Blizzard "mycket självsäkra" inför Diablo IV-releasen: "Måste se till att släppet går bra"

Robot
Blizzard "mycket självsäkra" inför Diablo IV-releasen: "Måste se till att släppet går bra"

Facit inom bara några veckor.

#diablo-iv


Medlem

Bara drygt två veckor kvar, snart är det här!!

Tips: De lägger ut en del trevligt på Youtube. Nu senast episod 1 av en lore-serie där Lorath berättar om världen osv. Tidigare även lite lofi-beats som är rätt mysiga.

Medlem

Om de är så självsäkra, varför delar de upp dagarna mellan spelarna med olika utgåvor? Släpp spelet samtidigt för alla istället? Serverstrul kommer det väl bli oavsett.

Hur som helst ser jag fram emot D4!

Håller med ovan inlägg, en hel del videor att mysa in sig på nu, diablo-teamet sparar inte på krutet här inte.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Om de är så självsäkra, varför delar de upp dagarna mellan spelarna med olika utgåvor? Släpp spelet samtidigt för alla istället? Serverstrul kommer det väl bli oavsett.

Hur som helst ser jag fram emot D4!

För att få in mer pengar är min gissning. Tror det är många (liksom jag) som kan tänka sig att lägga på en hundring för att få börja på fredagen och kunna spela under helgen 🙂

Medlem

Mitt första diablo. Behöver man ha lirat de andra innan eller kan man hoppa direkt in i 4an?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

För att få in mer pengar är min gissning. Tror det är många (liksom jag) som kan tänka sig att lägga på en hundring för att få börja på fredagen och kunna spela under helgen 🙂

Blir svårt att hålla sig från deluxe, även fast jag inte bryr mig det minsta om kosmetiskt, vill bara kunna börja spela tidigare


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Mitt första diablo. Behöver man ha lirat de andra innan eller kan man hoppa direkt in i 4an?

Äh klart man kan spela det utan att ha spelat andra. Det är bara karaktärer du inte känner igen, men spelet är fortfarande bra. Vill du spela de andra spelen så finns Diablo 1 på GOG, Diablo 2 Resurrected (grafikuppdatering till 2:an) och Diablo 3 på Battle.net.
Finns ju även böcker men det är inget jag läst.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Mitt första diablo. Behöver man ha lirat de andra innan eller kan man hoppa direkt in i 4an?

Som en gammal Diabloveteran så skulle jag nog säga att du inte behöver ha spelat de andra spelen först. Finns tutorials i D4 men även chat i spelet så det är bara är att fråga andra spelare om hjälp om du skulle behöva det


signatur
Medlem

Aww så ingen Error 37 den här gången med?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

ähh... Blir rea backen ändå så vid den tiden så fungerar nog allt som det ska.. "om ifall att det blir strul på release veckan''

Medlem
Skrivet av KexPai:

ähh... Blir rea backen ändå så vid den tiden så fungerar nog allt som det ska.. "om ifall att det blir strul på release veckan''

Problemet Blizzard är väl att de nästan aldrig har rea på sina spel?

Men i övrigt är jag med dig, väntar tills spelet mognat. Eller tills jag glömt det (så sparar jag pengar ).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av magma:

Blir svårt att hålla sig från deluxe, även fast jag inte bryr mig det minsta om kosmetiskt, vill bara kunna börja spela tidigare

Indeed, det var anledningen att jag köpte delux. Kosmetiska grejer är mer lite kul bonus och troligtvis nåt jag tittar på en gång och sen aldrig använder.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Mitt första diablo. Behöver man ha lirat de andra innan eller kan man hoppa direkt in i 4an?

Du kan ju spela d4 lugnt, men jag hade åtminsone kört lite immortals innan, rätt okej solo kampanj för att vara ett gratis spel.

Medlem

Självklart blev det deluxe versionen.
Har inte känt såhär sen jag spelade D2 för nästan 25 år sen.
1000 tals Meffe runs.

Gen
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Du kan ju spela d4 lugnt, men jag hade åtminsone kört lite immortals innan, rätt okej solo kampanj för att vara ett gratis spel.

Körs PC klienten fortfarande i 1080p/60fps samt med överdimensionerat UI?

Skrivet av fredde82:

Självklart blev det deluxe versionen.
Har inte känt såhär sen jag spelade D2 för nästan 25 år sen.
1000 tals Meffe runs.

Satt också och funderade på detta. Att lira 4 dagar tidigare är inte så viktigt så frågan är om mountet och de andra kosmetiska detaljerna är värda 200kr? Är också riktigt hajpad!

Medlem
Skrivet av Gen:

Körs PC klienten fortfarande i 1080p/60fps samt med överdimensionerat UI?

Vad menar du, kunde du bara köra i 1080p i betan? Det låter som en bugg, de supportrar ju ultrawide osv.

Medlem
Skrivet av magma:

Om de är så självsäkra, varför delar de upp dagarna mellan spelarna med olika utgåvor? Släpp spelet samtidigt för alla istället? Serverstrul kommer det väl bli oavsett.

Hur som helst ser jag fram emot D4!

Håller med ovan inlägg, en hel del videor att mysa in sig på nu, diablo-teamet sparar inte på krutet här inte.

Det blir självsäkra eftersom detta är ett kort som spelas rätt, man mjukstartar releasen vilket gör att chansen är mindre till kaos vid den riktiga releasen. Får de en indikation på att 60% som köpt spelet köpt det med early så kan se de ganska snabbt att kapaciteten kontra konton kommer gå hand i hand, tror att den största risken kommer vara på releasedagen.

Gen
Medlem
Skrivet av Kalliban:

Vad menar du, kunde du bara köra i 1080p i betan? Det låter som en bugg, de supportrar ju ultrawide osv.

Han jag citerade pratar Diablo Immortal, inte D4.

Medlem
Skrivet av Gen:

Han jag citerade pratar Diablo Immortal, inte D4.

Haha, tänkte väl 😅 läste för slarvigt helt enkelt, trodde du hade råkat ut för nån riktigt skum bugg 😬

Medlem

Tror faktiskt det kan gå rätt smidigt för en gångs skull. Vet inte hur många det var som testade betan helgen som var, men jag var inne på fredagskvällen och klämde lite, kom in direkt utan kö. Blev nästan lite besviken då jag hade laddat upp med andra saker jag skulle göra under tiden jag väntade på att komma in.

Medlem

Man kan ju hoppas för alls skull att det går bra.

Men man har ju lirat WoW sen typ 2005, och varje gång låter det så här....... Men det går fan ALLTID åt helvete på riktigt......

Kanske inte lika mycket med senaste expansionet dock......

Men som sagt. Hoppas de har lärt sig något och att stress-testen gav ett positivt besked för dem. År 2023 borde de ha ruggigt fina servrar som kör spelen. Men å andra sidan hänger det mesta på mjukvaran så den inte hela tiden frågar varje person i världen om de varit på Ica i Alingsås och +1 om de gjort det.

Gen
Medlem
Skrivet av Kalliban:

Haha, tänkte väl 😅 läste för slarvigt helt enkelt, trodde du hade råkat ut för nån riktigt skum bugg 😬

Det hade varit en hemsk bugg med tanke på att jag vanligtvis lirar i 3440x1440

Medlem

Hoppas det går bra för er som kommer spela, tror dock att det kommer blir lite gnissel i maskineriet som det brukar bli.

Men själva spelet då. Ja, mina upplevelser från betorna var tyvärr inte ens nära bra

Det jag reagerade först på var att det bara känns "segt". Kan inte ta på vad det är, men känslan finns likväl där.

Sen är det två dealbreakers.

1. The overworld. Diablo för mig handlar om att du är den ensamma hjälten/hjältinnan som ska rädda världen från demonerna etc. Du ska känna dig ensam, det ska vara mörkt och det ska vara svårt.

Nu springer det omkring lysande julgranar överallt (överdriver just nu, men så kommer det sannolikt att bli när man vill visa upp sina dyra skins), som dessutom lägger sig i "dina" strider. Tex nybakad sorceress som jag körde sist sliter med lite tuffare motstånd och närmar sig segern när en annan spelare kutar förbi i farten och dödar mina sista fiender... kul. Hela Diablo-känslan försvinner ju.

2. Level scaling. Något som borde vara förbjudet i arpg. Varför gå upp i level, nya skills och hitta bättre items när din omgivning ändå kommer anpassa sig efter dig?

Tex, gå tillbaka till den där questen du inte klarade av just då men nu har du gått upp ett par level och hittat ett par nya rare items så nu så... nähä, nu var questen ännu svårare.

Nej, Diablo är tyvärr inte Diablo längre.

Kanske ett mycket bra spel för andra som inte var med under D1- och D2-eran och har helt andra preferenser.

För mig blir det ett sorgligt adjö...

Medlem
Skrivet av Lofa:

Hoppas det går bra för er som kommer spela, tror dock att det kommer blir lite gnissel i maskineriet som det brukar bli.

Men själva spelet då. Ja, mina upplevelser från betorna var tyvärr inte ens nära bra

Det jag reagerade först på var att det bara känns "segt". Kan inte ta på vad det är, men känslan finns likväl där.

Sen är det två dealbreakers.

1. The overworld. Diablo för mig handlar om att du är den ensamma hjälten/hjältinnan som ska rädda världen från demonerna etc. Du ska känna dig ensam, det ska vara mörkt och det ska vara svårt.

Nu springer det omkring lysande julgranar överallt (överdriver just nu, men så kommer det sannolikt att bli när man vill visa upp sina dyra skins), som dessutom lägger sig i "dina" strider. Tex nybakad sorceress som jag körde sist sliter med lite tuffare motstånd och närmar sig segern när en annan spelare kutar förbi i farten och dödar mina sista fiender... kul. Hela Diablo-känslan försvinner ju.

2. Level scaling. Något som borde vara förbjudet i arpg. Varför gå upp i level, nya skills och hitta bättre items när din omgivning ändå kommer anpassa sig efter dig?

Tex, gå tillbaka till den där questen du inte klarade av just då men nu har du gått upp ett par level och hittat ett par nya rare items så nu så... nähä, nu var questen ännu svårare.

Nej, Diablo är tyvärr inte Diablo längre.

Kanske ett mycket bra spel för andra som inte var med under D1- och D2-eran och har helt andra preferenser.

För mig blir det ett sorgligt adjö...

Level scaling är enligt mig extremt positivt och användbart just när det är open world. Kul annars om man gör saker i "fel ordning" och märker att alla fiender är 10 levlar lägre när man ska göra alla quests i ett område. Jag tycker de gjort det grymt här, där områdena har minimum-level så det är apsvårt om man går dit för tidigt, men aldrig behöver känna stress över att göra saker i tid innan det blir för lätt. Det gör också att "alla områden" blir värt att springa runt i även vid högre levlar då man får bättre exp och loot osv.

Annars håller jag med om det där med andra spelare. Nu är det väl främst events och liknande där det kan komma andra spelare, men ändå. Jag hade önskat ett sätt att kunna stänga av dem helt. Det är min negativa punkt kring d4, att det är påtvingat.

Men allt som allt gillade jag D4-betan väldigt mycket. Kändes betydligt med Diablo än d3 enligt mig. Jag är helt säker på att jag kommer älska det och jag HAR varit med sedan d1 och d2.

1
Skriv svar