Just Cause 2-demo släppt

Medlem
Skrivet av mLs:

Grymt skoj! Nån som vet om det finns nåt typ av flygbart i demot? Letat men inte hittat... :/

Japp! Flög lite HKP igår, två olika varianter. Snodde först en transport och därefter knyckte jag den attackvariant som kom för att skjuta ner mig.


signatur

[size="8"]Meh[/size]

Medlem

Spelet i sig verkar helt okej, men det stinker dålig konsol-portning om PC-versionen långa vägar. Vissa funktioner (som att plocka upp vapen från lådor) är hårdkodade - har man ändrat sina keybinds så att man har änterhaken på E kan man inte plocka upp vapen. Tumknappen på min mus, en Logitech G5, ville spelet inte ens kännas vid. Demot insisterade på att jag skulle använda trigger-knapparna på en Xbox 360-kontroller för att göra olika saker.

Nej, gör om, gör rätt.

Medlem

Varför fungerar inte demot för mig? CRY!


signatur

Have a good time!

Medlem

Roligast var ju fordonsjakterna och att spränga gastankar i luften!

Håller dock med om att det känns ruskigt konsolskadat och började störa mej ganska snabbt på lite smågrejer (fienderna tål alldeles för mycket, hemska kontroller för flygfordon, tunn berättelse m.m.)

Medlem

Vad i Grafiken är bra tycker ni? Jag tycker tom call of Juarez bound in blood har mycket bättre grafik. Jag testade demot med allt maxat i 2560/1600.

Medlem

Nu är väl kanske inte just grafiken varför man spelar tex GTA, vilket inte är en helt långsökt jämförelse med JC2. Men i mina ögon ser det helt ok ut.

Överlag känner jag mig positivt överraskad efter JC1, vilket både såg ut och kändes betydligt "stelare".


signatur

[size="8"]Meh[/size]

Medlem

demot var skitkul. detta ska bli ett köp.

Medlem
Skrivet av rayzorz:
Skrivet av Exeron:

Vad är det för jävla skämt att det inte fungerar på XP?!

Funkar endast med DX10 och 11 vilket inte finns på XP. Funkar därför endast på Vista och 7.

Jag vet... hence the comment.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:
Skrivet av rayzorz:
Skrivet av Exeron:

Vad är det för jävla skämt att det inte fungerar på XP?!

Funkar endast med DX10 och 11 vilket inte finns på XP. Funkar därför endast på Vista och 7.

Jag vet... hence the comment.

Okej, var inte säker på om det var en seriös fråga eller inte, så jag svarade.

Medlem

Man kan kringgå tidsbegränsningen i demot med hjälp av Cheat Engine. Det verkar som om adressen ändras mellan varje start dock, så jag har inte lyckats göra en specifik fix.

Så här gör du iaf:
1. Starta demot och hoppa ut ur starten så att timern startar. Tryck på F1 för att se vad tiden står på.
2. Starta cheat engine, väl just cause 2-processen. Sök på ett nytt värde, 4bytes, unknown value
3. Gå tillbaka till spelet, låt tiden gå lite.
4. Tryck på F1, kolla hur många sekunder som gått. Gå tillbaka till cheat engine och sök på "value increased by" och sen skriver du hur många sekunder som gått i rutan.
5. Upprepa steg 3 och 4 tills du hittar ett enda värde. Detta brukar ligga på en adress som börjar på 1A5.
6. Lås detta värde.
7. Spela hur länge du vill!!!!

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Väldigt generöst demo. Synd på tidsbegränsningen bara. Skulle helst ha lite mer riktning i demot dock. Gillar inte att bara driva runt helt planlöst, vill ha uppdrag!

Hela första spelet kändes som planlöst drivande. Därför kommer tvåan troligtvis vara lika tråkigt. Inget köp för min del.

Skrivet av Obsi:

Hoppas bara att det finns någon typ av upgrade till grappling-hooken i fullversionen så man kan sätta ihop fler grejer med varandra.

