Prestandaproblem, död spelvärld – Redfall är släppt och kritiseras hårt

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Utvecklingen av Redfall var i full gång innan köpet av Bethesda. Så ska du slänga ut dig onödig skit så se till att ha koll först.

Vad spelar det för roll? Dom tog fortfarande beslutet att släppa spelet i det här skicket.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Unreal motorn är kanon och den som brukar vara mest optimerad.
Finns över 700 spel gjorde med UE och du baserar ditt betyg av motorn på 5 spel?

https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Unreal_Engine_games

Det är väl som alltid att utvecklarna fått för lite tid/resurser men Unreal har ju inte visat sig från sin bästa sida i år med tanke på alla trasiga storspel. Mest optimerad? Tycker ID tech känns jäkligt vass också med tanke på hur bra spelen flyter även på lite risigare hårdvara.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Hahahahaha. Pinsamt värre #Freeman79a!! 😂

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Angående prestandproblem som blivit något av en följetong, Unreal engine som hypeas som satan kanske inte är så bra till allt ändå med tanke på:

Unreal Engine verkar vara ett dubbeleggat svärd och rätt så överhypad spelmotor.

Medlem

Skapliga händer på denna karaktär.

Nya Craig.

Lite kul var det ändå.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Skapliga händer på denna karaktär.

https://i.imgur.com/eEKAIht.jpg

Nya Craig.
https://i.imgur.com/3GJQVmb.jpg

Lite kul var det ändå.

Haha vafan, spelet är 100 gb stort på bilderna ser det ut som att det hade kunnat vara 1 gb max grafimässigt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Vad spelar det för roll? Dom tog fortfarande beslutet att släppa spelet i det här skicket.

Det verkar ligga i tiden att försöka komma undan med trasiga spel. Xbox släppte igenom detta, Sony släppte igenom trasiga Last of us, EA jedi Survivor o.s.v.

Folk får ge fan i att förboka spel och vänta helt enkelt.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av dTexN:

2023 måste bli året vi minns med flest trasiga släpp 😆

So far…. Trenden verkar inte vända, greed och stress regerar i spelvärlden.

Det går inge vidare för Xbox.. Inte konstigt att ps5 säljer mycket mer.


signatur

|.|

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Haha vafan, spelet är 100 gb stort på bilderna ser det ut som att det hade kunnat vara 1 gb max grafimässigt.

Texturerna på Series S ser inte så heta ut heller.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Fattar inte vad som händer.
Allt Microsoft/Xbox Studios rör vid blir till skit. Xbox var ju klockren, nummer #1 go to-konsol på 360-tiden, nu bara halvdana spel och eviga förseningar och brutna löften. Måste vara totalt kaos på Microsofts Xbox-division. Spelvärldens Post Nord, typ.

Men Gamepass är ju så bra!!!! Då kan man ju spela dessa skitspel gratis😝

Är fan skeptiskt till allt de rör vid nu för tiden. Simulatorer gör dom väl helt bra men allt annat verkar inte bli något vidare. Fattar inte folk som tycker det är bra att de köper upp allt och alla.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Texturerna på Series S ser inte så heta ut heller.
https://i.imgur.com/2gfSFI3.jpg

Haha herre.... Kena blir arg direkt


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Vad hände efter det? Då var det 60fps. För då var alla Previews i 60fps. På FZ också. Sedan för lite drygt 2-3 veckor sedan. "Tyvärr inte i 60fps". Kontext är viktigt. Det brukar försvinna. Vad som också kom fram är.... Det är Unreal Engine 4. Det är något som var aktuellt X360/XO tiden. Plus deras absolut första projekt i den motorn. De är vana vid Void. Och de aldrig skulle uppdatera motorn till 5an. Men det ser fortfarande roligt ut.

Det gick från. "Xbox förstör alla sina studios". Till "Vänta va, fanns det en PlayStation 5 version? Vi vill också ha. Microsoft ljuger om att inte ta bort spel". Till "Ehhh 30fps? Xbox suger, igen". Och igen "Haha Microsoft köper bara dåliga studios".

Medlem

Läckan från januari stämnde kanske? Han nämnde att Redfall är i ett bättre skick än Starfield. Jag hoppas verkligen inte att detta är sant efter att ha sett recensionerna för Redfall, för då är det jävligt illa om ribban är så låg.

https://www.dexerto.com/gaming/xbox-leaker-warns-starfield-an...

Sjukt att MS i första hand har gett godkänt att släppa spelet i detta skick, och då var spelet redan försenat med ett år...Det märks att de är desperata att få ut något på gamepass, även om det är halvfärdigt.

Man börjar ju undra lite om detta är framtiden för gamepass, där mindre och välgjorda spel som Hi-rush och Pentiment står för rampljuset, medan de större kommer ut i halvfabrikat? Folk varnade om just om detta när du har en tjänst som gamepass och dag ett spel, att kvalitén sjunker, då det är "gratis". Bara för att ett spel kommer ut dag ett på tjänsten, så betyder det inte att det ska vara ok att släppa spel i sådana skick, bara för att man ej betalar något extra (ironiskt så klart med tanke på fullprisspelet Jedi:Survivor med sina tekniska problem).

Jag tror inte om Sony t.ex. hade ägt studion/Zenimax, att de hade godkänt släppet, antingen hade de skjutet upp det så länge det hade behövts i ugnen, kanske omvandlat det till f2p, eller så hade de lagt ner spelet, då de har väldigt höga krav.

Jag hoppas för Microsofts skull och alla spelare att detta bara var en "gupp i vägen", och att framtida spel har högre kvalitetskontroll som släpps i betydligt bättre skick. Vi förtjänar bättre än så 🙂

Medlem
Skrivet av Deekar:

Men Gamepass är ju så bra!!!! Då kan man ju spela dessa skitspel gratis😝

Är fan skeptiskt till allt de rör vid nu för tiden. Simulatorer gör dom väl helt bra men allt annat verkar inte bli något vidare. Fattar inte folk som tycker det är bra att de köper upp allt och alla.

Fast Gamepass kan man väl inte klaga på, jag har det inte själv, men det är ju en riktigt bra tjänst för det man får. Det finns ändå en hel del bra spel där, utöver floppar.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Jag tror inte om Sony t.ex. hade ägt studion/Zenimax, att de hade godkänt släppet, antingen hade de skjutet upp det så länge det hade behövts i ugnen, kanske omvandlat det till f2p, eller så hade de lagt ner spelet, då de har väldigt höga krav.

Det verkar inte stämma alls tyvärr. Förr har de släppt kritiserade spel som Days Gone, men nyligen Last of Us till PC som var trasigt. Det verkar vara branschen generellt nu.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Vad hände efter det? Då var det 60fps. För då var alla Previews i 60fps. På FZ också. Sedan för lite drygt 2-3 veckor sedan. "Tyvärr inte i 60fps". Kontext är viktigt. Det brukar försvinna. Vad som också kom fram är.... Det är Unreal Engine 4. Det är något som var aktuellt X360/XO tiden. Plus deras absolut första projekt i den motorn. De är vana vid Void. Och de aldrig skulle uppdatera motorn till 5an. Men det ser fortfarande roligt ut.

Det gick från. "Xbox förstör alla sina studios". Till "Vänta va, fanns det en PlayStation 5 version? Vi vill också ha. Microsoft ljuger om att inte ta bort spel". Till "Ehhh 30fps? Xbox suger, igen". Och igen "Haha Microsoft köper bara dåliga studios".

FPS är bara ett av problemen med detta spel, spelet är enligt många inte bra helt enkelt, det är inte kul alltså.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det verkar inte stämma alls tyvärr. Förr har de släppt kritiserade spel som Days Gone, men nyligen Last of Us till PC som var trasigt. Det verkar vara branschen generellt nu.

Days Gone kom ju flera år sedan, så där har man lärt sig från det misstaget. Last of Us portades av en annan studio, Iron Galaxy. Klart ND och Sony borde inte ha godkänt att släppa det heller, lika idiotiskt.

https://www.dualshockers.com/the-last-of-us-part-1-remake-pc-...

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det verkar inte stämma alls tyvärr. Förr har de släppt kritiserade spel som Days Gone, men nyligen Last of Us till PC som var trasigt. Det verkar vara branschen generellt nu.

Exakt. Känns som alla stora spelare i branchen fuskar med QA nu. Tror spelarna måste sluta med otyget att förhandsboka spel.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Ej hållbart alls. Spel må vara dåliga men att spel lider av prestandaproblem är inte ok.

Det sätter ju en ton för spelet och folk går vidare utan att röra vid det. Spelar ingen roll om spelet fungerar felfritt om 6 månader, folk går vidare och spelet blir en flopp.

Lärde sig Bethesda inget av Fallout 76? Pinsamt.

Nu kan man inte ge all skit till Xbox, spelet var under utveckling innan deras uppköp. Men det är en ruskigt dålig trend just nu och det behövs ordentliga chefer för att få iordning alla dessa studios.

Ett jävla skämt är vad det är.

Skrivet av Bobiri:

Utvecklingen av Redfall var i full gång innan köpet av Bethesda. Så ska du slänga ut dig onödig skit så se till att ha koll först.

Fast nu är det ju Xbox som är ägarna och tillåter att spelet släpps i det här skicket, så man kan visst skylla på dem också.
Xbox hade kunnat välja att lägga ner, skjuta till resurser eller försena spelet, tror knappast Bethesda eller Arkane har någon makt där.

Jag tror dock att Xbox var lite desperata på att få ut något, inte så kul med en tom vår när man har pratat om storspel till varje kvartal.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Exakt. Känns som alla stora spelare i branchen fuskar med QA nu. Tror spelarna måste sluta med otyget att förhandsboka spel.

Nästan så att jag skulle bli orolig med Diablo nu. Men där har vi som tur var fått en riktigt bra beta. Kunde lita på Blizzard!

Medlem

"men är man sugen kan det nog vara bra att invänta en patch eller två, åtminstone på pc."

Behövs ett par rejäla patchar till Xbox.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Fast Gamepass kan man väl inte klaga på, jag har det inte själv, men det är ju en riktigt bra tjänst för det man får. Det finns ändå en hel del bra spel där, utöver floppar.

Jag har Gamepass, spelar typ bara BF2042 och personligen tycker jag det är otroligt överskattat. Det är inte bättre än PS Plus nu för tiden.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Days Gone kom ju flera år sedan, så där har man lärt sig från det misstaget. Last of Us portades av en annan studio, Iron Galaxy. Klart ND och Sony borde inte ha godkänt att släppa det heller, lika idiotiskt.

https://www.dualshockers.com/the-last-of-us-part-1-remake-pc-...

Ja de borde ha lärt sig men tydligen inte. Synd att det fuskas och släpps igenom. Gissar på att det är stress att få ut spel och en tight budget som ligger bakom.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Utvecklingen av Redfall var i full gång innan köpet av Bethesda. Så ska du slänga ut dig onödig skit så se till att ha koll först.

Tagga ner lite, jag är xbox spelare och har upplevt det så med de flesta ms spelen de senaste året men det finns guldkorn dom grounded och forza horizon 5.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Days Gone kom ju flera år sedan, så där har man lärt sig från det misstaget. Last of Us portades av en annan studio, Iron Galaxy. Klart ND och Sony borde inte ha godkänt att släppa det heller, lika idiotiskt.

https://www.dualshockers.com/the-last-of-us-part-1-remake-pc-...

Som i fallet nedan med xbox är det ju här Sony som gett klartecken att släppa Last of us i trasigt utförande. Xbox och Sony har båda "valt" att släppa trasiga spel. Att bara skita på en sida vinner ingen på. Kritisera där det är befogat. Många förtjänar skit för trasiga spel just nu.

Edit: såg att du redigerat inlägget nu, bra bra.

Skrivet av Fearnox:

Fast nu är det ju Xbox som är ägarna och tillåter att spelet släpps i det här skicket, så man kan visst skylla på dem också.
Xbox hade kunnat välja att lägga ner, skjuta till resurser eller försena spelet, tror knappast Bethesda eller Arkane har någon makt där.

Jag tror dock att Xbox var lite desperata på att få ut något, inte så kul med en tom vår när man har pratat om storspel till varje kvartal.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Exakt. Känns som alla stora spelare i branchen fuskar med QA nu. Tror spelarna måste sluta med otyget att förhandsboka spel.

Hade inga problem med God of War Ragnarök och Hogwarts Legacy.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Tråkigt, var sugen på ett skoj co-op men får vänta till Diablo 4 som det ser ut nu.

Angående prestandproblem som blivit något av en följetong, Unreal engine som hypeas som satan kanske inte är så bra till allt ändå med tanke på:

Gotham Knights
The Callisto Protocol
Star Wars Jedi Survivor
Hogwarts Legacy
Redfall

Iaf verkar det väldigt svårt att hålla sin tidsplan iom att spelen släpps mer eller mindre trasiga trots förseningar.

Är det inte mest PC versionerna av spelen som har prestandaproblem? Till och med om man har en riktig dunderdator.
Såg en recension av Jedi Survivor där dom testade med ett 4090 och det gick ändå inte hålla 60 fps på öppna kartor.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Deekar:

Hade inga problem med God of War Ragnarök och Hogwarts Legacy.

Inte jag heller men Hogwarts fick en del kritik i början. Jag menar inte att alla spel är trasiga just nu men för många är det.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Deekar:

Jag har Gamepass, spelar typ bara BF2042 och personligen tycker jag det är otroligt överskattat. Det är inte bättre än PS Plus nu för tiden.

Jadu, vad du personligen spelar reflekterar väl inte tjänsten direkt. Att det skulle vara bättre, sämre eller likvärdigt PS Plus kan jag inte uttala mig om då jag inte äger PS5.

Det positiva med Game Pass för mig är att jag som PC-spelare kan använda det om jag vill samt att storspelen släpps dag 1. Nu är det tyvärr så att storspelen fattas, men förhoppningsvis dyker dom upp så småningom hehe. (Finns väl dock en del "halvstora" just nu, typ Atomic Heart, Wo Long och A Plague Tale: Requiem.)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ytterligare ett magplask från Xbox studio-imperium.

Skriv svar