Fragzone-fredag – Vi har Steam Deck-dödaren i studion!

Robot
Fragzone-fredag – Vi har Steam Deck-dödaren i studion!

Och vi pratar kass pc-prestanda, brusten brittisk Xbox-kärlek och mycket mer. Start klockan 14 – vi ses då!

#activision-blizzard, #asus, #fragzone-fredag, #krönika, #microsoft, #rog-ally, #star-wars-jedi-survivor, #xbox


Medlem

Ska erkänna att jag nästintill aldrig tittar. Men idag är det nog dags! Väldigt nyfiken på Asus Ally!

Förövrigt är ett mellanslag missat i texten. Förvirrade mig ett tag... 😅

Redaktör
Skrivet av inkui:

Ska erkänna att jag nästintill aldrig tittar. Men idag är det nog dags! Väldigt nyfiken på Asus Ally!

Förövrigt är ett mellanslag missat i texten. Förvirrade mig ett tag... 😅

Kul, välkommen! Och tack för korr.


signatur
Inaktiv

Va? Är det redan fredag igen? Ja visst det är det ju

Redaktör
Skrivet av anon_326145:

Va? Är det redan fredag igen? Ja visst det är det ju

Japp! Upptäckte det vid 14.20-tiden, insåg att jag aldrig har Daniel till höger om mig och en kamera i ansiktet andra dagar.


signatur
Medlem

det börjar bli lite personkemi i FF igen, mysigt!

Redaktör
Skrivet av superlim:

det börjar bli lite personkemi i FF igen, mysigt!

”We have a hate-hate relationship.”

Skämtar förstås: Daniel och Fredrik är mysiga. Och: kul att höra!


signatur
Medlem

Roligt avsnitt!👍🏻
Liiiten liiiten Steam Deck😂

Redaktör
Skrivet av stephan900:

Roligt avsnitt!👍🏻
Liiiten liiiten Steam Deck😂

Storleken har… betydelse.


signatur
Medlem

Ser framemot eran recension på Asus konkurrent hur den håller sig mot Steam Deck. Kan tycka att som ägare av Switch så har jag vant mig med en display som kör 720p och att det är en helt okej upplösning för det formatet på 7 tum, kontra prestanda förluster med en högre upplösning som Asus har. Switchen ska ut i varje fall och det får bli väga för och nackdelar mellan Steam Deck och Asus versionen.

Trevlig spelhelg,

Medlem

Jaa..! Fan, det är svårt. Man blir ju sugen på prestandan hos Ally:n. Samtidigt verkar den ju något ergonomiskt/funktionsmässigt något sämre. Möjligen bättre, återigen, med W11 dock? Stor vattendelare dock.

Rykten om fler som satsar på bärbart vore ju fantastiskt, mer konkurrens! Man önskar ju bara att det gjorde ordentlig utslag även på dom svenska priserna... 🙃😔

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tomas Helenius:

”We have a hate-hate relationship.”

Skämtar förstås: Daniel och Fredrik är mysiga. Och: kul att höra!

Du också! Med allt man hört genom åren att du är kameraskygg och annat så tycker jag du enda från start har gjort ett toppenjobb.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det lät som i Ally / Deck snacket att en fördel med Asus var att det stöder epic games store mm.
Det enda "fördelen" är att Allyn stödjer MS Store / game pass.
Steam deck fungerar med epic games, gog då det finns linux launcher för dom affärerna.
Sen kan man ju så klart lägga in windows på steam deck om man vill köra windows store spel native, annars går det att streama på linux.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar