Stål möter stål i gameplay-premiären för Armored Core VI

Robot
Stål möter stål i gameplay-premiären för Armored Core VI
Medlem

Ser fruktansvärt utdaterat ut.

Medlem

Helvete vilken fet trailer(igen)! Gameplay ser riktigt ösigt ut och FromSoftwares art direction är som vanligt fenomenal.

Hur dom lyckas pumpa ut högkvalitativa spel i den här takten är smått otroligt. Sen är det såhär en lanseringen ska vara, utannonseringstrailer i december, gameplay+release-trailer i april för att sedan släppa spelet i augusti. Andra studior har verkligen en hel del att lära(inga namn nämnda ehm).

Nu vet vi förvisso inte hur detta spel blir, men tvivlar inte direkt på FromSoftware, dom är utan tvekan en av dom(om inte den) bästa spelstudiorna nu och det senaste årtiondet.

Jag måste bara påminna mig själv att detta INTE är ett Soulsborne-spel och gå in med ett öppet sinne. Då det blir, likt säkert många andra, mitt första Armored Core-spel jag kommer testa på. Hoppas och tror att detta blir en trevlig upplevelse. (Sen är det inte Miyazaki som är game director, kan man kanske ha i åtanke)

Håller tummarna att dom som väntat i 10-års tid på ett nytt Armored Core blir nöjda.

Japanska trailern kör 60 FPS -

Liten sammanfattnings från PSbloggen:

• Plays different from Souls - same smooth, responsive controls
• Multiple story endings; new paths open up on subsequent playthroughs
• Assault Boost ability instantly switches between long range and melee
• Long range: bazookas, gatling guns, split missiles, plasma rifles and more
• Melee: Cluster bomb thrower, chainsaw, pulse blade, lances and more
• Stagger meter confirmed
• Movement speed between AC3 and AC5
• "Rich variety" of bosses and other mechs
• Focus on customization
• Custom paint jobs

https://twitter.com/Okami13_/status/1651595166938177536


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Ser fruktansvärt utdaterat ut.

Jag tror vi hörde något liknande när Elden Ring visades.(Det är självklart OK att tycka vad man vill)

Kan vara värt att påpeka att spelet började utvecklingen 2017, samtidigt som Elden Ring.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Elden Ring såg aldrig ut som ett spel från 360-eran. Gameplay ser ut som från vilket F2P spel som helst fast med sämre grafik än normalt.

Men visst, man blir såklart mer hypad pg.a att det är FROM, hade detta varit från någon okänd utvecklare hade folk tveklöst garvat arslet av sig åt detta.

Därmed inte sagt att det blir skit, det kan bli riktigt bra, jag utgår alltså endast från den otroligt intetsägande och fula videon. Grafik är inte allt heller.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Elden Ring såg aldrig ut som ett spel från 360-eran. Gameplay ser ut som från vilket F2P spel som helst fast med sämre grafik än normalt.

Men visst, man blir såklart mer hypad pg.a att det är FROM, hade detta varit från någon okänd utvecklare hade folk tveklöst garvat arslet av sig åt detta.

Därmed inte sagt att det blir skit, det kan bli riktigt bra, jag utgår alltså endast från den otroligt intetsägande och fula videon. Grafik är inte allt heller.

Jadu, smaken är som baken som sagt. Personligen tyckte jag trailern var riktigt fet och att det såg bra ut. Att det skulle se ut som något från "360-eran" låter som en smärre överdrift kan jag kanske tycka dock hehe.

Vi får helt enkelt se vad det blir utav det när det väl släpps.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Helvete vilken fet trailer(igen)! Gameplay ser riktigt ösigt ut och FromSoftwares art direction är som vanligt fenomenal.

Hur dom lyckas pumpa ut högkvalitativa spel i den här takten är smått otroligt. Sen är det såhär en lanseringen ska vara, utannonseringstrailer i december, gameplay+release-trailer i april för att sedan släppa spelet i augusti. Andra studior har verkligen en hel del att lära(inga namn nämnda ehm).

Nu vet vi förvisso inte hur detta spel blir, men tvivlar inte direkt på FromSoftware, dom är utan tvekan en av dom(om inte den) bästa spelstudiorna nu och det senaste årtiondet.

Jag måste bara påminna mig själv att detta INTE är ett Soulsborne-spel och gå in med ett öppet sinne. Då det säkert blir, likt många andra, mitt första Armored Core-spel jag kommer testa på. Hoppas och tror att detta blir en trevlig upplevelse. (Sen är det inte Miyazaki som är game director, kan man kanske ha i åtanke)

Håller tummarna att dom som väntat i 10-års tid på ett nytt Armored Core blir nöjda.

