Jim Ryan: Pc-spelarna är okej med att vänta 2-3 år på Playstation-spel

Robot
Jim Ryan: Pc-spelarna är okej med att vänta 2-3 år på Playstation-spel
Medlem

Känns som en ny "you think you do, but you don't".

Medlem

Vad är alternativet? Han applicerar nog "hellre ett spel sent än aldrig"-tänket


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem

Hah ja jo, Sony's tjänsts suger i jämförelse mot MSGamePass

Medlem
Skrivet av pastapapa:

Vad är alternativet? Han applicerar nog "hellre ett spel sent än aldrig"-tänket

Skulle vilja se, hellre spel sent än buggat. Det lär dock aldrig hända..

Medlem

Han har ju rätt, PC-spelare har inga problem med att vänta ens ett år extra för att kunna köpa spelen på Steam.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hah ja jo, Sony's tjänsts suger i jämförelse mot MSGamePass

Kan man spela på sin samsung smart tv?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har en schysst pc och en ps5a och det täcker alla behov tycker jag. Gamepass på datorn och nintendolir på datorn sedan exklusiveteter på ps5an. Perfekt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Om jag vet att ett spel kommer att komma om 2-3 år på PC så har jag inga problem med att vänta.

Medlem

Jag håller med. Men det är för att jag inte känner att något av deras spel är på den nivån att man tänker "Shit, måste köpa ett PS5 för detta". Så det kan gott vänta.

Medlem

Haha jag är inte "ok" med det , vill ju gärna ha dom så snart som möjligt men bättre än aldrig.

Medlem

Okej och okej.

Vet jag att det är ett säljknep för att sälja fler PS konsoler? Ja
Vill jag hellre ha spelet samtidigt på PC som för PS? Ja
Tycker jag det är tråkigt att det inte är så? Ja
Accepterar jag situationen? Ja

Sen den största frågan: Har jag köpt en PS5? Ja

Medlem

Som jag nämnde i forumtråden så behöver jag inte lira deras spel dag 1 då det redan finns annat spela under tiden. Sen släpper dom inte överdrivet många spel jag VERKLIGEN vill spela(ännu åtminstone), väntar på Ragnarök och förhoppningsvis Demon's Souls just nu.

Men att jag tycker det är "ok" att vänta 2-3 år, nja, vad ska man göra liksom? Det är ju bara att sitta lugnt i båten och vänta, för jag har inga planer alls att inhandla en PS5(kommer förmodligen aldrig göra heller).

1 år skulle vara trevligare utan tvekan, men tar det 2-3 år så får det väl vara så, men jag tycker dom borde utnyttja lite hype som finns kvar efter 1 år, efter 2-3 år så har den avtagit rejält. Men, uppenbarligen köper folk deras spel efter så lång tid ändå.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Om jag vet att ett spel kommer att komma om 2-3 år på PC så har jag inga problem med att vänta.

Detta!
Jag ville spela första Horizon Zero Dawn, Last of Us. Men vid release så var budskapet "Inga planer på PC". Så jag kolla upp story etc för jag har ingen Playstation.
Men när spelen väl kom på PC så visste jag redan vad som skulle hända.

Jag kan också vänta och hålla mig borta från spoilers. Om jag vet att det kommer till PC någon gång. Så han har inte fel, men sony måste säga det i så fall.

Medlem

Att tro att "hellre spelet senare med färre buggar" är samma sak som att man "är Ok med det" är väl som att säga att "hellre huvudvärk än ett benbrott" och tro att det är Ok med huvudvärk.

Aja, tur i oturen då att det finns så otroligt många spel att spela istället under tiden som man väntar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tror aldrig jag väntat på ett spel från Sony...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om valet är "köp våran svindyra skräpkonsol eller vänta" ja då väntar jag.

Geeks Gaming

Jag gillar verkligen inte när ”toppar” gör utallanden på sina potentiella kunders vägnar.

Med det sagt så har han inte fel i sak men det är nog kortare tid än vad man tror (6-12 månader är min gissning) och det förutsätter ju såklart att releasen faktiskt fungerar relativt smärtfritt

Medlem

Jag har inga problem med att vänta ännu längre.

Redaktör
Ponny

Vi har väntat i sju år på Bloodborne till pc, och det är jag inte okej med.


signatur

En Bamseponny av folket

Avstängd

Ingen fara. Jag har ju de tre spelen som är någorlunda vettiga på Gamepass att spela så länge...

Medlem

Vilken tur att vi har boomers i kostymer som berättar vad folk är okej med och inte, vad hade vi väl gjort annars...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ja... Vi har ju inget annat val. #dealwithit

Inaktiv

Varför är inte folk arga på Nintendo att dom aldrig släpper spel på PC?
Vill man verkligen spela ett gäng spel som verkar väldigt intressanta så skaffar man hårdvaran för det, rätt enkelt.
Undrar om inte PC-spelarna är dom gnälligaste i branschen?

Medlem

Synd att jag inte kan spela vissa spel och får vänta men det finns massa andra spel så vill Sony inte ha mina pengar så slipper dom.
Jag kommer vänta tills det är REA ändå så dom förlorar på sin strategi.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Är helt ok med att vänta, men kanske inte 2-3 år.
1 - 1½ år vore mer rimligt.

Medlem
Medlem

En del av deras kommande GaaS- och multiplayer-spel lär säkerligen släppas samtidigt till PC.

Medlem

"Är okej med att vänta" vem har han frågat? Det är PC eller ingeting, har absolut inget intresse alls att det spela något på konsoler.

Jag väntar inte på några spel och speciellt inte de som relativt godtyckligt är låsta till någon platform under en period. När det dyker upp så får man se, men det ligger redan det i fatet att det hölls borta från den platformen jag är intresserad av.

"Vi har sett att folk äter maten även om de får svälta i 4 dagar, så vi drar slutsatsen att folk är okej med att vänta i fyra dagar på maten."

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Varför är inte folk arga på Nintendo att dom aldrig släpper spel på PC?

Jo men det är jag.

123
Skriv svar