Microsoft skriver 10-årigt avtal med plattform för molnspelande

Robot
Microsoft skriver 10-årigt avtal med plattform för molnspelande

Med största sannolikhet för att försöka få igenom Activision-uppköpet.

#Activision-blizzard, #Microsoft, #Molnspelande


International
Man of Mystery

Fortfarande inte sett nån anledning att hoppas på molnspelande, utom möjligen långsamma spel som Civ eller turbaserat om man är strandsatt nånstans där man inte har sin egen maskin. I takt med att hårdvaran blir så mycket tuffare så känns behovet av konstant, stabil och snabb nätuppkoppling som en onödig faktor, om nu det lilla steamdecket kan driva många spel i 60 fps känns det som kommande generationer med CPU/GPU som blir bara mindre och strömsnålare hellre är framtiden


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Fortfarande inte sett nån anledning att hoppas på molnspelande, utom möjligen långsamma spel som Civ eller turbaserat om man är strandsatt nånstans där man inte har sin egen maskin. I takt med att hårdvaran blir så mycket tuffare så känns behovet av konstant, stabil och snabb nätuppkoppling som en onödig faktor, om nu det lilla steamdecket kan driva många spel i 60 fps känns det som kommande generationer med CPU/GPU som blir bara mindre och strömsnålare hellre är framtiden

Hos mig funkar molnspelande jätte bra i snabba spel som siege, doom och the division 2 och det är ett bra alternativ när hårdvara är så dyrt.

Inaktiv

Fy fan för dessa tjänster. Prenumerera på allting i ditt liv och inget äga någonting. Konstigt nog höjer inte Nvidia priset på Geforce Now även fast deras hårdvara är dubbelt så dyrt. Tänker aldrig stödja dessa tjänster.

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Fortfarande inte sett nån anledning att hoppas på molnspelande, utom möjligen långsamma spel som Civ eller turbaserat om man är strandsatt nånstans där man inte har sin egen maskin. I takt med att hårdvaran blir så mycket tuffare så känns behovet av konstant, stabil och snabb nätuppkoppling som en onödig faktor, om nu det lilla steamdecket kan driva många spel i 60 fps känns det som kommande generationer med CPU/GPU som blir bara mindre och strömsnålare hellre är framtiden

Jag använder min Steam Deck för att lira xcloud. Har du rätt förrutsättningar fungerar streaming otroligt bra. Lirar Fallen Order nu och har inte stött på nåt problem eller inputlag.

Medlem

Snart skriver Microsoft kontrakt med Hemglass 😄

Skrivet av robbis:

Jag använder min Steam Deck för att lira xcloud. Har du rätt förrutsättningar fungerar streaming otroligt bra. Lirar Fallen Order nu och har inte stött på nåt problem eller inputlag.

Blir galen. För mig fungerar Xcloud inte alls, en sån otrolig inputdelay så det blir helt ospelbart samtidigt som jag sett andra säga att fungerar bra.
Körde igenom Faller Order igår via Geforce now och det fungerar riktigt bra, märker ingen delay överhuvudtaget så borde ju inte vara nätet mitt som det är fel på.

Är det förresten sagt att Microsofts spel kommer kunna gå streama via Geforce now? Isåfall blir jag nöjd!

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Fy fan för dessa tjänster. Prenumerera på allting i ditt liv och inget äga någonting.

Jag tycker att det är jättesmidigt att be Google sätta igång en låt i bilen istället för att leta bland en massa cd-skivor tex. Även film är skönt att inte ha massor i hyllan och beställa en i taget. Samma med spel, men där köper jag en del digitalt. Om det inte påverkas nämnvärt av lag har jag inget emot att streama heller om jag ska testa något.

Medlem

Ja då börjas det igen.
Ms kan sluta hur många avtal dom vill, hoppas endå inte affären går igenom


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Fy fan för dessa tjänster. Prenumerera på allting i ditt liv och inget äga någonting. Konstigt nog höjer inte Nvidia priset på Geforce Now även fast deras hårdvara är dubbelt så dyrt. Tänker aldrig stödja dessa tjänster.

Fy fan för att äga en massa skit man aldrig använder igen tänker jag 😅 Jag tycker det är grymt att kunna hyra via tjänster istället så jag slipper köpa allt. Köper aldrig varken film, tvserier eller musik. Spel blir det att jag köper vissa utvalda som Inte kommer på nån tjänst, men jag ser fram mot att kunna hyra allt även inom spel.

