Activision Blizzard tjänar nu mer på pc än konsoler

Robot
Activision Blizzard tjänar nu mer på pc än konsoler

Och passande nog drog pc-spelandet in 666 miljoner dollar senaste kvartalet.

#Activision-blizzard


Medlem

Inte för att jag spelar nått av spelen, (spelade WoW en gång i tiden) men alla vet att PC är bättre men när det även "säljer bättre" är det läge att jubla


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Jag är mest förvånad att PC inte alltid dragit in mer pengar pga att deras mest inkomstbringande spel(?) inte ens finns på konsol, nämligen Wow och nu även Diablo Immortal.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Jag är mest förvånad att PC inte alltid dragit in mer pengar pga att deras mest inkomstbringande spel(?) inte ens finns på konsol, nämligen Wow och nu även Diablo Immortal.

Exakt, trodde det alltid varit så. Men konsol är i vanliga fall en kassako, där ser man.

Medlem

Ja är väl inte så konstigt, vem förknippar Blizzard med annat än PC-speltillverkare??

Ja visst nu är ju Activision med i smeten med Call of duty och konsollerna har fått några halvtarvliga diabloportar men annars så...

I andra nyheter blir det väl att Activision Blizzard tjänar mer på mobilspel än PC.

Medlem

Så vi konsolnissar har slängt mer dollar på games än Pc kidsen fram tills nu då. Nå det blir Diablo 4 på Ps5 iaf då Diablo 3 funkade utmärkt på Ps4an.

Medlem
Skrivet av Perre80:

Så vi konsolnissar har slängt mer dollar på games än Pc kidsen fram tills nu då. Nå det blir Diablo 4 på Ps5 iaf då Diablo 3 funkade utmärkt på Ps4an.

Samma här, fast xbox

1
Skriv svar