Darkest Dungeon II

Robot
Darkest Dungeon II

Alla masochister kan vara lugna: Darkest Dungeon II är precis lika jävligt som ettan.

#darkest-dungeon-2


Medlem

Jag tyckte 1:an var betydligt roligare. Denna kändes seg av någon anledning


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Bra spel. Förstår precis vad du menar med att man inte känner sig investerad på samma sätt som i DD1. Samtidigt är det skönt att kunna loosa och köra igen utan att tappa så mkt som man gjorde i DD1. Kul att de provade något nytt.

Gällande "vissa hjältar är bättre än andra"-snacket. Direkt tänkte jag "ja precis han med pistolen" och när du sa "man-at-arms"-killen så blev det "va? han?!" haha. Påstår inte att du har fel. Bara att man nog hittar lite egna kompositioner och tycker olika om vilka klasser som då är bäst. Vilket är kul

Medlem

Det första spelet hade olika svårighetsgrader, jag tror det heter Radiant där man har oändligt med tid på sig och då kan man inte förstöra kampanjen utan det tar bara mer tid (att levla upp nya karaktärer och ge dom bra trinkets). Sen kunde man gå upp i svårighetsgrad där kampanjen skulle klaras av på en viss tid och bara ett visst antal karaktärer fick dö annars var kampanjen slut.
Det första spelet är en klassiker men detta nya spel verkar ha en sämre design.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Govein:

Bra spel. Förstår precis vad du menar med att man inte känner sig investerad på samma sätt som i DD1. Samtidigt är det skönt att kunna loosa och köra igen utan att tappa så mkt som man gjorde i DD1. Kul att de provade något nytt.

Gällande "vissa hjältar är bättre än andra"-snacket. Direkt tänkte jag "ja precis han med pistolen" och när du sa "man-at-arms"-killen så blev det "va? han?!" haha. Påstår inte att du har fel. Bara att man nog hittar lite egna kompositioner och tycker olika om vilka klasser som då är bäst. Vilket är kul

Håller med!

Gällande klasserna så ja, nog lär man ha olika grejer man föredrar. Men den gamle gubben Man-at-Arms är ju faktiskt nästan snuskigt stark! Inte minst när man låst upp några roller att testa. Han har burit mig genom många, hårda fajter.

Skrivet av Oxide:

Det första spelet hade olika svårighetsgrader, jag tror det heter Radiant där man har oändligt med tid på sig och då kan man inte förstöra kampanjen utan det tar bara mer tid (att levla upp nya karaktärer och ge dom bra trinkets). Sen kunde man gå upp i svårighetsgrad där kampanjen skulle klaras av på en viss tid och bara ett visst antal karaktärer fick dö annars var kampanjen slut.
Det första spelet är en klassiker men detta nya spel verkar ha en sämre design.

Det finns på sätt och vis svårighetsgrader i tvåan med. Det finns ett föremål man kan ta med sig som underlättar; det blir starkare ju fler expeditioner i rad du torskar utan att använda det. Sedan finns det även ett uppgraderingsträd där man kan göra det motsatta; låsa upp saker som gör spelet ännu svårare.

Medlem

Kommer att försöka spela 1an på konsol fram tills att 2an kommer. Gillar verkligen ettan ordentligt men har samtidigt svårt för spelet. Och har alltid problem med vilka knappar som ska användas i menyerna. Har aldrig kommit längre än klarat kanske 3 bossar innan jag givit upp. Men nu ska jag försöka att spela lite på easy och se hur det går.

Medlem

Rätt taggad på det här. Gillar verkligen att gå full rogue istället för att köra en lpng kampanj som bara fizzlar ut.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Folk klagar på att det förhållandevis högt pris nu när Epic ändå har betalt utvecklarna sin del.
Minns ej vad föregångaren hade för pris men tror det var billigare.
Typ att de är giriga osv..

Har ändå andra spel att köra nu känns det som.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Älskade det första spelet men är sjukt kluven till om jag ska köpa detta efter att ha läst diverse recensioner.

Medlem

Inte spelat så många timmar än, men föredrar upplägget i tvåan över föregångaren, gillar att det är mindre management och lättare att experimentera med olika setups!
Blev alltid att man spelade försiktigt i ettan bara för att inte förlora gubbar man investerat massa tid i, vilket såklart gör spelet tråkigare. Om man gillade striderna från ettan så är detta nog ett solklart köp.

Skribent
Skrivet av Oblivious:

Inte spelat så många timmar än, men föredrar upplägget i tvåan över föregångaren, gillar att det är mindre management och lättare att experimentera med olika setups!
Blev alltid att man spelade försiktigt i ettan bara för att inte förlora gubbar man investerat massa tid i, vilket såklart gör spelet tråkigare. Om man gillade striderna från ettan så är detta nog ett solklart köp.

Håller med. Det här upplägget passar mig bättre. Förstår samtidigt om stora fans av originalet är besvikna eftersom det ändå är ganska stor skillnad.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Smaken skiljer sig så klart, men tycker personligen att det kanske hade varit mer rättvist att döpa spelet till något annat än DD2, så att det fått stå på egna ben. T ex Darkest Road eller något sådant, då det känns mer som en sidostickare än en direkt uppföljare.

Medlem
Skrivet av Govein:

Bra spel. Förstår precis vad du menar med att man inte känner sig investerad på samma sätt som i DD1. Samtidigt är det skönt att kunna loosa och köra igen utan att tappa så mkt som man gjorde i DD1. Kul att de provade något nytt.

Gällande "vissa hjältar är bättre än andra"-snacket. Direkt tänkte jag "ja precis han med pistolen" och när du sa "man-at-arms"-killen så blev det "va? han?!" haha. Påstår inte att du har fel. Bara att man nog hittar lite egna kompositioner och tycker olika om vilka klasser som då är bäst. Vilket är kul

Man-at-arms är en av de bästa karakärerna, det är en rätt vedertagen åsikt om du kollar på olika forum där det diskuteras. Du kan i princip ha honom i vilken grupp som helst tack vare att hans kit är så mångsidigt.

Medlem

Inte bestämt mig om jag gillar upplägget än. Hade hellre sett helt nya levels på varje act istället för att man spelat igenom gamla hela tiden. Finns inte tillräckligt mycket variation som det gör i de andra flesta rogue-likes av denna typ.

Skribent

Just ja, jag skulle ju spela detta också.

1
Skriv svar