Böcker som skulle kunna bli bra spel...

Medlem
Böcker som skulle kunna bli bra spel...

Sitter just nu och plöjer igenom Robin Hobbs "The Farseer" - serie, och inte sällan slås jag av tanken vilken underbar spelserie det också hade kunnat blivit. Det finns ingredienser till det mesta i hennes böcker, drakar, magi, "the skill", mm. Kanske skulle "The Witcher" - skaparna CD-Projekt kasta ett öga på Bingtown, vad tycker ni?

Medlem

Ett till Chtluhlu vore skoj!

Medlem

Otherland serien kunde man göra till ett bra spel:D


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Bibeln!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Dan Brown, I cirkelns mitt skulle jag vilja se som ett spel.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Fille game lover:

Otherland serien kunde man göra till ett bra spel:D

usch vad jobbit. Massa strul tror jag. Men kul idé. Följa thargore kanske.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Alla arn böckerna, hade varit hur roligt som helst att kunna få känna på sveriges uppväxt på medeltiden.


signatur

Wai

Medlem

Ett spel löst baserat på Predator: Concrete Jungle vore trevligt


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

temeraire böckerna


signatur

Jävla Borgare

Medlem
Skrivet av w4rhog:

Bibeln!

haha , det vore jävligt häftigt faktiskt

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av w4rhog:

Bibeln!

haha , det vore jävligt häftigt faktiskt

Med Van Damme som jesus och Monica Belucci som maria, och Danny DeVito som pontus pilates mycket skottlossningar och biljakter!

Medlem

Tänk när man kommer fram till bossen på slutet av banan. DU får bara en slangbälla och bara en sten och ska försöka pricka jätten.

Medlem

jPod!

...eller kanske inte.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av Pliskin:
Skrivet av nils45:
Skrivet av w4rhog:

Bibeln!

haha , det vore jävligt häftigt faktiskt

Med Van Damme som jesus och Monica Belucci som maria, och Danny DeVito som pontus pilates mycket skottlossningar och biljakter!

Och Arnold som Judas och Chuck norris som gud


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Godnoken:

Alla arn böckerna, hade varit hur roligt som helst att kunna få känna på sveriges uppväxt på medeltiden.

du är inte seriös va?


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av MacNille:
Skrivet av Pliskin:
Skrivet av nils45:
Skrivet av w4rhog:

Bibeln!

haha , det vore jävligt häftigt faktiskt

Med Van Damme som jesus och Monica Belucci som maria, och Danny DeVito som pontus pilates mycket skottlossningar och biljakter!

Och Arnold som Judas och Chuck norris som gud

Äsch det skulle ju inte göra det öppet för någon tvåa. Nä, jag röstar för en cliffhanger i slutet när man får se Chuck spöa gud i slutet och tar kontroll över universum (som om han inte hade det redan).

"One god. One Universe. One Desire. To roundhouse kick the world! Chuck Norris is GOD in.... THE HOLY BIBLE 2!"
Jag skulle se den.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Aliens: Steel Egg vore riktigt nice och spela igenom! Hero vs Aliens vs Chinese

http://www.bokus.com/b/9781595821140.html


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Skrivet av w4rhog:

Ett spel löst baserat på Predator: Concrete Jungle vore trevligt

Tja, titelmässigt har det ju redan kommit ett Dock så sög det ju enormt mycket tack vare historiens sämsta kamera.

http://en.wikipedia.org/wiki/index.html?curid=3011064

Och sen skulle jag vilja se ett spel på BOKEN Jurassic Park, det behövs ett äventyrsspel i Jurassic Park världen :<


signatur

Videomupp

Medlem

Patient 67 av David Lehane.
Skulle bli underbart som skräckspel:

"Till kriminalvårdsanstalten på ön kommer de allra värsta fallen, de som mördat, styckat, misshandlat och våldtagit. De som är utom all räddning, som behöver tvångsvårdas och isoleras från omvärlden. Från denna ö kan ingen rymma. Men så sker det otänkbara. En kvinna lyckas ta sig ur sin låsta cell, förbi vakten och ut på ön, för att försvinna spårlöst. Teddy Daniels och hans kollega Chuck kallas till ön för att utreda ärendet. Chefer, vårdare och patienter - alla är de märkligt återhållsamma med information. Snart föds misstanken att allt inte står rätt till vid anstalten. Varför får kriminalarna inte tillträde till C-paviljongen? Vad är det för sjuka experiment som pågår där? "

Medlem
Skrivet av thordan:

Patient 67 av David Lehane.
Skulle bli underbart som skräckspel:

"Till kriminalvårdsanstalten på ön kommer de allra värsta fallen, de som mördat, styckat, misshandlat och våldtagit. De som är utom all räddning, som behöver tvångsvårdas och isoleras från omvärlden. Från denna ö kan ingen rymma. Men så sker det otänkbara. En kvinna lyckas ta sig ur sin låsta cell, förbi vakten och ut på ön, för att försvinna spårlöst. Teddy Daniels och hans kollega Chuck kallas till ön för att utreda ärendet. Chefer, vårdare och patienter - alla är de märkligt återhållsamma med information. Snart föds misstanken att allt inte står rätt till vid anstalten. Varför får kriminalarna inte tillträde till C-paviljongen? Vad är det för sjuka experiment som pågår där? "

Helvete vad bra den boken är, skulle nog kunna passa ganska bra som skräckspel ja.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Mörkrets hjärta, med Crysis motorn. Skulle bli en grafisk upplevelse!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av w4rhog:

Ett spel löst baserat på Predator: Concrete Jungle vore trevligt

Tja, titelmässigt har det ju redan kommit ett Dock så sög det ju enormt mycket tack vare historiens sämsta kamera.

Ja jag såg det - Fast jag menade den här boken.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Sagan om Ringen eller Harry Potter... eller vänta nu... :\

Medlem

Skulle kunna tänka mig ett Fallout-ish spel baserat på Stephen Kings "The Stand" (Pestens Tid). Skulle kunna bli riktigt epic om det görs korrekt.


signatur
Medlem
Skrivet av Pliskin:

hahaha - wtf?!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Moby Dick! Grym stämning man skulle kunna få till!

Annars skulle ju Gomorra kunna vara rätt coolt.

Sen ett strategispel utifrån världens bästa bok, Watership down! Bygg upp en koloni och ta hand om dina kaniner.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Vila i frid

Vad sägs om Processen av Kafka?


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv

Isaac Asimov's Stiftelse trilogi (mycket rymdskepp). skulle det bli film kan lotr hälsa hem.

Medlem

Mjo, men det är väl ändå mer snacka än det är action i stiftelsen. Det handlar ofta om att skeppen åker hela vägen till nått ställe sen vänder dom.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

1
Skriv svar