Nintendo Switch problem joycons

Medlem
Nintendo Switch problem joycons

Tänkte höra om någon mer upplevt detta för jag blir galen.

Jag har köpt nya Zelda Oledswitchen och upplevde direkt att kopplingen till joyconsen (främst en högra) var katastrofalt dålig.
Den tappar kontakten helt, har flera sekunders delay mellan tryck och reaktion etc, med andra ord ganska ospelbart.

Har googlat som en galning och testat allt jag kan ha hittat utan resultat.

Jag sitter ca 2.5m från tvn och aldrig haft problem med något annat trådlöst.

Nu för någon dag sedan så lånade jag hem jobbets switch som är en första versionen, satte den i samma docka och använde mina joycons och allt fungerade perfekt.

Tänkte att det var fel på min switch så lämnade tillbaka den och bytte till en ny (zeldaversion)
Men visst är det samma problem där också, dom var desutom från olika butker. Känns ju helt orimligt att jag bara skulle ha otur att få två måndagsex eller?

Någon som har någon erfarenhet eller tips att dela med av?

mvh


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Joyconsen verkar rent allmänt ha en massa problem.

Jag har lite samma att det räcker med att man har något lätt emellan kontrollen för att den ska sluta fungera.

Har förstått det som att kontrollerna använder en äldre radioteknik (typ samma som styr radiostyrda bilar) istället för Blutooth som XBox och Playstation använder sig av.

Sen har jag problem med att mina joycons glappar med switchen. Den pausar spelet titt som tätt när jag spelare i handhållet läge för att den tror jag kopplat ur en enhet och vill att jag antingen spelar med båda ikopplade eller kör med båda frikopplade.

Lägg på det problem med drifting och andra små skavankernoch Joyconsen känns rent allmänt som en rätt usel produkt i det stora hela.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Märkliga är ju att det fungerade perfekt med jobbets switch även med dom joyconsen som jag fick till zeldaversionen, vilket fick mig att tro att det är switchen det är fel på


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Provade du jobb-switchen på samna plats under samma förutsättningar.
Tänker om det är nått som stör


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Pihlbaoge:

Joyconsen verkar rent allmänt ha en massa problem.

Jag har lite samma att det räcker med att man har något lätt emellan kontrollen för att den ska sluta fungera.

Har förstått det som att kontrollerna använder en äldre radioteknik (typ samma som styr radiostyrda bilar) istället för Blutooth som XBox och Playstation använder sig av.

Sen har jag problem med att mina joycons glappar med switchen. Den pausar spelet titt som tätt när jag spelare i handhållet läge för att den tror jag kopplat ur en enhet och vill att jag antingen spelar med båda ikopplade eller kör med båda frikopplade.

Lägg på det problem med drifting och andra små skavankernoch Joyconsen känns rent allmänt som en rätt usel produkt i det stora hela.

Joycons använder bluetooth, Xbox kör dock med proprietär anslutning (även om nyare Xbox-kontrollers även har bluetooth för att kunna koppla till pc utan Microsofts adapter)

Medlem

Haft 3 switch. Aldrig haft problem. Så det är väldigt olika det där.

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Joycons använder bluetooth, Xbox kör dock med proprietär anslutning (även om nyare Xbox-kontrollers även har bluetooth för att kunna koppla till pc utan Microsofts adapter)

Du har säkert rätt, jag vill bara minnas att jag hört att Switch har sämre teknik för kommunikation mellan kontroll och konsol och eftersom jag har problem med Seitchen och inte Ps4:an emmer PS5:an tänkte jag att att det kunde ligga sanning i det

Det räcker ju med att jag sätter mig med täcket i soffan en lördagmorgon och spelar med kontrollen under täcket för att den ska tappa kontakt liksom.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Tänkte höra om någon mer upplevt detta för jag blir galen.

Jag har köpt nya Zelda Oledswitchen och upplevde direkt att kopplingen till joyconsen (främst en högra) var katastrofalt dålig.
Den tappar kontakten helt, har flera sekunders delay mellan tryck och reaktion etc, med andra ord ganska ospelbart.

Har googlat som en galning och testat allt jag kan ha hittat utan resultat.

Jag sitter ca 2.5m från tvn och aldrig haft problem med något annat trådlöst.

Nu för någon dag sedan så lånade jag hem jobbets switch som är en första versionen, satte den i samma docka och använde mina joycons och allt fungerade perfekt.

Tänkte att det var fel på min switch så lämnade tillbaka den och bytte till en ny (zeldaversion)
Men visst är det samma problem där också, dom var desutom från olika butker. Känns ju helt orimligt att jag bara skulle ha otur att få två måndagsex eller?

Någon som har någon erfarenhet eller tips att dela med av?

mvh

Låter onekligen som du fått två defekta enheter på raken.
Prova uppdatera joy-con kontrollerna och konsolen till senast firmware och kalibrera kontrollerna. Funkar inte det så är det returnera.

Skrivet av Pihlbaoge:

Joyconsen verkar rent allmänt ha en massa problem.

Jag har lite samma att det räcker med att man har något lätt emellan kontrollen för att den ska sluta fungera.

Har förstått det som att kontrollerna använder en äldre radioteknik (typ samma som styr radiostyrda bilar) istället för Blutooth som XBox och Playstation använder sig av.

Sen har jag problem med att mina joycons glappar med switchen. Den pausar spelet titt som tätt när jag spelare i handhållet läge för att den tror jag kopplat ur en enhet och vill att jag antingen spelar med båda ikopplade eller kör med båda frikopplade.

Lägg på det problem med drifting och andra små skavankernoch Joyconsen känns rent allmänt som en rätt usel produkt i det stora hela.

Nej, joy-cons använder BT, radiostyrda bilar använder 2,4GHz, samma som finns på de flesta trådlösa routrar etc. Att Joy-con inte har lika bra räckvidd som t.ex. Switchens egen Pro Controller och Playstation-dosor beror på antennen är liten i joy-cons.

Medlem
Skrivet av Pihlbaoge:

Du har säkert rätt, jag vill bara minnas att jag hört att Switch har sämre teknik för kommunikation mellan kontroll och konsol och eftersom jag har problem med Seitchen och inte Ps4:an emmer PS5:an tänkte jag att att det kunde ligga sanning i det

Det räcker ju med att jag sätter mig med täcket i soffan en lördagmorgon och spelar med kontrollen under täcket för att den ska tappa kontakt liksom.

Ja det har varit spridda skurar kring joycons, i början var det väl antennen som var dålig på många. Själv har jag två par och dom har aldrig krånglat på det viset, men kvalitén överlag är hopplös så förvånar mig inte att folk fortfarande har problem med dom

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Provade du jobb-switchen på samna plats under samma förutsättningar.
Tänker om det är nått som stör

Jag säger som Molotov att det kan vara något som stör.
Hade problem med min Gamepad till Wii U när vi bodde i den förra lägenheten så att den tappade kontakten med konsolen hela tiden men så fort som vi flyttade till den lägenheten vi bor i nu så försvann det problemet.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Provade du jobb-switchen på samna plats under samma förutsättningar.
Tänker om det är nått som stör

Tja,

Ja exakt samma plats med samma docka och samma joycons som jag har problem med. Står ganska långt back på tvbänken och funkade perfekt.

med den som krånglar så kan jag ha den längst fram på tv bänken med inget i vägen och det funkar knappt


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Låter onekligen som du fått två defekta enheter på raken.
Prova uppdatera joy-con kontrollerna och konsolen till senast firmware och kalibrera kontrollerna. Funkar inte det så är det returnera.

mjo, det låter bara så himla osannolikt


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

1
Skriv svar