"Tomt", "Korkat", "Älskar det!" – så tycker Steam-folket om Redfall

Robot
"Tomt", "Korkat", "Älskar det!" – så tycker Steam-folket om Redfall

70 procent ger det tummen ner.

#redfall, #steam


Medlem

Ja du, utvecklare vet att de kan sälja halv färdigt skit för 70 dollar eftersom folk förköper skiten

Medlem

Förstår inte varför man lägger upp en nyhet med olika kommentarer ifrån Steam, det säger ju ingenting om någonting. Alla har sina olika uppfattningar om spelet, ni tycker 1a, jag tycker svag 3 med förbättringspotential. Men det är ju bara löjligt som att försöka få det att verka sämre än det egentligen är. Tycker inte sådana här nyheter är något som bör ligga i flödet.

Avstängd

Man måste också ha i åtanke att när du köper ett spel för 70-80$ av dina hårt förvärvade pengar så är det många som inte kan erkänna att de har köpt grisen i säcken. För att "cope:a" med sina känslor så gör man allt i sin makt för att övertyga andra att spelet visst är "grymt" och "supervärt" och att alla andra bara hoppar på ett "hatetrain" för att det är inne att hata på spelet.

Medlem
Skrivet av robbis:

Förstår inte varför man lägger upp en nyhet med olika kommentarer ifrån Steam, det säger ju ingenting om någonting. Alla har sina olika uppfattningar om spelet, ni tycker 1a, jag tycker svag 3 med förbättringspotential. Men det är ju bara löjligt som att försöka få det att verka sämre än det egentligen är. Tycker inte sådana här nyheter är något som bör ligga i flödet.

Jag tycker att det är intressant att se vad andra tycker. Det är därför jag är inne här t.ex. Annars hade jag bara hållit för mig själv.

Redaktör
Ponny
Skrivet av robbis:

Förstår inte varför man lägger upp en nyhet med olika kommentarer ifrån Steam, det säger ju ingenting om någonting. Alla har sina olika uppfattningar om spelet, ni tycker 1a, jag tycker svag 3 med förbättringspotential. Men det är ju bara löjligt som att försöka få det att verka sämre än det egentligen är. Tycker inte sådana här nyheter är något som bör ligga i flödet.

Jag tycker ändå åsikter om något säger något, särskilt om vissa saker ekar genom ytterligare åsikter. Tom värld och dålig AI är exempelvis återkommande. Man anar en trend. Och i nyheten så förmedlar jag också att 30 procent ger det tummen upp, och belyser bägge sidor (även om tummer ner-sidan är den större skocken). Så att jag försöker framställa spelet i sämre dager håller jag inte med om.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Jag tycker att det är intressant att se vad andra tycker. Det är därför jag är inne här t.ex. Annars hade jag bara hållit för mig själv.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag tycker ändå åsikter om något säger något, särskilt om vissa saker ekar genom ytterligare åsikter. Tom värld och dålig AI är exempelvis återkommande. Man anar en trend. Och i nyheten så förmedlar jag också att 30 procent ger det tummen upp, och belyser bägge sidor (även om tummer ner-sidan är den större skocken). Så att jag försöker framställa spelet i sämre dager håller jag inte med om.

Jo men det räcker väl att läsa steam reviews för att få kommentarerna om vad folk tycker. Behöver inte lägga det som en nyhet.

Redaktör
Ponny
Skrivet av robbis:

Jo men det räcker väl att läsa steam reviews för att få kommentarerna om vad folk tycker. Behöver inte lägga det som en nyhet.

Att ett stort spel många varit nyfikna på mer eller mindre sågas av spelarna ÄR intressant. Alla går inte in på Steam för att konsumera användarrecensioner. Samtidigt såg jag den här nyheten lite som en testpilot, för att pröva vattnet lite. Ibland måste man testa nya saker också.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Att ett stort spel många varit nyfikna på mer eller mindre sågas av spelarna ÄR intressant. Alla går inte in på Steam för att konsumera användarrecensioner. Samtidigt såg jag den här nyheten lite som en testpilot, för att pröva vattnet lite. Ibland måste man testa nya saker också.

