FZ videorecenserar Zelda: Tears of the Kingdom!

Robot
FZ videorecenserar Zelda: Tears of the Kingdom!
Medlem

Härligt inslag med videorecension grabbar, uppskattas 10/10 spel för mig.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

👍👍
Mycket bra sammanfattning!
Håller med!

Jag vet inte hur långt tid det tog att göra den här recensionen,
men riktigt bra jobbat Johan Lorentzon och Wakkaah!

Jag ser gärna fler recensioner!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

👍👍
Mycket bra sammanfattning!
Håller med!

Jag vet inte hur långt tid det tog att göra den här recensionen,
men riktigt bra jobbat Johan Lorentzon och Wakkaah!

Jag ser gärna fler recensioner!

Håller med! Bra jobbat!

Skribent
Skrivet av Hanzo:

👍👍
Mycket bra sammanfattning!
Håller med!

Jag vet inte hur långt tid det tog att göra den här recensionen,
men riktigt bra jobbat Johan Lorentzon och Wakkaah!

Jag ser gärna fler recensioner!

Tack! Var kul att se min recension bli omtransformerad till video också. Riktigt bra jobb av Wakkaah!

Jag skriver ett utkast av texten och sen gör Wakkaah ett manus av den. Han spelade även in videoklippen i detta fall då jag inte har något capture card. Så tar lite längre tid och krävs även en del kommunikatiom mellan oss, men blev rktigt bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Väldigt kul med en svensk videorecension. Mycket bra!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Håller med de andra, trevligt med en kort videosnutt av spelet samt med text inbakat från recensionen!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Man blir ju bra sugen på att införskaffa spelet trots att jag inte spelat ett enda Zelda-spel innan:-D.

Medlem

O Wakkah som läser upp texten blir ju en 5/5 på denna video recension

Moderator

WoW! Tack för allt kärlek! Det är en del arbete som ligger bakom, men det är det värt. Roligt att samarbete med @Johan Lorentzon. Han är toppen. <3

Medlem

Jättebra video. Mer sånt.

Medlem

Kanonbra video som är alldeles lagom lång, får med flera intressanta punkter och som är behaglig att både titta och lyssna på. Tumme upp.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag har fastnat i ett shrine, helt less haha.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Jag har fastnat i ett shrine, helt less haha.

https://i.ibb.co/7vDN5Rt/stuckbubble.png

Jag satt också fast i ett Shrine, tog en lite paus för återkomma senare och löste det direkt!😊

Medlem
Skrivet av lasselason:

Jag satt också fast i ett Shrine, tog en lite paus för återkomma senare och löste det direkt!😊

Det blev samma här, älskar att försöka lösa dem utan tuben till en början!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Det blev samma här, älskar att försöka lösa dem utan tuben till en början!

Precis! Det är tålamod som gäller ofta för det finns mängder av lösningar.

Backloggens befriare

Kul initiativ, men här kommer lite välmenande konstruktiv kritik.

Jag fattar att formatet ska vara kort, men det behövs artikuleras bättre (och nej jag tänker inte bara på skånskan;). Och tempot behöver sänkas en aning i hur snabbt det pratas över lag. Det låter verkligen bara som att det rabblas från ett manus emellanåt, vilket ger en rätt tråkig känsla.

Men det är verkligen kul att se att FZ tar klivet mot det här formatet!


signatur

Ad hoc addendum

Moderator | Testpilot
Skrivet av keffkebab:

Kul initiativ, men här kommer lite välmenande konstruktiv kritik.

Jag fattar att formatet ska vara kort, men det behövs artikuleras bättre (och nej jag tänker inte bara på skånskan;). Och tempot behöver sänkas en aning i hur snabbt det pratas över lag. Det låter verkligen bara som att det rabblas från ett manus emellanåt, vilket ger en rätt tråkig känsla.

Men det är verkligen kul att se att FZ tar klivet mot det här formatet!

Min position blir lite knepig då jag fortfarande känner mig mer som en läsare av FZ än någon som faktiskt gör saker för sajten emellanåt.

Men, jag måste få hålla med. Det skadar verkligen inte om videon blir 1-2 minuter längre för att få ett lite långsammare tempo. Lyfte det lite lätt internt också. Får dock lite mer mod nu gällande åsikten när du också påpekar det

Det är heller inte så viktigt att höra Links fotsteg som att höra Wakkaah. Någon bakgrundsmusik medan Wakkaah talar anser jag skulle fungera bättre än att höra ljussablar svingas och Link grymta, då de ljuden inte är intressanta när Wakkaahs röst ska stå i fokus.

