Pokémon-utvecklaren Game Freaks nästa ser ut att bli något helt annorlunda

Robot
Pokémon-utvecklaren Game Freaks nästa ser ut att bli något helt annorlunda

Project Bloom är ett actionäventyr i samarbete med Private Division.

#Game-freak, #Project-bloom


Medlem

Vore nog väldigt nyttigt för studion att ta sig ur den kreativa stagneringen de lever i. Kan Nintendo sedan leverera lite ny hårdvara innan nästa vända Pokémon så kanske det äntligen kan hända något där.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Vore nog väldigt nyttigt för studion att ta sig ur den kreativa stagneringen de lever i. Kan Nintendo sedan leverera lite ny hårdvara innan nästa vända Pokémon så kanske det äntligen kan hända något där.

De släppte ett spel härom året som fick ett oerhört svalt mottagande. The Town eller något liknande hette det har jag för mig. Så tyvärr kan man nog inte skylla den kreativa stagneringen på att de endast får jobba med Pokemon.

Testpilot
Skrivet av mrizze:

De släppte ett spel härom året som fick ett oerhört svalt mottagande. The Town eller något liknande hette det har jag för mig. Så tyvärr kan man nog inte skylla den kreativa stagneringen på att de endast får jobba med Pokemon.

Tänkte du på Little Town Hero?

Det spelet är väl inte direkt att ta ut på svängrummen skulle jag säga, känns som vilket annat generetiskt JRPG-spel som helst. Speciellt grafiskt tilltalande var det inte heller, om än ett steg upp från Pokémon. Stridsmekanikerna upplevs väldigt långsamma.. En blandning av Pokémon, Fallout's VAT-system och sten-sax-påse.

Känns mer som ett spel som gjordes för att testa på vattnen utanför Nintendo och Pokémon-sfären, men utan att sträva för långt från formulan de känner till. Förhoppningsvis våger de satsa helhjärtat på att bryta sig loss från detta med nästkommande titel!


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Tänkte du på Little Town Hero?

Det spelet är väl inte direkt att ta ut på svängrummen skulle jag säga, känns som vilket annat generetiskt JRPG-spel som helst. Speciellt grafiskt tilltalande var det inte heller, om än ett steg upp från Pokémon. Stridsmekanikerna upplevs väldigt långsamma.. En blandning av Pokémon, Fallout's VAT-system och sten-sax-påse.

Känns mer som ett spel som gjordes för att testa på vattnen utanför Nintendo och Pokémon-sfären, men utan att sträva för långt från formulan de känner till. Förhoppningsvis våger de satsa helhjärtat på att bryta sig loss från detta med nästkommande titel!

Just det, så hette det! Nej, det var väl ganska likt vad de gjort tidigare. Trots det verkar det ha varit ett högst mediokert spel, kanske till och med dåligt.

Som Pokemonfantast hoppas jag att detta blir bra och att det kanske kan smitta av sig lite på kommande Pokemonspel i så fall.

Medlem

Mycket vacker och spännande konceptbild! Ska bli spännande att följa! Gillar ju Pokémon men förstår att de vill göra annat också. Och det lär ändå inte komma något nytt i den serien innan nästa generations konsol (New Nintendo Switch) ändå.

1
Skriv svar