Jag ser inget problem med idén, så länge det inte blir en neggo-trend att ni bara postar såna här artiklar om dåliga spel.

Inte konstigare egentligen än att ni sammanfattar kort vad andra spelsajter skriver, men mer från ett konsumentperspektiv.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag tycker ändå åsikter om något säger något, särskilt om vissa saker ekar genom ytterligare åsikter. Tom värld och dålig AI är exempelvis återkommande. Man anar en trend. Och i nyheten så förmedlar jag också att 30 procent ger det tummen upp, och belyser bägge sidor (även om tummer ner-sidan är den större skocken). Så att jag försöker framställa spelet i sämre dager håller jag inte med om.

med tanke på att så gott som alla arkanes tidigare spel blivit hyllade till skyarna så håller jag med om att de är nyhets-värde i åsikterna om att varför ett av deras spel floppar såhär pass mycket. hade de varit att ett spel som hade förväntats få okej betyg också fick okej betyg hade de nog kanske inte varit så intressant, men i detta fall är de ju inte så.

Medlem
Skrivet av robbis:

Förstår inte varför man lägger upp en nyhet med olika kommentarer ifrån Steam, det säger ju ingenting om någonting. Alla har sina olika uppfattningar om spelet, ni tycker 1a, jag tycker svag 3 med förbättringspotential. Men det är ju bara löjligt som att försöka få det att verka sämre än det egentligen är. Tycker inte sådana här nyheter är något som bör ligga i flödet.

https://www.metacritic.com/game/xbox-series-x/redfall/critic-...
Det jag iaf skulle säga är intressant är spridningen, den är "värre" än vad det brukar vara kan jag tycka?

Det är för mig oförståeligt hur den översta 90/100 reviewn kan säga
"With rich, beautiful open worlds, a multitude of weapons, and a wide variety of enemies to square off against, Redfall amazes. Players won't regret staking their claim on Arkane's latest masterpiece."
samtidigt som man sen läser t. ex FZ's sågning.

Visst att alla reviews/reviewers är subjektiva, etc etc in i absurdum, men det är för mig oförståeligt hur några kan komma och kalla spelet för "masterpiece" samtidigt som andra sågar det vid fotknölarna.

Medlem
Skrivet av whoo:

https://www.metacritic.com/game/xbox-series-x/redfall/critic-...
Det jag iaf skulle säga är intressant är spridningen, den är "värre" än vad det brukar vara kan jag tycka?

Det är för mig oförståeligt hur den översta 90/100 reviewn kan säga
"With rich, beautiful open worlds, a multitude of weapons, and a wide variety of enemies to square off against, Redfall amazes. Players won't regret staking their claim on Arkane's latest masterpiece."
samtidigt som man sen läser t. ex FZ's sågning.

Visst att alla reviews/reviewers är subjektiva, etc etc in i absurdum, men det är för mig oförståeligt hur några kan komma och kalla spelet för "masterpiece" samtidigt som andra sågar det vid fotknölarna.

Jo men det är ju inte så mycket större seriösa siter på metacritics. Skulle aldrig gå på en omdöme därifrån. Jag testar och bildar mig min egna uppfattning, precis som jag tycker det är en icke nyhet att posta massa kommentarer från steam reviews där majoriteten inte ens spelat en timma. Säger inte att det är perfekt eller bra på något sätt. Men det är definitivt inte en 1a fortfarande.

Minns att många bashade Deathloop också men jag älskade det. 8-9/10.

Medlem

Hur tycker 30% att det är tumme upp? Det betyder ju 50%+/100%

Jaja

Medlem

Köpte Game Pass bara för att testa. Än så länge tycker jag det e okej. Ai är dum dock och buggar upp. De har lite att arbeta på. Det ska inte få släppas så, men Xbox ville väl bara få ut spelet så de hade något exklusivt ute.

Medlem
Skrivet av robbis:

Förstår inte varför man lägger upp en nyhet med olika kommentarer ifrån Steam, det säger ju ingenting om någonting. Alla har sina olika uppfattningar om spelet, ni tycker 1a, jag tycker svag 3 med förbättringspotential. Men det är ju bara löjligt som att försöka få det att verka sämre än det egentligen är. Tycker inte sådana här nyheter är något som bör ligga i flödet.

Skrivet av Bro Exotic:

Jag tycker att det är intressant att se vad andra tycker. Det är därför jag är inne här t.ex. Annars hade jag bara hållit för mig själv.

Som Bro Exotic nämner , så tycker jag faktiskt sånt här är intressant. Lite därför jag är mer på kommentarsfältet än själva nyheten .
Roligt /kul att få höra vad andra tycker , se hur annat folk skaffar sig en bild .


signatur

It´s a me

Medlem

Skulle inte förvåna mig om starfield skjuts upp nu, om det händer så
1. Bra, för då behövdes det.
2. Bethesda är sämstare än dåligt.

Medlem
Skrivet av robbis:

Förstår inte varför man lägger upp en nyhet med olika kommentarer ifrån Steam, det säger ju ingenting om någonting. Alla har sina olika uppfattningar om spelet, ni tycker 1a, jag tycker svag 3 med förbättringspotential. Men det är ju bara löjligt som att försöka få det att verka sämre än det egentligen är. Tycker inte sådana här nyheter är något som bör ligga i flödet.

Jag är inte direkt intresserad av spelet och kommer inte kolla betyg på steam så jag tycker det var en intressant nyhet. 70% negativt är anmärkningsvärt. Att de tog exempel för vad folk tyckte var också intressant, så man får en aning om vad de extremt låga betygen beror på.
Typiskt bra nyhet enligt mig.

Medlem
Skrivet av whoo:

https://www.metacritic.com/game/xbox-series-x/redfall/critic-...

Det är för mig oförståeligt hur den översta 90/100 reviewn kan säga
"With rich, beautiful open worlds, a multitude of weapons, and a wide variety of enemies to square off against, Redfall amazes. Players won't regret staking their claim on Arkane's latest masterpiece."
samtidigt som man sen läser t. ex FZ's sågning.

För folk vill behålla sitt arbete, medans FZ har mer integritet.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Jag är inte direkt intresserad av spelet och kommer inte kolla betyg på steam så jag tycker det var en intressant nyhet. 70% negativt är anmärkningsvärt. Att de tog exempel för vad folk tyckte var också intressant, så man får en aning om vad de extremt låga betygen beror på.
Typiskt bra nyhet enligt mig.

Som jag skrev innan så är det ju folk som inte har spelat spelet längre än några minuter. Kollar man overall på folk som spelat upp mot 10 timmar så har det betydligt högre betyg. Så jag tycker det är fel att bara plocka ut det negativa och inte se det positiva och vad det kan bli med några patcher. Jag och en polare satt och körde 4 timmar igår och det växer mer och mer på oss och de sista timmarna hade vi inga problem med buggar utan allt flöt på som det skulle. Spelet blev till och med roligare när man kommit in en bit i storyn.

Medlem
Skrivet av robbis:

Som jag skrev innan så är det ju folk som inte har spelat spelet längre än några minuter. Kollar man overall på folk som spelat upp mot 10 timmar så har det betydligt högre betyg. Så jag tycker det är fel att bara plocka ut det negativa och inte se det positiva och vad det kan bli med några patcher. Jag och en polare satt och körde 4 timmar igår och det växer mer och mer på oss och de sista timmarna hade vi inga problem med buggar utan allt flöt på som det skulle. Spelet blev till och med roligare när man kommit in en bit i storyn.

Håller med, har inte hunn testa själv, men tittade på en youtuber som spelade med sina polare i 1 1/2h och spelet har potential och ser helt okej ut som en Coop liir.
Ai är ju otroligt dumma i mellanåt, men nämn ett spel där de inte är hjärndöda mellan varven.

Tycker personligen att det är lite fel att spelet har blivit sågad med anklarna.

Medlem

Gud vad tråkigt för de som slavat med spelet.
Sett lite gameplay på youtube och det verkar kunnat bli åtminstone hyggligt men saknas det där sista.
Lite bättre grafik.
Mer gemontänkt open world
En AI som inte besegras av att man ställer sig bakom en låda...

Känns som en beta version, iaf utav det jag sett.

1
Skriv svar