@Wakkaah testa en variant nästa gång där spelljudet är snäppet längre, och videon lite längre så du inte behöver prata så fort och se hur det känns.

EDIT: Vill bara säga (precis som jag skrev för Jedi Survivior videorecensionen) att konceptet är något jag önskat länge och är jätteglad att vi börjat med. Men om vi kunde fila lite på det så kan det bli riktigt, riktigt bra!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Min position blir lite knepig då jag fortfarande känner mig mer som en läsare av FZ än någon som faktiskt gör saker för sajten emellanåt.

Men, jag måste få hålla med. Det skadar verkligen inte om videon blir 1-2 minuter längre för att få ett lite långsammare tempo. Lyfte det lite lätt internt också. Får dock lite mer mod nu gällande åsikten när du också påpekar det

Det är heller inte så viktigt att höra Links fotsteg som att höra Wakkaah. Någon bakgrundsmusik medan Wakkaah talar anser jag skulle fungera bättre än att höra ljussablar svingas och Link grymta, då de ljuden inte är intressanta när Wakkaahs röst ska stå i fokus.

@Wakkaah testa en variant nästa gång där spelljudet är snäppet längre, och videon lite längre så du inte behöver prata så fort och se hur det känns.

EDIT: Vill bara säga (precis som jag skrev för Jedi Survivior videorecensionen) att konceptet är något jag önskat länge och är jätteglad att vi börjat med. Men om vi kunde fila lite på det så kan det bli riktigt, riktigt bra!

+1


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skribent

All konstruktiv kritik är bra, nu landade det väl mest på Wakkaah, men formatet är ju nytt så det är bra att få feedback på vad som kan göras bättre.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Rent personligt önskar jag att det förblir ett komplement till artiklarna, det är den primära anledningen till att jag frekvent återkommer till sidan. Älskar att läsa recensionerna 😊 sen är det utmärkt med både och. Kanske till och med ska bifoga videon i den skrivna intervjun, för att inte dela upp kommentatorsfältet i "onödan", om samma saker tas upp i artikel och video. Oavsett min personliga åsikt, gällande just detta, är det väldigt kul med nya initiativ. Snyggt jobbat!!

Medlem

Svinbra! Skulle önska en sån här till alla recensioner, så man kan välja vilket format som passar bäst för stunden. Ibland kanske man sitter upptagen med något på en annan skärm och då är det perfekt att kunna slå på en videorecension på andra skärmen. Är man ute på tur passar texten mig bättre. Fortsätt med detta!

Lite konstruktiv feedback då. Kanske att man i framtiden kan utöka med en mer djuplodande videorecension, för lite större titlar. Då kan man ju utnyttja videoformatets fördelar, med exempel på saker man vill lyfta i recensionen, på ett annat sätt än vad som går att göra i text.

Och så en pyttedetalj (från en studiomusiker) - mikrofonljudet känns lite burkigt och med lite för mkt rumseko, som gör att det känns inspelat i köket/badrummet. Enkelt åtgärdat med en lite bättre mick och en liten ljudabsorbent (t.ex. the t.bone Micscreen XL).

Moderator | Testpilot
Skrivet av Davinchevo:

Rent personligt önskar jag att det förblir ett komplement till artiklarna, det är den primära anledningen till att jag frekvent återkommer till sidan. Älskar att läsa recensionerna 😊 sen är det utmärkt med både och. Kanske till och med ska bifoga videon i den skrivna intervjun, för att inte dela upp kommentatorsfältet i "onödan", om samma saker tas upp i artikel och video. Oavsett min personliga åsikt, gällande just detta, är det väldigt kul med nya initiativ. Snyggt jobbat!!

Dessa videorecensioner är ett komplement till artiklarna - yes


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av Davinchevo:

Rent personligt önskar jag att det förblir ett komplement till artiklarna, det är den primära anledningen till att jag frekvent återkommer till sidan. Älskar att läsa recensionerna 😊 sen är det utmärkt med både och. Kanske till och med ska bifoga videon i den skrivna intervjun, för att inte dela upp kommentatorsfältet i "onödan", om samma saker tas upp i artikel och video. Oavsett min personliga åsikt, gällande just detta, är det väldigt kul med nya initiativ. Snyggt jobbat!!

Som det är nu så blir videon lite efter då den är beroende av texten och vi (inte ni heller?) vill inte att texten ska måsta vänta in videon för att pubbas. Men tanken att merge:a kommentatorfälten är inte alls fel, i alla fall inte i längden. Just nu tror jag vi vill se hur feedbacken är på videorna så då kan det vara bra att hålla saker separat.

och tack! Jag själv uppskattar mycket att du gillar läsa artiklarna och recensionerna.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar