Första episoden av The Expanse-spelet från Telltale släpps i juli

Robot
Första episoden av The Expanse-spelet från Telltale släpps i juli

Och resten med två veckors mellanrum.

#Telltale, #The-expanse


Medlem

Fattar inte grejen med serien, försökte titta. Jag kanske bara är för dum för den?


signatur

IDKFA

Medlem

Inte sett serien men spelet verkar intressant. Blir nog köp om recensionerna är bra.

Medlem

Första gången jag läste Leviathan Wakes så tänkte jag på hur fantastiskt det skulle gå att göra som som ett peka klicka spel.
och nu ett decennium senare så har vi ett spel.
Bästa bokserien jag läst (bortsett från discworld, men det är inte riktigt en serie) och sedan bästa hard sci-fi tv-serien som gjorts.
Blir ett solklart köp... när allt är släppt.

Geeks Gaming
Skrivet av mrFluffy:

Fattar inte grejen med serien, försökte titta. Jag kanske bara är för dum för den?

Nog bästa scifi serien som någonsin gjorts.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Nog bästa scifi serien som någonsin gjorts.

Thomas Jane ❤️


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Fattar inte grejen med serien, försökte titta. Jag kanske bara är för dum för den?

Var riktigt bra i början för min del. Sen gick det åt helvete med politik och drama

Medlem

Drummer alltså, nog den mest överspelade karaktären i serien 😅
Skådisen i spelet kanske gör ett bättre jobb kan vi ju hoppas.

Medlem

Aldrig hört talas om serien innan men det första de visade från spelet såg sjukt spännande ut. Får kanske bli att testa första episoden och avgöra därifrån sen. Telltale gjorde ju en fantastisk första säsong av The walking dead men sen rann det iväg åt fel håll tyckte jag. Kan ju hoppas det här blir lika bra!

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Fattar inte grejen med serien, försökte titta. Jag kanske bara är för dum för den?

För många tror jag det gäller det förväntningar.

Det är ju en scifi serie som inte riktigt påminner om någon annan. Som blandar deckare/mysterium med politiska intriger och lite pang pang.

Den största fördelen för mig är är de väldigt trovärdiga karktärerna. Väldigt sällan jag tyckte karaktärer gjorde konstiga handlingar. På fem säsonger var det typ två gånger.

Amos tex är helt briljant. Man bara VET hur han kommer agera i vissa situationer.

Sen är miljöerna och kulturerna himla snyggt gjorda. De fattigas rymdskepp som hålls ihop av silvertejp. Mars flygande mordmaskiner...

Jag älskade serien. Men jag kan helt klart förstå folk som studsat

Medlem
Skrivet av Lepr:

Drummer alltså, nog den mest överspelade karaktären i serien 😅
Skådisen i spelet kanske gör ett bättre jobb kan vi ju hoppas.

tycker att hon är svinbra i serien.
och
"Follow Cara Gee, who reprises her role as Camina Drummer"

Geeks Gaming
Skrivet av Jonkan:

Thomas Jane ❤️

Och Wes Chatham "I am that guy."

Releasehästryttare
Medlem

solklart köp.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Hade missat att Cara Gee återvänder som Drummer, det ger ju genast pluspoäng. Älskar serien så det här kan ju bli något.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Remember the Cant! Ska bli riktigt intressant att spela detta, en av de bättre sci-fi serierna jag sett

Medlem

Älskade tv serien så blir ett givet köp. Hade hoppats att dem skulle släppa alla episoder samtidigt men får bli att vänta in.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

tycker att hon är svinbra i serien.
och
"Follow Cara Gee, who reprises her role as Camina Drummer"

Haha, fan 😉
Tycker hon överdramatiserar å det grövsta in imellan, men tycker hon är ok i dom "odramatiska" scenerna.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Nog bästa scifi serien som någonsin gjorts.

Definitivt! Jag håller med till 100%

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Fattar inte grejen med serien, försökte titta. Jag kanske bara är för dum för den?

Om du inte fattar grejen är det helt enkelt inget för dig, har inget med smart eller dum att göra.
Folk är olika.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Lepr:

Haha, fan 😉
Tycker hon överdramatiserar å det grövsta in imellan, men tycker hon är ok i dom "odramatiska" scenerna.

Ja men jag har inte kunnat avgöra om det är hon som är en dålig skådespelare eller om det är karaktären som har en väldigt speciell personlighet. Oavsett vad så framstår hon som överdriven och överspelad mest hela tiden.

Det sagt så blev jag nästan van och uppskattade henne mer ju längre serien gick, speciellt tillsammans med Ashford!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Karmak:

Var riktigt bra i början för min del. Sen gick det åt helvete med politik och drama

Hela serien börjar ju med "politik och drama"?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Aldrig hört talas om serien innan men det första de visade från spelet såg sjukt spännande ut. Får kanske bli att testa första episoden och avgöra därifrån sen. Telltale gjorde ju en fantastisk första säsong av The walking dead men sen rann det iväg åt fel håll tyckte jag. Kan ju hoppas det här blir lika bra!

Tillåt dig själv fler avsnitt om du ska se The Expanse.

Åtminstone jag behövde se tre avsnitt innan jag riktigt rotade mig för upplevelsen. Sedan har jag enbart uppskattat seriens försök att verka inom ramen vad som är fysiskt rimligt. En udda men riktigt bra serie.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Tillåt dig själv fler avsnitt om du ska se The Expanse.

Åtminstone jag behövde se tre avsnitt innan jag riktigt rotade mig för upplevelsen. Sedan har jag enbart uppskattat seriens försök att verka inom ramen vad som är fysiskt rimligt. En udda men riktigt bra serie.

jag tycker att man bör se 4 avsnitt a serien innan man dumpar den. för det är i det avsnittet som (i alla fall jag tycker) att det drar igång på riktigt.

men men, smaken är som baken. Delad, hårig och full av skit.

eld
Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Hela serien börjar ju med "politik och drama"?

"den var bra tills rymdskeppen dök upp!"

Medlem

Riktigt, riktigt bra serie, men är skeptisk till telltale. Får vänta och se


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Tillåt dig själv fler avsnitt om du ska se The Expanse.

Åtminstone jag behövde se tre avsnitt innan jag riktigt rotade mig för upplevelsen. Sedan har jag enbart uppskattat seriens försök att verka inom ramen vad som är fysiskt rimligt. En udda men riktigt bra serie.

Ok. Kanske skulle ge den en chans också då👍.

Medlem

Måste slänga in ett obligatoriskt: Serien är bra, men böckerna är bättre!

Jag älskade serien och den är på många sätt trogen böckerna, men där serien tog slut så är det i böckerna ett tidshopp på 30år eller nått sånt där berättelsen fortsätter med tre böcker till. Så gillar man serien och att läsa böcker så kan jag verkligen rekommendera dom!

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Måste slänga in ett obligatoriskt: Serien är bra, men böckerna är bättre!

Jag älskade serien och den är på många sätt trogen böckerna, men där serien tog slut så är det i böckerna ett tidshopp på 30år eller nått sånt där berättelsen fortsätter med tre böcker till. Så gillar man serien och att läsa böcker så kan jag verkligen rekommendera dom!

/ LordDaimos

Ja serien var fantastisk, bästa sci-fi sedan B5. Om man sett serien men inte läst böckerna kan det funka att hoppa direkt in i dom nyare böckerna efter tidshoppet eller blir det förvirrande? Jag gillar att läsa böcker men inte att läsa om

Testpilot

Har velat kolla på serien ett tag nu men 60+ avsnitt är svårt att hinna med när jag har massa annat jag vill spela/titta på.

12
Skriv svar