Det omtyckta kattspelet Stray har åldersmärkts till Xbox

Robot
Det omtyckta kattspelet Stray har åldersmärkts till Xbox

Är Playstations konsolexklusivitet på väg att upphöra?

#Bluetwelve-studio, #Stray, #nyhetstips


It's not a lake, it's an ocean

Direkt till Game Pass utan att passera en fysisk kopia?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Direkt till Game Pass utan att passera en fysisk kopia?

Hoppas det. Jag är trött på att ge massa pengar till giriga utvecklare som släpper trasiga spel (last jedi, Redfall m.m).

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Hoppas det. Jag är trött på att ge massa pengar till giriga utvecklare som släpper trasiga spel (last jedi, Redfall m.m).

Varför skulle det bli bättre för att spel inte släpps som fysiska kopior?
Eller menar du att du inte vill betala för dom trasiga spelen? Dom får ju ändå betalt av Xbox för att vara en del av GamePass så av den anledningen är det ju nästan sämre. Då får dom ju betalt även om ingen spelar spelet.

OT: Kul för alla med Xbox. Tycker att det är ett väldigt mysigt spel om en resa genom en underlig värld.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Hoppas det. Jag är trött på att ge massa pengar till giriga utvecklare som släpper trasiga spel (last jedi, Redfall m.m).

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Redfall är gratis på Gamepass och är jättetrasigt. Jedi Survivor (som jag tror du menar) är inte alls trasigt på konsol. Upplevde fps drops första dygnet typ sen kom patch.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Redfall är gratis på Gamepass och är jättetrasigt. Jedi Survivor (som jag tror du menar) är inte alls trasigt på konsol. Upplevde fps drops första dygnet typ sen kom patch.

Jag menar att jag inte behöver betala för trasiga spel utöver de 100kr som gp kostar.

Skrivet av OAKTHYR:

Varför skulle det bli bättre för att spel inte släpps som fysiska kopior?
Eller menar du att du inte vill betala för dom trasiga spelen? Dom får ju ändå betalt av Xbox för att vara en del av GamePass så av den anledningen är det ju nästan sämre. Då får dom ju betalt även om ingen spelar spelet.

OT: Kul för alla med Xbox. Tycker att det är ett väldigt mysigt spel om en resa genom en underlig värld.

Tror du utvecklarem får mer pengar om jag spelar på GP jämfört med om jag köper det för 300kr?

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Sillgam:

Hoppas det. Jag är trött på att ge massa pengar till giriga utvecklare som släpper trasiga spel (last jedi, Redfall m.m).

Har Strays utgivare respektive utvecklare BlueTwelve och Anapurna släppt trasiga spel eller vad menar du?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent

Grymt. Xbox-spelare förtjänar också att få uppleva denna pärla.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Har Strays utgivare respektive utvecklare BlueTwelve och Anapurna släppt trasiga spel eller vad menar du?

Hade naughty dogs släppt trasiga spel innan the last of us på pc?

Medlem

Väldigt trevligt spel, rekommenderas varmt om man gillar mer avslappnat upptäckande i en mysig och intressant värld.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Deekar:

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Redfall är gratis på Gamepass och är jättetrasigt. Jedi Survivor (som jag tror du menar) är inte alls trasigt på konsol. Upplevde fps drops första dygnet typ sen kom patch.

Detta är ungefär säga att många affärer idag har gratis frakt.

Du har redan betalat för den på annat håll..

Tyckte Stray var mysigt.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Har Strays utgivare respektive utvecklare BlueTwelve och Anapurna släppt trasiga spel eller vad menar du?

Annapurna står bakom utvecklarna för pusselspelet Gorogoa som var tillräckligt trasigt på Gamepass att många inte ens kom förbi startskärmen under hela tiden spelet fanns där.

Men annars så har väl spelen dem haftvatt göra med stabila i alla fall när det kommer till hur trasiga spel idag kan vara vid släpp.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Direkt till Game Pass utan att passera en fysisk kopia?

Passera gå via fysisk kopia på playstation!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Tror du utvecklarem får mer pengar om jag spelar på GP jämfört med om jag köper det för 300kr?

Nej. Men jag gissar att dom får samma summa om det är 100 eller 100 000 som spelar. Därav ingen direkt risk att släppa på GP. Man kan släppa trasiga spel utan att det behöver påverka ekonomin nämnvärt.
Så jag vet inte om GP är bra för att få bättre fungerande spel i framtiden. Däremot slipper man ju som konsument känna sig lurad när man lägger 800 på en trasig produkt.


signatur

PSN: OAKTHYR

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Winzi:

Annapurna står bakom utvecklarna för pusselspelet Gorogoa som var tillräckligt trasigt på Gamepass att många inte ens kom förbi startskärmen under hela tiden spelet fanns där.

Men annars så har väl spelen dem haftvatt göra med stabila i alla fall när det kommer till hur trasiga spel idag kan vara vid släpp.

Aha. Har inte spelat just det. Haft mest bara positiva upplevelser av deras spel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Tror du utvecklarem får mer pengar om jag spelar på GP jämfört med om jag köper det för 300kr?

Game pass blir som en sån där 100 spel i ett man fick när man sålde jultidningar.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Hoppas det. Jag är trött på att ge massa pengar till giriga utvecklare som släpper trasiga spel (last jedi, Redfall m.m).

Det är ju precis det du gör genom att betala för Game Pass. Kvalité spelar mindre roll då spelen är "gratis" och värdet räknas i antal nedladdningar. Utvecklarna får sina pengar oavsett.

Redfall hade aldrig släppts i det skicket det gjorde utan Game Pass.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar