MMORPG:t Chrono Odyssey spänner sina grafiska muskler

Robot
MMORPG:t Chrono Odyssey spänner sina grafiska muskler

Visuellt godis signerat Unreal Engine 5.

#Chrono-odyssey, #Npixel, #nyhetstips


Medlem

Längtar! Ser underbart ut på alla sätt. Hoppas bara det leverar med det grafiska vid release

Medlem

Jorå.. Ser allt rätt spänstigt ut grafiskt tycker jag. Och som vi får se foto på vad som jag tycker ser ut att representera faktiskt gameplay.

I övrigt ser det väl spotant ut som ett rätt generiskt "Korea-MMO".
Du dödar monster ute på fält och så, ofta i stora grupper, och levlar och skit antar jag..
Med en grafisk stil som är nästan lika smaklös som den är konsis emellan typ alla MMO's som någonsin släppts från Sydkorea.

Kläder med nån sorts 'alv'-feeling (typ Art Nouveau? för konstakademikern) som ringlar sig runt kroppen för att landa i någon liten kopp som täcker (huge) tuttis och puppis... Osv...

Det ser bra ut. Men jag kommer nog hata det typ lika mycket som jag gjort alla andra liknande
Och om du gillade dom andra så kan jag tänka mig att det kommer fortsätta vara sant, också...

Men vafan... At some point så känns det som om även den tillrättalagde vanespelaren som tycker att saker bör vara som dom alltid har varit till och med måste känna "Nä, nu får det fan vara nog. Om ni bara hade kunnat sätta en av tusen brudar i en lussekofta så jag hade något att peka på när folk i min närhet ifrågasätter att jag för 20e året i rad glor på samma skit som tycks varit utformat för att tittulera 12-åringar... Om dom bara hade kunna lägga in en enda alibi-brud, lixom..."

No way, José. That not how they roll over there.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

För arkadig gameplay för min smak. Men bör nog smaka gott för de som gillar gameplay i Soulsborne spel.

Medlem

Samma tjatiga design. Lättklädda kvinnor, bulkiga män, överdimensionerade vapen och alla går som de håller inne en korv. Pass

Medlem

Det ser ju helt fantastiskt ut tycker jag men det faktum att det är ett MMORPG drar ner suget till noll för min del tyvärr. Tänk om det hade fått vara ett normalt RPG istället!

Medlem

Jäkligt snyggt men varför denna överdrivna klädsel och vapen,alla ser ut som dom skall på någon översexualiserad bal.
Karaktärerna slåss så blodet sprutar och inte en fläck av blod någonstans.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

De har nu börjat med att använda sig av UE5 i asien. Kommer bli många grafisk vackra mmos därifrån snart.

Längtar och testa dom alla

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Det ser ju helt fantastiskt ut tycker jag men det faktum att det är ett MMORPG drar ner suget till noll för min del tyvärr. Tänk om det hade fått vara ett normalt RPG istället!

Kolla upp Crimson Desert. Från Pearl Abyss - utvecklarna bakom Black Desert-MMO:t


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Jäkligt snyggt men varför denna överdrivna klädsel och vapen,alla ser ut som dom skall på någon översexualiserad bal.
Karaktärerna slåss så blodet sprutar och inte en fläck av blod någonstans.

Jag skulle säga att det var ovanligt mycket rustningar i de här sekvenserna.

Vad har Sony Playstation med det här att göra? Ser inte de nämnas på hemsidan.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Kolla upp Crimson Desert. Från Pearl Abyss - utvecklarna bakom Black Desert-MMO:t
https://www.youtube.com/watch?v=g7SUenNZOoI

Det såg ju minst lika bra ut. Riktigt fint! Inget MMO-tjafs då?

Medlem
Skrivet av Foldon:

Vad har Sony Playstation med det här att göra? Ser inte de nämnas på hemsidan.

Det är uppladdat på Playstations YouTube-kanal. Det är ganska vanligt att både Microsoft och Sony laddar upp tredjeparts trailers för kommande spel på sina kanaler.

Medlem

Ruskigt vackert 😯🤩

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Det såg ju minst lika bra ut. Riktigt fint! Inget MMO-tjafs då?

Det var ett MMO från början tills utvecklarna insåg att det hade för lite MMO komponenter för att vara ett MMO, så dom gjorde om det till ett SP, vilket också kan vara lite oroväckande.

Medlem

Ser riktigt kul ut! kul att de lånat in Nergigante från MHW

Medlem

Sydkoreanskt? Pay2Win när?

Redaktör
Ponny

Grafikporrigt, javisst, men jag klickade inte med detta. Och... såg inte klättringen jättestel ut?

Å andra sidan, att klättra och hålla inne en korv (tack, @Pholiage) är väl inte det lättaste.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av robbis:

Det var ett MMO från början tills utvecklarna insåg att det hade för lite MMO komponenter för att vara ett MMO, så dom gjorde om det till ett SP, vilket också kan vara lite oroväckande.

Ah ok. Mjo man får väl hoppas på det bästa iaf.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Det såg ju minst lika bra ut. Riktigt fint! Inget MMO-tjafs då?

Det ser helt klart visuellt imponerande ut - men allt imponerande dom visar är i princip samma grej - någon gör en move på en AI som ser maffig ut - går lite. Där kontexten är luddig.

Jag smickrar gärna mig själv med att ansé mig ha ett bra öga för när något är mer eller mindre ihopscriptat - och inte funkar som ett faktiskt spel.
Jag tror du skulle bli överraskad över hur mycket snyggare du kan få något att se ut utifall du kontrollerar vinkeln i ett kort klipp som saknar kontext... Än vad det faktiskt oftast ser ut som, om man skulle ta bort dom begränsningarna.

Och den här trailern är 3 år gammal? Och dom har typ inte släppt något mer footage sedan dess?
I'm sorry boys men det betyder med största sannorlikhet att det ni har sett mer är en ambition utvecklarna har.. Än hur spelet faktiskt kan se ut...
Det brukar kunna dröjja man plötsligt insér att det man visat och det som folk är pepp på nu måste faktiskt funka, och se ut så när man spelar - relativt konsekvent.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jag tror du skulle bli överraskad över hur mycket snyggare du kan få något att se ut utifall du kontrollerar vinkeln i ett kort klipp som saknar kontext... Än vad det faktiskt oftast ser ut som, om man skulle ta bort dom begränsningarna.

I den kontexten så kan du i princip bara animera allt som händer som du vill att det ska se ut - men allt som finns i spelet rent funktionellt är att du kan gå fram till någon och trycka på X för att spela en animation som är handgjord för båda karaktärerna.
Typ.

Helvetesgapet emellan att ha det, och att faktiskt sitta på ett spel som ser ut på det viset och funkar som ett spel samtidigt kan vara enormt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Ah ok. Mjo man får väl hoppas på det bästa iaf.

Det ser onekligen vackert ut. Hade dock lite svårt för Black Desert. Lite för koreanskt för min stil.

Medlem

Hatar när man blandar riddare med pistoler.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag kan inte spela asianMMO och har aldrig kunnat.

Med det sagt så är det lika sannolikt att detta spelet kommer se ut som i videon vid release som att jag kommer börja spela asianMMO.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Kolla upp Crimson Desert. Från Pearl Abyss - utvecklarna bakom Black Desert-MMO:t
https://www.youtube.com/watch?v=g7SUenNZOoI

Jag har väntat på detta spel, jag vet inte hur länge.. Riktigt hypad.
Samma med DokeV och Plan 8 som är från Pearl Abyss också.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Om det ser ut som gacha, luktar som gacha, rör sig som gacha, så finns det en risk att det är en gacha.

Medlem

Lär nog vara dränkt i mikrotransaktioner.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det är uppladdat på Playstations YouTube-kanal. Det är ganska vanligt att både Microsoft och Sony laddar upp tredjeparts trailers för kommande spel på sina kanaler.

Dock skall det sägas att det vi ser spelas på en PC.

1
Skriv svar