Senaste spelet du klarade?

Medlem

Uncharted 2 från Nathan drake collection till PS4 på PS5.
Spelade aldrig dessa förut och hade inte PS4 så tog tag i dem nu.

Har klarat första och nu senast den andra i serien. Riktigt bra och 3:e kommer spelas snart.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Ravenlok på gamepass. Bra spel men alldeles för lätt och fixade det på drygt 4 timmar!

Medlem

Rise of the Tomb Raider 2016 [PC]
Betyg 7/10
70% Avklarat
ca: 18h

Medlem

Lost In Play
Väldigt trevligt litet tecknat 2D-pussel äventyr. Passade perfa på Steam Decken.

Medlem

The Legend of Zelda (NES). Spelade skiten ur det som liten, men först nu jag bestämde mig för att verkligen spela ut det. Har åldrats alldeles utmärkt.

Medlem

Resident evil 4 remaster på assisted mode låste upp primal knife, men sen startade jag ett nytt game på hardcore o tänkte låsa upp armor till ashley o ev. Chicago sweepern om jag klarar av spelet med rätt rank och en viss tid vilket verkar svårt. Kollat lite youtube och upptäckt att jag spelat spelet helt fel.
Ska försöka undvika onödigt sidequestande och mer rakt på.

Medlem

Körde precis klart Wasteland 3, riktigt bra och stabilt spel. Tog gissningsvis ca30h och då gjorde jag det mesta och upptäckte majoriteten av kartan.

Rekommenderas varmt om turbaserade strider är ens kopp te. En stark 4/5.

Medlem

Körde klart Half-Life Alyx samt A Plague Tale Requiem under veckan som var. Snacka om starka upplevelser


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Jedi survivor ikväll
Bra spel men ibland riktigt tröttsamt att man måste hela tiden "pussla" sig framåt Fan fienderna jag möter har de också samma problem att ta sig från en plats till en annan

Medlem

Klarade Golden Sun igår.
Spelade det när det begav sig men kunde inte riktigt minnas om jag klarade det då.
Kände dock igen väldigt stora delar utav spelet.
Psynergy systemet och att fånga alla Djinns var väldigt underhållan

Medlem

Horizon Zero Dawn på PC.
Har det även på PS4, men kommer fasen inte överens med varken PS4 eller PS5 kontrollen.
Så köpte det på PC istället.

Överlag väldigt nöjd med spelet! Kul fighter och bra röstskådespelare. Spännande story med.
Håller nu på med Frozen Wilds, så får man se hur det är

Medlem

Star wars Jedi survivor på pc. Gillar det mer än första spelet, bättre strider roligare plattformande men sämre handling. Mycket prestanda problem, låg fps och mycket kraschar. Kunde tex inte se spelets sista cutscene för det bara kraschade hela tiden så fick kolla upp det på Youtube.

Medlem

För någon månad sedan: Dishonored
sen någon vecka tillbaka Mario odyssey


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Jedi Survivor på PC för några dagar sedan. Gjorde sista Force Tear och Bounty igår. Tror inte jag orkar 100%.

Med bara ett gtx 1060 så var prestandan inte det den bästa men det var spelbart.

Dock måste jag säga att QC droppade en del mot slutet, i nästa sista "dungeon" (Observatory) lyckades jag av en slump skippa ett pussel och en plattformssektion pga dåligt bandesign. Var också en hel del osynliga väggar som kändes som om de får slut på tid.

Medlem

Switchback VR på PSVR2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Diablo Immortal, har gjort sitt nu
Nu får det bli Diablo 4

Medlem

Final Fantasy VIII Remaster till Switch. Det skulle bli mitt sommarprojekt när jag är ute och seglar med båten men fastnade och gjorde slut på spelet snabbare än så.

Remastern har möjligheten att stänga av random encounters och att snabba upp tiden till 3x normal hastighet vilket dels är väldigt skönt, men också gör det oroväckande tydligt hur mycket tid som går åt till det.

När jag lirade spelet i början på 2000-talet någonstans så tog det mig ca 100 timmar att beta mig igenom spelet. Nu, när jag förvisso har lite bättre koll på vad jag ska göra och inte åkte världen runt om och om igen och letade efter ett vitt SeeD skepp så gick det betydligt snabbare. Klockade in på ganska exakt 20 timmar.

Fortfarande ett Final Fantasy spel jag håller högt, men det är väl bara att konstatera att Junction systemet är lite för tidskrävande för sitt eget bästa. I teorin fattar jag att man ville skapa ett system där då måste välja mellan att koppla din magi till din status eller använda den, och att varje beslut hade konsekvenser, men i praktiken kändes det snarare som att jag var inne i menyerna stup i kvarten och kopplade om för att sedan lägga en massa tid på att farma magi.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Star Wars Jedi Survivor PC, Hade bara ett riktigt tekniskt problem och det var att spelet kraschade konstant på Jedha om jag hade Raytracing på. Funkade på alla andra planeter.

Som i originalet så gillar jag karaktärerna, men Metriodbandesignen med allt skuttande och pusslande är enormt tråkigt och inlevelseförstörande. Planeterna känns som designade nöjesparker för parkourentusiaster, inte som trovärdiga riktiga världar.

Ljussablarna har blivit lite bättre än förut, men är fortfarande frustrerande mesiga när man hugger och hugger på en rymdgorilla 43 gånger innan han till slut ger upp och dör på en sekvens.

3/5 ändå tack vare karaktärerna och Star Wars miljöerna.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Spelade till slutet i helgen Resident evil village Mycket bra Så idag köpte jag RE 4 remake

Avstängd
Skrivet av SID 6.7:

Star Wars Jedi Survivor PC, Hade bara ett riktigt tekniskt problem och det var att spelet kraschade konstant på Jedha om jag hade Raytracing på. Funkade på alla andra planeter.

Som i originalet så gillar jag karaktärerna, men Metriodbandesignen med allt skuttande och pusslande är enormt tråkigt och inlevelseförstörande. Planeterna känns som designade nöjesparker för parkourentusiaster, inte som trovärdiga riktiga världar.

Ljussablarna har blivit lite bättre än förut, men är fortfarande frustrerande mesiga när man hugger och hugger på en rymdgorilla 43 gånger innan han till slut ger upp och dör på en sekvens.

3/5 ändå tack vare karaktärerna och Star Wars miljöerna.

Kan inget annat än att instämma.

Själv så spelade jag ut RE2 häromdagen och har precis börjat med RE3. Coola spel!

Medlem

Final Fantasy 7 remake, igen 🙂
Jag hade glömt bort många grymma cinematics och dialoger. Grymt spel 😃

Medlem

Två spel avklarade dom senaste dagarna. Först Planet of Lana och därefter Hoa.

Medlem

Resident evil 4 remaster på steam.
Roligt, typ roligare än jag trodde. 8/10.
Börjat på min 3e playthrough ska försöka låsa upp ashleys riddar rustning så hon slipper bli antastad lika ofta av byborna.

Medlem

Senaste jag klarade var Breath of the Wild. Har inte varit ens minsta lilla sugen att lira det tidigare. Tills jag och en polare började snacka och vi till slut kom överens om att köpa både BotW och TotK och dela på kostnaden och vad glad jag är för det. Vilket spel! Väntar ivrigt på att han ska bli klar med TotK så jag kan drömma mig bort igen.

Får kika i min backlog vad som kan lyckas stilla spelhungern tills dess

Medlem
Skrivet av ace84:

Resident evil 4 remaster på steam.
Roligt, typ roligare än jag trodde. 8/10.
Börjat på min 3e playthrough ska försöka låsa upp ashleys riddar rustning så hon slipper bli antastad lika ofta av byborna.

Remake om jag får be, remasters av 4an har vinst det räcker 🥰 grymt spel!

Medlem

Klarade Platinum på Elden Ring. Tro inte på "git gud" grejen, kör på, utforska världen, prova olika metoder, kom tillbaka om du kör fast. Nu blir det ett litet avbrott från open world med FFVII Remake Intergrade.

Medlem
Skrivet av Zerovahamut81:

Klarade Platinum på Elden Ring. Tro inte på "git gud" grejen, kör på, utforska världen, prova olika metoder, kom tillbaka om du kör fast. Nu blir det ett litet avbrott från open world med FFVII Remake Intergrade.

Klarade också ut det i veckan, det roliga med Elden ring jämfört med tidigare Souls-spel var ju just att det finns mycket att utforska så man behöver aldrig känna att man kör fast på samma sätt som i tidigare spel. Sista bossen och
malenia var dock en utmaning måste jag säga. Ska bli nice att spela lite annat till expansionen kommer.

Medlem

Uncharted 4 A Thiefs End, Mästerligt spel måste jag säga.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Skribent

Shantae and the pirates curse. Kul i början, långtråkigt på slutet, noll vilja att jaga collectibles.

Medlem

Miasma Chronicles Lika bra som Road to eden

Skriv svar