta spel, men samtidigt har flera spel dom har släppt dom senaste åren har haft katastrofalt dåliga och buggiga spelsläpp där det är tydligt att spelen släpptes alldeles för tidigt, så som Blacksad: Under the Skin och nyversionen av XIII. Man får väl hoppas att det inte händer igen med Flashback 2.

Skrivet av androsynth:

En uppdatering (eller bara en fan patch) av F2B med lite följsammare kamera, bättre kontroller och kompatibilitet med nyare system skulle göra mig lycklig.

Jo, det hade varit väldigt trevligt. Spelade igenom hela F2B när det var nytt och har nu ingen aning om hur jag lyckades med det. Om jag spelar det idag via DOSBox så tar det inte många minuter innan jag ger upp, kontrollen gör mig galen.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Spelade igenom hela F2B när det var nytt och har nu ingen aning om hur jag lyckades med det. Om jag spelar det idag via DOSBox så tar det inte många minuter innan jag ger upp, kontrollen gör mig galen.

Fade to black var ju ganska coolt när det kom i och med att det var i 3D. Var väl inte jättemånga spel som var det på den tiden?
Med dagens standard blir det ju bajs, men vore intressant att se om det skulle vara möjligt att göra en remake på det eller om det bara skulle kännas väldigt gammalt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Jo, det hade varit väldigt trevligt. Spelade igenom hela F2B när det var nytt och har nu ingen aning om hur jag lyckades med det. Om jag spelar det idag via DOSBox så tar det inte många minuter innan jag ger upp, kontrollen gör mig galen.

Undrar hur Playstation-versionen är. Lär iaf vara lite bekvämare med en handkontroll 😅

Medlem
Skrivet av lonian:

Fade to black var ju ganska coolt när det kom i och med att det var i 3D. Var väl inte jättemånga spel som var det på den tiden?
Med dagens standard blir det ju bajs, men vore intressant att se om det skulle vara möjligt att göra en remake på det eller om det bara skulle kännas väldigt gammalt.

Att spelet var helt i 3D var ganska nytt då ja, speciellt med tanke på att det inte är ett flygspel. Har faktiskt inget att klaga på när det gäller grafiken, då polygonerna i huvudsak använder sig av enfärgade texturer så är det en ganska behaglig retrostil som jag fortfarande gillar väldigt mycket.

Skrivet av androsynth:

Undrar hur Playstation-versionen är. Lär iaf vara lite bekvämare med en handkontroll 😅

Spelade aldrig PS1-versionen när det kom, men köpte det digitalt till PS3an för ett antal år sedan. Men det blev samma sak där, spelade det bara i några minuter, kan dock inte minnas varför.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Att spelet var helt i 3D var ganska nytt då ja, speciellt med tanke på att det inte är ett flygspel. Har faktiskt inget att klaga på när det gäller grafiken, då polygonerna i huvudsak använder sig av enfärgade texturer så är det en ganska behaglig retrostil som jag fortfarande gillar väldigt mycket.

Spelade aldrig PS1-versionen när det kom, men köpte det digitalt till PS3an för ett antal år sedan. Men det blev samma sak där, spelade det bara i några minuter, kan dock inte minnas varför.

Jag spelade just genom första banan av Flashback 1. Minnena kom tillbaka om att jag faktiskt aldrig tagit mig längre förut, kanske för att man just måste starta om från början på banan varje gång man dör, finns en save punkt. Men med quick save fungerar det ju lättare. Suget om att spela genom hela Flashback 1 finns dock inte kvar efter första banan. xD


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar