The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Robot
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
Medlem

Och jag som håller på att dra igenom Botw och är helt såld!

Skribent
Skrivet av I am Grööt:

Och jag som håller på att dra igenom Botw och är helt såld!

Tror det är rätta vägen att gå för BOTW kommer känns nedbantat och sämre om man spelar det efter TOTK.

Sen går det utmärkt att bara hoppa in och köra TOTK direkt också. Även om det är en fortsättning känns storyn ändå hållbar på egna ben.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Gillar att det finns lite mer interaktivitet, fysisk närvaro, "simulering" i spelet, Gör stor skillnad att få det att kännas mer levande.

Synd dock att bilduppdateringen och bildkvaliteten begränsas så hårt av hårdvaran. Behövs en ny konsol från Nintendo.

Medlem

Klickade aldrig med BOTW, och har inte haft någon större hype på det här spelet. Men nu när du skriver att tempel är tillbaka så kanske man ska ge det en chans... Kommer dock aldrig tycka om det här med att vapen som går sönder

Medlem

Bra spel, men skulle vara bättre (out of the box) om det fanns till kompetent hårdvara.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Spelet är helt fantastiskt! Jag var lite skeptisk till en början med hur likt det var botw men sen märker man verkligen vart de har lagt all utvecklingstid. Spelet är riktigt bra! Eran recension likaså!

Hoppas bara nästa switch är bakåtkompatibel och kan matcha en ps4 i prestanda

Medlem

Skönt att de som rapporterade 1/3 dipp i Framerate ljög. 😂

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Skönt att de som rapporterade 1/3 dipp i Framerate ljög. 😂

Förhandsversionen hade prestandaproblem som fixades med day 1 patchen

Tycker det känns tråkigt att läsa recensioner på Zelda och Super Mario eftersom det är nästan uteslutande stora fans av Nintendo och just dessa spelserier som betygsätter dem så det är därför det ofta blir full pott i så många recensioner. Kritikerna väljer att se spelet så väldigt positivt och det negativa verkar dem inte bry sig om nämnvärt.

Medlem

Har kört sen i torsdags natt och är helt knockad, kunde trots skyhöga förväntningar inte föreställa hur bra detta är, bästa spelet på och dagar, kanske någonsin.

Medlem
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Tycker det känns tråkigt att läsa recensioner på Zelda och Super Mario eftersom det är nästan uteslutande stora fans av Nintendo och just dessa spelserier som betygsätter dem så det är därför det ofta blir full pott i så många recensioner. Kritikerna väljer att se spelet så väldigt positivt och det negativa verkar dem inte bry sig om nämnvärt.

Har spelat spelet en del och tycker själv att det "bara" är mera Breath of the wild. Sure de nya sätten att bygga saker kan vara lite intressanta, men har hittills mest bara blivit irriterande för det stoppar dig plötsligt. Samt att största kritiken jag har hört om BoTW var vapen durability, och de har inte gjort någonting (än så länge) åt det. Vapen går sönder på löpande band. Kanske senare så blir det bättre men än så länge tycker jag det är ganska meh, det är långt ifrån dåligt men knappast en full poängare.

Medlem
Skrivet av Querth:

Förhandsversionen hade prestandaproblem som fixades med day 1 patchen

Ja, lyssnade på Digital Foundry’s pod där de sa att efter patchen är det väldigt få problem med fps dippar. Spelet är ju helt buggfritt vilket är helt sjukt med tanke på hur det är uppbyggt.

Redaktör
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Tycker det känns tråkigt att läsa recensioner på Zelda och Super Mario eftersom det är nästan uteslutande stora fans av Nintendo och just dessa spelserier som betygsätter dem så det är därför det ofta blir full pott i så många recensioner. Kritikerna väljer att se spelet så väldigt positivt och det negativa verkar dem inte bry sig om nämnvärt.

Det är nog ingen skillnad på hur spel från Nintendo och andra bedöms. Möjligen har många recensenter en historik med Nintendo, men det är ju ofta många år eller decennier sen det förhållandet grundades, och knappast något som har bäring på när dagens spel - som är helt annorlunda - bedöms. jag tror snarare det är så att Nintendo håller extremt hög nivå på sina spel, ger utvecklarna den tid som behövs för att göra ett så bra spel som möjligt. Vlket verkligen inte alla gör.

Sen är det naturligtvis så att man inte måste gilla allt bara för att många andra gör det.


signatur
Medlem
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Tycker det känns tråkigt att läsa recensioner på Zelda och Super Mario eftersom det är nästan uteslutande stora fans av Nintendo och just dessa spelserier som betygsätter dem så det är därför det ofta blir full pott i så många recensioner. Kritikerna väljer att se spelet så väldigt positivt och det negativa verkar dem inte bry sig om nämnvärt.

Samtidigt vet man ju om man inte är ett fan att det inte är nått att gå på.
Men många gillar Nintendos spel och det återspeglar sig i betygen av deras spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ja, lyssnade på Digital Foundry’s pod där de sa att efter patchen är det väldigt få problem med fps dippar. Spelet är ju helt buggfritt vilket är helt sjukt med tanke på hur det är uppbyggt.

Att det inte ska finnas fps dippar efter patchen är enligt mig en enorm lögn och jag hade ärligt talat förväntat mig mer av digital foundry. Även när du bara bygger något simpelt som ska flyttas i spelet med ultrahand så störtdyker fps:en nästan varje gång. Det händer även om du kollar i riktning med mycket detaljer och flygande öar.

Med det sagt så har jag kul än så länge!

Medlem
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Tycker det känns tråkigt att läsa recensioner på Zelda och Super Mario eftersom det är nästan uteslutande stora fans av Nintendo och just dessa spelserier som betygsätter dem så det är därför det ofta blir full pott i så många recensioner. Kritikerna väljer att se spelet så väldigt positivt och det negativa verkar dem inte bry sig om nämnvärt.

Dålig FPS och 720p brukar va något man inte alls gillar i andra spel men i Zelda och andra stora Nintendo-spel så ignorerar man det i betyget😝

Säkert ett skitbra spel, bara en ska jag lägger märke till:)

Skrivet av Esri:

Har spelat spelet en del och tycker själv att det "bara" är mera Breath of the wild. Sure de nya sätten att bygga saker kan vara lite intressanta, men har hittills mest bara blivit irriterande för det stoppar dig plötsligt. Samt att största kritiken jag har hört om BoTW var vapen durability, och de har inte gjort någonting (än så länge) åt det. Vapen går sönder på löpande band. Kanske senare så blir det bättre men än så länge tycker jag det är ganska meh, det är långt ifrån dåligt men knappast en full poängare.

Du är bara en av många som tycker spelet inte är ett mästerverk och det hade varit betydligt roligare att läsa recensioner från dem personer som är lite mer kritiska.

Skrivet av Tomas Helenius:

Det är nog ingen skillnad på hur spel från Nintendo och andra bedöms. Möjligen har många recensenter en historik med Nintendo, men det är ju ofta många år eller decennier sen det förhållandet grundades, och knappast något som har bäring på när dagens spel - som är helt annorlunda - bedöms. jag tror snarare det är så att Nintendo håller extremt hög nivå på sina spel, ger utvecklarna den tid som behövs för att göra ett så bra spel som möjligt. Vlket verkligen inte alla gör.

Sen är det naturligtvis så att man inte måste gilla allt bara för att många andra gör det.

Jag upplever det som så att Zelda och Super Mario definitivt har det enklare att få full pott än många andra spel för att det är väldigt stora fans sen många år tillbaka som ofta recenserar dem spelen. Skulle dem som var kritiska till TOTK recensera och ge betyg så hade det inte legat på 96 metacritic. Bara det att grafiken rent tekniskt är fulare än ett pc spel från 2003 och så körs det dessutom i 30 fps med en del dippar borde vara tillräckligt för att inte kunna ge full pott.

Skrivet av Molotov:

Samtidigt vet man ju om man inte är ett fan att det inte är nått att gå på.
Men många gillar Nintendos spel och det återspeglar sig i betygen av deras spel.

Jag är ett fan av Zelda men jag kan ändå se alla brister med BOTW som jag har klarat ut, vilket i princip inte någon kritiker ville erkänna i sina recensioner.

Inaktiv
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Tycker det känns tråkigt att läsa recensioner på Zelda och Super Mario eftersom det är nästan uteslutande stora fans av Nintendo och just dessa spelserier som betygsätter dem så det är därför det ofta blir full pott i så många recensioner. Kritikerna väljer att se spelet så väldigt positivt och det negativa verkar dem inte bry sig om nämnvärt.

Till skillnad från alla spel från microsoft, sony och tex blizzard. De företagen har inga fans så de spelen recenseras av folk som hatar dem..

Nä du. Det är nog för att nintendo gör bra spel som de får full pott. Hade nintendo fått bra betyg för att de är nintendo så hade mario tennis och sån skit också legat på 90+ i snitt.

Acceptera att alla inte tycker som du och skippa konstiga teorier om att spel får betyg för att recensenterna är biased. Det är de inte.

Inaktiv
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Du är bara en av många som tycker spelet inte är ett mästerverk och det hade varit betydligt roligare att läsa recensioner från dem personer som är lite mer kritiska.

Jag upplever det som så att Zelda och Super Mario definitivt har det enklare att få full pott än många andra spel för att det är väldigt stora fans sen många år tillbaka som ofta recenserar dem spelen. Skulle dem som var kritiska till TOTK recensera och ge betyg så hade det inte legat på 96 metacritic. Bara det att grafiken rent tekniskt är fulare än ett pc spel från 2003 och så körs det dessutom i 30 fps med en del dippar borde vara tillräckligt för att inte kunna ge full pott.

Jag är ett fan av Zelda men jag kan ändå se alla brister med BOTW som jag har klarat ut, vilket i princip inte någon kritiker ville erkänna i sina recensioner.

Kritikerna ljuger!!

Vilket nonsens.

Medlem

Synd har inte hunnit spela det så mycket som jag önskar än, men än så länge är det full pott. NIntendomagin verkligen genomsyrar detta spel.

Skrivet av Deekar:

Dålig FPS och 720p brukar va något man inte alls gillar i andra spel men i Zelda och andra stora Nintendo-spel så ignorerar man det i betyget😝

Säkert ett skitbra spel, bara en ska jag lägger märke till:)

Njae, tycker det blivit en närmast manisk upphakning på framedippar och upplösningar sedan mätverktyg blivit lättillgängliga, youtubekanaler lägger stort fokus på det mm. Numera, världens grej och spel som ska betygdumpas om de har dips från 60 till 55 fps. Larvigt, helt enkelt, haha

Skribent
Skrivet av lasselason:

Ja, lyssnade på Digital Foundry’s pod där de sa att efter patchen är det väldigt få problem med fps dippar. Spelet är ju helt buggfritt vilket är helt sjukt med tanke på hur det är uppbyggt.

Jag kan uppleva någon dipp här och där, speciellt när jag bygger, men annars flyter det på i sina 30 FPS. Det är i alla fall en av årets (om inte årets?) stabilaste releaser vad gällande AAA-spel. Vilket kanske säger mer om hur spel produceras idag, men det säger i alla fall att Nintendo jobbar stenhårt på sin optimering även om de jobbar i uppförsbacke med sin hårdvara.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Esri:

Har spelat spelet en del och tycker själv att det "bara" är mera Breath of the wild. Sure de nya sätten att bygga saker kan vara lite intressanta, men har hittills mest bara blivit irriterande för det stoppar dig plötsligt. Samt att största kritiken jag har hört om BoTW var vapen durability, och de har inte gjort någonting (än så länge) åt det. Vapen går sönder på löpande band. Kanske senare så blir det bättre men än så länge tycker jag det är ganska meh, det är långt ifrån dåligt men knappast en full poängare.

Man kan laga bågar, sköldar och vapen nu. (måste göras innan dom går sönder helt.)


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Skribent
Skrivet av Enartz:

Man kan laga bågar, sköldar och vapen nu. (måste göras innan dom går sönder helt.)

Japp, det glömde jag nämna!


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Dudinkalv:

Att det inte ska finnas fps dippar efter patchen är enligt mig en enorm lögn och jag hade ärligt talat förväntat mig mer av digital foundry. Även när du bara bygger något simpelt som ska flyttas i spelet med ultrahand så störtdyker fps:en nästan varje gång. Det händer även om du kollar i riktning med mycket detaljer och flygande öar.

Med det sagt så har jag kul än så länge!

Kan inte ens hålla 30 fps med grafik som är 20 år gammal. Borde få negativ påverkan på betygen. Det verkar som att många recensenter inte har speciellt höga krav på Zelda, man ska ju kunna kräva att i alla fall upplösningen och fps ska vara bättre med sån oerhört gammal grafik.

Skrivet av anon_334958:

Till skillnad från alla spel från microsoft, sony och tex blizzard. De företagen har inga fans så de spelen recenseras av folk som hatar dem..

Nä du. Det är nog för att nintendo gör bra spel som de får full pott. Hade nintendo fått bra betyg för att de är nintendo så hade mario tennis och sån skit också legat på 90+ i snitt.

Acceptera att alla inte tycker som du och skippa konstiga teorier om att spel får betyg för att recensenterna är biased. Det är de inte.

Man behöver inte hata företagen och man behöver heller inte blunda för problem eftersom man dyrkar den spelserien heller det företaget. Alla som recenserar spelet tycker att det är 9 eller 10 och det är det som jag ifrågasätter. Det borde vara mer blandat eftersom det är flera som är kritiska till spelet på ett antal punkter men inte från dem som recenserar spelet.

Medlem
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Kan inte en hålla 30 fps med grafik som är 20 år gammal. Borde få påverkan på betygen. Det verkar som att många recensenter inte har speciellt höga krav på Zelda, man ska ju kunna kräva att i alla fall upplösningen och fps ska vara bättre med sån oerhört gammal grafik.

Du måste ju utgå att det är ett Nintendo Switch spel.
Det går ju som inte att klaga och dra ner spelet för att det körs på en switch som inte orkar mer.
Ska alla spel automatiskt få lägre betyg på switch då menar du?
Man kan ju vända på det, att det överhuvudtaget rullar på switchen ör en bedrift.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Skrivet av Deekar:

Dålig FPS och 720p brukar va något man inte alls gillar i andra spel men i Zelda och andra stora Nintendo-spel så ignorerar man det i betyget😝

Säkert ett skitbra spel, bara en ska jag lägger märke till:)

Det man ska bedöma är hur utvecklarna använder de resurser hårdvaran erbjuder, inte hårdvaran i sig.


signatur
Medlem
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Tycker det känns tråkigt att läsa recensioner på Zelda och Super Mario eftersom det är nästan uteslutande stora fans av Nintendo och just dessa spelserier som betygsätter dem så det är därför det ofta blir full pott i så många recensioner. Kritikerna väljer att se spelet så väldigt positivt och det negativa verkar dem inte bry sig om nämnvärt.

Tycker det känns tråkigt att läsa recensioner på GTA och Red Dead Redeption eftersom det är nästan uteslutande stora fans av Rockstar och just dessa spelserier som betygsätter dem så det är därför det ofta blir full pott i så många recensioner. Kritikerna väljer att se spelet så väldigt positivt och det negativa verkar dem inte bry sig om nämnvärt.

Jag tycker personligen att cowboys är aslamt - det gör inte RDR till en dålig spelserie. Bra spel får bra betyg. Så enkelt är det.

Medlem

Spelet är så oerhört vackert med en estetik som gör mig alldeles varm i hjärtat, det är det som gör att det är så jäkla snyggt, inte antal polygoner eller vad det nu heter.😊 Jag kör ju spel på ps5 också, senast Resident Evil 4 Remake som jag älskade och tyckte var jättesnyggt med fin estetik samt tekniskt imponerande, jag tycker ändå Tears of the kingdom är snyggare och mer tilltalande, utseende kan bedömas på olika grunder liksom.

Skriv svar