Medlem

Jag spelade Destiny till ps4 på mobilen för kanske 7( mer?) år sedan i trails pvp och det var lite laggigt men det fungerade med ps4 kontroll trådlös till mobil på en strand.

Moln är nog framtiden för iafl 95-99% av gamers, stadia fungerade bra så tekniken finns ju.

phi
Medlem

Jag var länge negativ och skeptisk till molnspelandet men jag har nu sett hur bra det faktiskt kan funka med Geforce Now i huvudsak men även Microsofts Xcloud har steppat upp och input lag och latensen har blivit avsevärt bättre sen bara för 1-2 år sen.

Jag trodde aldrig att jag själv skulle säga det men nu är jag övertygad om att vi kommer alla spela i molnet inom en snar framtid.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Fy fan för dessa tjänster. Prenumerera på allting i ditt liv och inget äga någonting. Konstigt nog höjer inte Nvidia priset på Geforce Now även fast deras hårdvara är dubbelt så dyrt. Tänker aldrig stödja dessa tjänster.

Håller med. Bojkott till dessa tjänster som innebär början mot slutet från att äga något själv.
Det folk inte förstår är att i det långa loppet innebär det att företagen kommer äga oss och allt vi gör och därigenom kunna styra våra liv efter deras tycke.
Kan och kommer aldrig förstå folk som ser dessa tjänster som bra. Det är helt hål i huvudet.

Avstängd

Smidigt samt bättre för miljön att inte äga några fysiska spel där man både har plast papper och en blu-ray skiva som inte är bra för miljön vid tillverkning. Är betydligt bättre för miljön att bara koppla upp sig och spela i molnet. Dessutom kommer det vara riktigt snyggt och bra om 10år med Xcloud.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Blir galen. För mig fungerar Xcloud inte alls, en sån otrolig inputdelay så det blir helt ospelbart samtidigt som jag sett andra säga att fungerar bra.
Körde igenom Faller Order igår via Geforce now och det fungerar riktigt bra, märker ingen delay överhuvudtaget så borde ju inte vara nätet mitt som det är fel på.

Är det förresten sagt att Microsofts spel kommer kunna gå streama via Geforce now? Isåfall blir jag nöjd!

Det verkar vara väldigt olika för olika personer. Har inte testat GFN ännu men xcloud o stadia har funkat hur bra som helst för mig.

Äger du Microsoft spel på steam så är det väl väldigt troligt att du kan streama det via GFN.

Medlem

Ja, nu löser MS den invändning de hade så nu kan de godkänna affären

Medlem

Avskyr spelstreaming. Ful komprimerad grafik och det smålaggar hela tiden, och ibland fryser det till helt. 😖

Hoppas aldrig streaming blir det dominarende sättet att gamea på.


signatur

Memento Mori

International
Man of Mystery
Skrivet av Slimebeast:

Avskyr spelstreaming. Ful komprimerad grafik och det smålaggar hela tiden, och ibland fryser det till helt. 😖

Hoppas aldrig streaming blir det dominarende sättet att gamea på.

Nä, jag tycker det känns som en nödlösning i väntan på att våra telefoner eller andra smarta små enheter blir biffiga nog att driva spelen. För även om servrar och Internetlinor blir snabbare och snabbare så slår de förr eller senare i taket prestandamässigt, ljushastigheten och att diverse saker kan störa nätverket


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Avskyr spelstreaming. Ful komprimerad grafik och det smålaggar hela tiden, och ibland fryser det till helt. 😖

Hoppas aldrig streaming blir det dominarende sättet att gamea på.

Även om streaming dominerar film och musik nu så har det ju inte ersatt skivor för de som föredrar det. Stör det dig om andra streamar?

Medlem

Streaming av spel är en häftig teknik rent teoretiskt. Men hittils har jag inte provat en enda tjänst där det faktiskt fungerar bra. Stor delay när man spelar men främst väldigt dålig bild där man ofta ser pixlarna.

Blir såklart intressant att se hur det utvecklas i framtiden, men just nu känns det långt ifrån att kunna konkurrera med att själv äga hårdvaran.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, nu löser MS den invändning de hade så nu kan de godkänna affären

Jag tror det togs upp i dokumentet med avslaget från CMA. Dessa kontrakt gör företagen till kunder av Microsoft, inte till konkurrenter.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag tycker att det är jättesmidigt att be Google sätta igång en låt i bilen istället för att leta bland en massa cd-skivor tex. Även film är skönt att inte ha massor i hyllan och beställa en i taget. Samma med spel, men där köper jag en del digitalt. Om det inte påverkas nämnvärt av lag har jag inget emot att streama heller om jag ska testa något.

Det är därför AI kommer bli så bra för väldigt många människor. Några års utveckling och tweaking till så slipper man antagligen tänka själv överhuvudtaget, vilket måste vara som en dröm för de som tycker sådant är jobbigt.

Medlem

Jag antar att man borde vara snabb med att köpa aktier i Nware ifall Köpet med stort K går igenom. Då är det väl bara en tidsfråga innan MS köper upp dem.

Medlem
Skrivet av Ender:

Det är därför AI kommer bli så bra för väldigt många människor. Några års utveckling och tweaking till så slipper man antagligen tänka själv överhuvudtaget, vilket måste vara som en dröm för de som tycker sådant är jobbigt.

Ah, så du har slutat tänka sedan streaming kom? Då klarnar det. Tycker själv inte att det är så klurigt att beställa hem saker eller att plocka fram en skiva. Men det känns onödigt när det finns smidigare lösningar. Jag väljer ju låten, spelet eller filmen själv.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ah, så du har slutat tänka sedan streaming kom. Då klarnar det. Tycker själv inte att det är så klurigt att beställa hem saker eller att plocka fram en skiva. Men det känns onödigt när det finns smidigare lösningar.

Jag tror du läste lite fel där 😄

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag tror du läste lite fel där 😄

Tanken i inlägget är att man tänker mindre av streaming, och med AI behöver vi snart inte tänka alls? Vad är annars kopplingen tänker du?

Medlem
11O%
Skrivet av anon_332538:

Fy fan för dessa tjänster. Prenumerera på allting i ditt liv och inget äga någonting. Konstigt nog höjer inte Nvidia priset på Geforce Now även fast deras hårdvara är dubbelt så dyrt. Tänker aldrig stödja dessa tjänster.

Bra skrivet mannen! Instämmer 11O%.

Jag vägrar också allt vad prenumerationstjänster gör. Vill äga mina saker så gott det bara går. Spel på konsol blir det fysisk utgåva. Datorspel blir det digitala nycklar. Film samlar jag på i fysisk utgåva men har mycket fler digitala filmer sparade på flera hårddiskar. Musik kör jag via MP3 filer via en dyr MP3 spelare för 22OO:-. Använder den när jag tränar, cyklar eller kör bil. Så jag undviker alla prenumerationstjänster och streamingtjänster. Håller nere mina kostnader så mycket det går plus att jag är en "Collector". Den enda prenumerationstjänst jag någonsin haft var 1 år av PlayStation PLUS år 2015. Plus att jag prenumererade på en gammal hockeytidning vid namn (Inside Hockey) när jag var liten grabb på 90-talet under några år. Den fick jag dock av mina föräldrar som julklapp och när jag fyllde år.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Tanken i inlägget är att man tänker mindre av streaming, och med AI behöver vi snart inte tänka alls? Vad är annars kopplingen tänker du?

”Ah, så du har slutat tänka sedan streaming kom.”

Du vände Enders generella konstaterande mot honom och fick det låta som att han pratade om sig själv och slutat tänka på grund av streamingen. Förstår du problemet där? 🙂

Medlem
Skrivet av Kyraal:

”Ah, så du har slutat tänka sedan streaming kom.”

Du vände Enders generella konstaterande mot honom och fick det låta som att han pratade om sig själv och slutat tänka på grund av streamingen. Förstår du problemet där? 🙂

Absolut, problemet var att anta att man tänker mindre för att man använder streaming. Eller smartstyr sin media. Jag antar att vi inte får veta vad han syftade på. Vad menar du annars att tänkandet var ett svar på?
Att vända folks argument mot dem, är inget problem.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Absolut, problemet var att anta att man tänker mindre för att man använder streaming. Eller smartstyr sin media. Jag antar att vi inte får veta vad han syftade på. Vad menar du annars att tänkandet var ett svar på?
Att vända folks argument mot dem, är inget problem.

Folk med smarta lampor tänker inte mindre, bara långsammare.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

12
Skriv svar