Japanska trailern kör 60 FPS -
https://www.youtube.com/watch?v=9I-ozprFmdc

Liten sammanfattnings från PSbloggen:

• Plays different from Souls - same smooth, responsive controls
• Multiple story endings; new paths open up on subsequent playthroughs
• Assault Boost ability instantly switches between long range and melee
• Long range: bazookas, gatling guns, split missiles, plasma rifles and more
• Melee: Cluster bomb thrower, chainsaw, pulse blade, lances and more
• Stagger meter confirmed
• Movement speed between AC3 and AC5
• "Rich variety" of bosses and other mechs
• Focus on customization
• Custom paint jobs

https://twitter.com/Okami13_/status/1651595166938177536

Bossarna skall vara stora som as också! Ballt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Har aldrig spelat ett Armored Core-spel tidigare och det lär jag fortsätta med. Fanns ingenting i den här trailern som lockar faktiskt, men så tillhör jag nog inte målgruppen heller och tittade mest för att jag såg "FromSoftware" dyka upp i samband med spelet. Kul för fans av serien och konceptet om de får vad de vill ha dock, det finns nog med spel för oss andra också

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Ser fruktansvärt utdaterat ut.

Måste nog säga att jag går lite på samma spår som dig. Men jag vet inte om jag skulle kalla den utdaterat, jag får snarare intrycket om att det är väldigt mycket Cell Shading på vissa ställen aka Borderlands. Någon annan som märkte det, eller är det bara jag?

Oavsett är detta 100% spelköp tillsammans med Diablo 4, Starfield, Homeworld 3 för mig i år.

Avstängd
Skrivet av Kyathab:

Måste nog säga att jag går lite på samma spår som dig. Men jag vet inte om jag skulle kalla den utdaterat, jag får snarare intrycket om att det är väldigt mycket Cell Shading på vissa ställen aka Borderlands. Någon annan som märkte det, eller är det bara jag?

Oavsett är detta 100% spelköp tillsammans med Diablo 4, Starfield, Homeworld 3 för mig i år.

Borderlands har inte cell shading och dom uppfann det inte heller

Medlem

Aldrig vart ett fan av mech-spel, men detta såg onekligen intressant ut. Visst att grafiken kanske inte är den senaste och fetaste, precis som i Elden Ring som ändå såg otroligt ut, men som standard för From så ser miljöerna helt otroliga ut. Stora, mörka, industriella wastelands, ser maffigt ut!

Hoppas gameplay är kul också bara, det som betyder mest!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Mechs har aldrig riktigt varit min grej, men detta kommer utan tvekan bli ett köp då jag litar på FromSoft till fullo. Trailern och miljöerna var galet snygga! Folk som säger att det ser utdaterat ut är troligtvis samma människor som klagade på hur Elden Ring såg ut i de första trailersen, men se hur det gick.,

FromSoft är experter på snygga spel (design, ej teknik) och detta ser inte ut att bli ett undantag enligt mig.

Skrivet av Kyathab:

Cell Shading på vissa ställen aka Borderlands. Någon annan som märkte det, eller är det bara jag?

Kan inte säga att jag kan se detta ens när jag ser om trailern. Ser verkligen 0 spår av Cel shading.

Medlem

Inget för mig men för mech fantaster ser det nog mumsigt ut😁

Medlem

Som många andra säger, första mech-spelet jag blivit intresserad av!

En dröm hade varit att FromSoft gör ett Soulslike Warhammer 40K spel 🥹

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Ser fruktansvärt utdaterat ut.

Det gör ju varenda en av Fromsoftwares spel de senaste 13 åren minst. Detta släpps dessutom på PS4/X1, tio år gamla konsoler så man kan inte förvänta sig något annat än utdaterat.

Inaktiv
Skrivet av Mannagryn:

Ser fruktansvärt utdaterat ut.

Jag tyckte samma om Elden Ring.
Sen blev jag fast där i 80h och hade skitkul.
Men jag håller med, hade varit kul med nyare grafik.
Men så länge det är kul och inte ser helt jävligt ut.

Medlem

Froms spel är aldrig bland de tekniskt snyggaste, men designmässigt ligger studion bakom några av de vackraste världarna som gjorts i spel. De blandar vackra vyer och arkitektur med förstörda ruiner och äckliga varelser på ett sätt som få kan. Det här spelet är samma sak men temat är mechs, metall och teknologi. Jag är säker på att de kommer att leverera ännu ett höjdarspel.

Medlem

Såg väldigt bra ut, definitivt ett köp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar