Xbox "levde inte upp till" 2022 års showcase, men Phil Spencer är "entusiastisk" över årets

Robot
Xbox "levde inte upp till" 2022 års showcase, men Phil Spencer är "entusiastisk" över årets

Lovar överraskningar i år.

#phil-spencer, #xbox


Medlem

Du är duktig på PR Philan, men i slutändan en tomte i mängden.

Medlem

Tänk va fett detta kunde blivit.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

"Nästa år så!" - Xbox varje år...

Det börjar bli tröttsamt med den repetitionen!

Medlem

Jag får erkänna att jag ser fram emot starfield.
Annars gissar jag är det mesta riktigt sömnpiller.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vi har hört allt det där tidigare. Och gång på gång släpper de spel som inte är färdiga. Behövs det mera folk som tittar på spelet och säger okej eller försena det så är det bara att anställa. Nu har Arkane en egen hos Bethesda Games Studios som tittar på det men det verkar som att det är för mycket för den eller dem som gör det.

Medlem

Sluta med och utannonsera och säga att det ligger långt in i framtiden, Elder Scrolls, Fallout 5 och Fable så att säga.

Så kanske det kommer säljas som smör för vi vet ju hur stora dessa franchise är.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Han lägger för mkt tid på att hitta den perfekta bomberjackan. Behöver fan steppa upp releasernas QA och inte bara ha annonseringspartyn
Vet de vad spelare vill ha verkligen?

Mvh frustrerad Xboxägare sen stenåldern

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Vi har hört allt det där tidigare. Och gång på gång släpper de spel som inte är färdiga. Behövs det mera folk som tittar på spelet och säger okej eller försena det så är det bara att anställa. Nu har Arkane en egen hos Bethesda Games Studios som tittar på det men det verkar som att det är för mycket för den eller dem som gör det.

Nu har dom ju främst släppt spel som varit färdiga och fungerat väldigt bra, Redfall står ju ut bland deras titlar och är ju inte regeln.

Avstängd

Blir nog bra om Microsoft köper Activision/Blizzard och sedan blir det ju problem när dom köper upp studios där spel redan utvecklats för långt så som t.ex Redfall.

Det jag inte förstår är att Phil Spencer säger att dom inte bryr sig om vilken enhet vi spelar på. Endå låser ju Xbox spel till konsol samt PC. Inte 100 om det här med licenser att göra för cloud eller om nu helt enkelt Xbox låser fast licenser visar att dom får ha det på cloud.

Så får hoppas att Xbox öppnar upp samma stora katalog för Xcloud så kommer dom växa i massor.

Sedan borde dom göra det lättare att koda spel till Xbox då jag läst att det är enklare och går lättare för utveckling till PS5. Sedan bygga in en spärr att dom kan inte släppa spel som inte har 60FPS stöd.

Sedan ha som standard på nästa gen att dom måste ha 120FPS mode som standard. Något är ju fel eftersom det tar längre tid att utvecka till Xbox.

Dom enda som verkar kunna år efter år utan problem till Xbox är Activision med Call Of Duty.

Medlem

Det är ju många studior som fortfarande knappt ens berättat vad de jobbar med, så jag tror det kan bli riktigt kul i år!

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Nu har dom ju främst släppt spel som varit färdiga och fungerat väldigt bra, Redfall står ju ut bland deras titlar och är ju inte regeln.

Deras senaste exklusiva AAA-spel var väl Halo Infinite för 1,5 år sedan och det var väl inte heller direkt färdigt?

dyb
Medlem

Är det bekräftat att Silksong missar 12e juni release?

Medlem
Skrivet av Margy:

Deras senaste exklusiva AAA-spel var väl Halo Infinite för 1,5 år sedan och det var väl inte heller direkt färdigt?

Nä, 50% av innehållet var missing in action, och ser heller aldrig ut att levereras. Helt otroligt hur Microsoft kan ens ha en gnutta förtroende kvar efter alla såna löften.

Medlem

Varje år så är det gröna ängar över nästa årskulle...

Medlem
Skrivet av jontebula:

Blir nog bra om Microsoft köper Activision/Blizzard och sedan blir det ju problem när dom köper upp studios där spel redan utvecklats för långt så som t.ex Redfall.

Så det enda hoppet för Microsoft är att de årligen får tillgång till call of duty enligt dig? Vilket de redan har..?

#copium

Medlem
Skrivet av Margy:

Deras senaste exklusiva AAA-spel var väl Halo Infinite för 1,5 år sedan och det var väl inte heller direkt färdigt?

Det kändes färdigt och togs emot väl av spelare och kritiker, precis som Forza horizon 5 gjorde månaden innan. Sedan har dom släppt flera mindre spel som varit utan problem sedan dess.

Avstängd
Skrivet av Sillgam:

Så det enda hoppet för Microsoft är att de årligen får tillgång till call of duty enligt dig? Vilket de redan har..?

#copium

Katalogen hos Activision/Blizzard kommer ju dra in mycket nytt folk som vill köpa Game Pass Ultimate och många gillar ju Call Of Duty och Diablo och Crash Bandicot m.fl

Lär nog bli mycket bättre nu när fler spel för Unreal Engine 5 som är mer anpassad till Xbox series X och lättare få till 60FPS som standard. Sen kommer ju andra nya spel med andra nya spelmotorer.

Medlem

Håller tummarna för State of decay 3!

Medlem

Jag börjar mer och mer uppskatta Nintendos stil. Visst finns det rumors om vilka spel som ska komma en dag men när de visar upp exempelvis Metroid Prime remaster och säger, det går nu att köpa det via e-shoppen samma sekund som man just sett första trailern.

I jämförelse med att Microsoft visar upp en massa trailers och säger, alla spel kommer inom 12 månader. Tänk stressen för alla som skapar dessa spel och försöker pressa fram resultat.

Visst, Nintendo visar inte upp mycket så ofta men när ett nintendospel väl kommer så är det inte trasigt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Katalogen hos Activision/Blizzard kommer ju dra in mycket nytt folk som vill köpa Game Pass Ultimate och många gillar ju Call Of Duty och Diablo och Crash Bandicot m.fl

Varför ska jag bry mig om Microsofts finanser? Det enda jag bryr mig om är spel. Leverera bra spel, tack.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag börjar mer och mer uppskatta Nintendos stil. Visst finns det rumors om vilka spel som ska komma en dag men när de visar upp exempelvis Metroid Prime remaster och säger, det går nu att köpa det via e-shoppen samma sekund som man just sett första trailern.

I jämförelse med att Microsoft visar upp en massa trailers och säger, alla spel kommer inom 12 månader. Tänk stressen för alla som skapar dessa spel och försöker pressa fram resultat.

Visst, Nintendo visar inte upp mycket så ofta men när ett nintendospel väl kommer så är det inte trasigt.

Skillnaden är väl att Nintendo har en mestadels fungerande produktion av spel, så de har ju varje år något att visa upp som är nästan klart för release.
Svårt för Microsoft, hur skulle de skapat någon som helst hype för Xbox Series om de inte visade en massa teasers och logotyper för spel som är i typ förproduktionsstadie, 5-10 år bort? Skulle inte finnas nått på releasekalendern, svårt då att sälja såväl konsoler som Gamepass.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Nu har dom ju främst släppt spel som varit färdiga och fungerat väldigt bra, Redfall står ju ut bland deras titlar och är ju inte regeln.

Nej det är en trend. Deras förra AAA titel. Halo Infinite. Är nu färdig för release. Nu med s3 av Halo Infinite finns det content. Nu är det bra spel.

Inaktiv

Starfield och Forza. Det hänger mycket på att dom två titlarna levererar.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Nej det är en trend. Deras förra AAA titel. Halo Infinite. Är nu färdig för release. Nu med s3 av Halo Infinite finns det content. Nu är det bra spel.

Det är ju dock en väldigt subjektiv åsikt. Spelet kom ju med vad som var utlovat vid release, det fungerade bra och ser man till kommentarer/ recensioner vid release så togs det ju emot väldigt bra.

Även om det skulle ha varit något så gör ju inte två spel en trend heller. Plus att deras mindre titlar har ju hållit en hög nivå med. Och så är det med alla utgivare mer eller mindre, ingen har en trend av att släppa spel som inte håller kvalitén, men ibland händer det tyvärr.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Det är ju dock en väldigt subjektiv åsikt. Spelet kom ju med vad som var utlovat vid release, det fungerade bra och ser man till kommentarer/ recensioner vid release så togs det ju emot väldigt bra.

Även om det skulle ha varit något så gör ju inte två spel en trend heller. Plus att deras mindre titlar har ju hållit en hög nivå med. Och så är det med alla utgivare mer eller mindre, ingen har en trend av att släppa spel som inte håller kvalitén, men ibland händer det tyvärr.

Okej. 2 st spel kanske inte är en trend från Microsoft. Men det är en trend i industrin. Cyberpunk 2077. Battlefield 2042. Star Wars Jedi: Survivor. The Last Of Us PC. Forspoken. Plus andra. "Vi såg inte de här". Skitsnack. När de som kodar säger det är skit så bestämmer The suits att det är dags. Och det måste man säga ifrån på. Och enda sättet är att inte köpa det. Inte förboka.

Och ja. Halo Infinite kampanj är/var helt magiskt bra. Men det saknades kartor för mp. Det saknades co-op. Det saknas fortfarande Raytracing. Både Series X och S kan hantera det.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Nej det är en trend. Deras förra AAA titel. Halo Infinite. Är nu färdig för release. Nu med s3 av Halo Infinite finns det content. Nu är det bra spel.

Halo har inte varit bra sedan första spelet,..halo infinite är ju bara mer av samma tråkiga utomjordiska dvärgar..barnsligt spel imo

Medlem

Starfield: Vet vi kommer visas.
Hellblade 2: Gissningsvis det som är närmast release efter Starfield, gissar på att vi kommer få se mer under Showcasen.
Avowed: Gissar på att detta är deras nästa storsläpp efter Hellblade 2(State of Decay 3 kanske är före). Möjligen gameplay-trailer. Release 2024.
Perfect Dark: Tveksamt om vi får se trailer.
Fable: Nästa släpp efter Avowed, kanske får se något mer.
Redfall: Släppt.
Outer Worlds 2: Sägs ha varit under utveckling sen 2019, kan kanske visas.
Everwild: Who knows? Känns som ett evighetsprojekt.
Elder Scrolls VI: Långt kvar, bara att glömma.
Forza Motorsport: Kommer visas
State of Decay 3: Gissar på gameplay-trailer.
Indiana Jones: Möjligen en trailer, gissar på 1.5-2år innan släpp.
Contraband: Gameplay-trailer.
Project Mara: Förmodligen långt kvar.

Eller så har jag totalt fel i allt jag just skrev, återstår att se.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag hade gärna sett fler spel som indieutvecklare gjort i game pass så sett. Jag förväntade mig inte särskilt många AAA-spel i game pass ursprungligen, men det känns som de själva försöker styra dit för det är vad man snackar mest om.
Tar gärna flera mindre spel med bra idéer, spelglädje etc., sånt man geneellt hittar på switch eshop..tror det hade vart smart iaf.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Jag hade gärna sett fler spel som indieutvecklare gjort i game pass så sett. Jag förväntade mig inte särskilt många AAA-spel i game pass ursprungligen, men det känns som de själva försöker styra dit för det är vad man snackar mest om.
Tar gärna flera mindre spel med bra idéer, spelglädje etc., sånt man geneellt hittar på switch eshop..tror det hade vart smart iaf.

Gamepass är ju fullt av indie-spel. Rätt naturligt dock att det de gör reklam för och trycker på är de stora titlarna.

1
Skriv svar