Jag satte fast en tant i en bil och körde iväg?

Skrivet av MackZ:

vill du dela med dig av hur det gick till?

MSDNAA - pellesoft verkar ha startat sin verksamhet igen, du blir helt enkelt studerande där med och på så vis har du rätt att utnyttja Microsoft-arkivet av mjukvara gratis. KTH och datainstitutionen på LiU ger också ut MSDNAA-konton till de som studerar där.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Tankade demot till pc men klarar bara inte av att spela såna här lir på en dator. Sen smålaggade det lite också. Blir till att tanka PS3 demot.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

helt ok spel, men känns som nått från live arcade, rea hyllan om nån månad kanske

Medlem

bara jag som inte får hem spelet från steam? :/

Medlem

Efter att ha testat demot kan jag inte säga att jag tycker att spelet verkar bra.

I början var det rätt skoj och såg rätt snyggt ut men allt eftersom såg jag hur konsolskadat det är och att det egentligen inte alls är snyggt.

Dessutom verkar gameplayt som sagt väldigt stelt och världen känns helt död. Om introt till riktiga spelet är så som det är i demot så är det ju löjligt.

Tyvärr.

Medlem

Kul demo fast mer instabilt än ett sovjetiskt kärnkraftverk eller är det bara på min dator?
Propan raketer FTW

Medlem
Skrivet av sunka:

bara jag som inte får hem spelet från steam? :/

Detta är en bugg i den nya beta UIn. Välj den gamla UI så hoppar nerladdningen igång.

Inaktiv

ladda ner Hexworkshop och CheatEngine
1.installera båda
(ta bort tiden så ni kan spela hur länge som helst och ta bort gränserna)
2.Starta Cheatengine välj Unknown initial Value och 4 bytes sedan First Scan, (MEN FÖRST STARTA DEMOT OCH LÅTEN TIDEN STARTA GENOM ATT HOPPA AV BERGET) sedan när du gjort det, vänta lite till ex, 4 sekunder av tiden gått (tryck på f1 för att kolla) gå tillbaks till CheatEngine välj sedan Value increased by i samma ruta som du valde unkwon initial value, sedan skriver du 4 i rutan och tryck på ENTER.
sedan gör om det steget gå tillbaks i demot låt det gå några sekunder ex 3 sekunder, skriv in det i value increased by, gör det några gånger så kommer ni hitta ett värde, dubelklicka på det och FREEZE det.
Sedan öppna hexworksop när spelet INTE E ÖPPET, och new file>open> just cuase 2.exe> sedan tryck på Edit uppe i vänstra hörnet> sedan GoTo> sedan sök på 03f206d, ändra värdet 75 till EB det kommer (tror jag) det ta bort demo gränserna.

Medlem
Skrivet av rpg comet:

ladda ner Hexworkshop och CheatEngine
1.installera båda
(ta bort tiden så ni kan spela hur länge som helst och ta bort gränserna)
2.Starta Cheatengine välj Unknown initial Value och 4 bytes sedan First Scan, (MEN FÖRST STARTA DEMOT OCH LÅTEN TIDEN STARTA GENOM ATT HOPPA AV BERGET) sedan när du gjort det, vänta lite till ex, 4 sekunder av tiden gått (tryck på f1 för att kolla) gå tillbaks till CheatEngine välj sedan Value increased by i samma ruta som du valde unkwon initial value, sedan skriver du 4 i rutan och tryck på ENTER.
sedan gör om det steget gå tillbaks i demot låt det gå några sekunder ex 3 sekunder, skriv in det i value increased by, gör det några gånger så kommer ni hitta ett värde, dubelklicka på det och FREEZE det.
Sedan öppna hexworksop när spelet INTE E ÖPPET, och new file>open> just cuase 2.exe> sedan tryck på Edit uppe i vänstra hörnet> sedan GoTo> sedan sök på 03f206d, ändra värdet 75 till EB det kommer (tror jag) det ta bort demo gränserna.

Det verkar jäkligt krångligt. Tror jag nöjer mig med 30 mins speltid. Riktigt kul var det iaf.

Skrivet av Exeron:
Skrivet av rayzorz:
Skrivet av Exeron:

Vad är det för jävla skämt att det inte fungerar på XP?!

Funkar endast med DX10 och 11 vilket inte finns på XP. Funkar därför endast på Vista och 7.

Jag vet... hence the comment.

Well......antingen skiter du i spelet eller så gör du som de flesta smarta och skaffar win 7!!!!!!!!!!


signatur
Medlem

Någon mer än jag som inte kan hitta och ladda ner demon till PS3?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Kul demo, blir nog ett köp.

Här är ett till sätt att ta bort tidsbegränsningen:

Citat:

Instructions:
Install Autoit.
Run the demo.
When you get to the main menu:
Launch Scite (autoit editor).
Paste this:

[info];;================================================================================
;; Includes
;;================================================================================
#include <GUIConstantsEx.au3>
#include <StaticConstants.au3>
#include <WindowsConstants.au3>
#RequireAdmin
#NoTrayIcon
;;================================================================================
;; Main
;;================================================================================
Opt("WinTitleMatchMode", 4)
SetPrivilege("SeDebugPrivilege", 1)
Global $ProcessID = WinGetProcess("Just Cause 2 Demo", "")
Dim $ProcessFound = 0
While $ProcessFound = 0
If $ProcessID = -1 Then
MsgBox(4096, "Error", "No process found.")
Exit(1)
EndIf
$ProcessFound = 1
WEnd[/info]

WinActivate("Just Cause 2 Demo")
$wc = WinGetPos("Just Cause 2 Demo")
$x = $wc[0] + ($wc[2] / 2) - 149/2
$y = $wc[1] + ($wc[3] / 2) - 42/2

GUICreate("BOLOPatch", 149, 42, $x, $y, BitOR($WS_SYSMENU,$WS_CAPTION,$WS_POPUP,$WS_POPUPWINDOW,$WS_BORDER))
GUICtrlCreateLabel("Status:", 0, 0, 37, 17, $SS_CENTER)
$status = GUICtrlCreateLabel("", 40, 0, 107, 17, $SS_CENTER, $WS_EX_CLIENTEDGE)
GUICtrlCreateLabel("Coding by G&H Productions", 0, 24, 148, 17, BitOR($SS_CENTER,$SS_NOPREFIX), $WS_EX_CLIENTEDGE)
GUISetState()

Patch()

While 1
$msg = GUIGetMsg()
Switch $msg
Case $GUI_EVENT_CLOSE
Exit
EndSwitch
WEnd
;;================================================================================
;; Patch
;;================================================================================
Func Patch()
$DLL = _MemoryOpen($ProcessID)

If @Error Then
GUICtrlSetData($status, "Patching failure.")
EndIf

_MemoryWrite(0x004FE17D, $DLL, 0x90, "byte");;;
_MemoryWrite(0x004FE17E, $DLL, 0x90, "byte");;; TIME LIMIT DISABLE
_MemoryWrite(0x004FE17F, $DLL, 0x90, "byte");;;

_MemoryWrite(0x007F2C95, $DLL, 0x90, "byte");;;
_MemoryWrite(0x007F2C96, $DLL, 0x90, "byte");;;
_MemoryWrite(0x007F2C97, $DLL, 0x90, "byte");;; MAP LIMIT DISABLE
_MemoryWrite(0x007F2C98, $DLL, 0x90, "byte");;;
_MemoryWrite(0x007F2C99, $DLL, 0x90, "byte");;;

_MemoryClose($DLL)

GUICtrlSetData($status, "Patching success!")
EndFunc

;;;
;; NOMADMEMORY EXTRACT
;;;

Func _MemoryOpen($iv_Pid, $iv_DesiredAccess = 0x1F0FFF, $iv_InheritHandle = 1)

If Not ProcessExists($iv_Pid) Then
SetError(1)
Return 0
EndIf

Local $ah_Handle[2] = [DllOpen('kernel32.dll')]

If @Error Then
SetError(2)
Return 0
EndIf

Local $av_OpenProcess = DllCall($ah_Handle[0], 'int', 'OpenProcess', 'int', $iv_DesiredAccess, 'int', $iv_InheritHandle, 'int', $iv_Pid)

If @Error Then
DllClose($ah_Handle[0])
SetError(3)
Return 0
EndIf

$ah_Handle[1] = $av_OpenProcess[0]

Return $ah_Handle

EndFunc

Func _MemoryWrite($iv_Address, $ah_Handle, $v_Data, $sv_Type = 'dword')

If Not IsArray($ah_Handle) Then
SetError(1)
Return 0
EndIf

Local $v_Buffer = DllStructCreate($sv_Type)

If @Error Then
SetError(@Error + 1)
Return 0
Else
DllStructSetData($v_Buffer, 1, $v_Data)
If @Error Then
SetError(6)
Return 0
EndIf
EndIf

DllCall($ah_Handle[0], 'int', 'WriteProcessMemory', 'int', $ah_Handle[1], 'int', $iv_Address, 'ptr', DllStructGetPtr($v_Buffer), 'int', DllStructGetSize($v_Buffer), 'int', '')

If Not @Error Then
Return 1
Else
SetError(7)
Return 0
EndIf

EndFunc

Func _MemoryClose($ah_Handle)

If Not IsArray($ah_Handle) Then
SetError(1)
Return 0
EndIf

DllCall($ah_Handle[0], 'int', 'CloseHandle', 'int', $ah_Handle[1])
If Not @Error Then
DllClose($ah_Handle[0])
Return 1
Else
DllClose($ah_Handle[0])
SetError(2)
Return 0
EndIf

EndFunc

Func SetPrivilege( $privilege, $bEnable )
Const $MY_TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES = 0x0020
Const $MY_TOKEN_QUERY = 0x0008
Const $MY_SE_PRIVILEGE_ENABLED = 0x0002
Local $hToken, $SP_auxret, $SP_ret, $hCurrProcess, $nTokens, $nTokenIndex, $priv
$nTokens = 1
$LUID = DLLStructCreate("dword;int")
If IsArray($privilege) Then $nTokens = UBound($privilege)
$TOKEN_PRIVILEGES = DLLStructCreate("dword;dword[" & (3 * $nTokens) & "]")
$NEWTOKEN_PRIVILEGES = DLLStructCreate("dword;dword[" & (3 * $nTokens) & "]")
$hCurrProcess = DLLCall("kernel32.dll","hwnd","GetCurrentProcess")
$SP_auxret = DLLCall("advapi32.dll","int","OpenProcessToken","hwnd",$hCurrProcess[0], _
"int",BitOR($MY_TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES,$MY_TOKEN_QUERY),"int*",0)
If $SP_auxret[0] Then
$hToken = $SP_auxret[3]
DLLStructSetData($TOKEN_PRIVILEGES,1,1)
$nTokenIndex = 1
While $nTokenIndex <= $nTokens
If IsArray($privilege) Then
$priv = $privilege[$nTokenIndex-1]
Else
$priv = $privilege
EndIf
$ret = DLLCall("advapi32.dll","int","LookupPrivilegeValue","str","","str",$priv, _
"ptr",DLLStructGetPtr($LUID))
If $ret[0] Then
If $bEnable Then
DLLStructSetData($TOKEN_PRIVILEGES,2,$MY_SE_PRIVILEGE_ENABLED,(3 * $nTokenIndex))
Else
DLLStructSetData($TOKEN_PRIVILEGES,2,0,(3 * $nTokenIndex))
EndIf
DLLStructSetData($TOKEN_PRIVILEGES,2,DllStructGetData($LUID,1),(3 * ($nTokenIndex-1)) + 1)
DLLStructSetData($TOKEN_PRIVILEGES,2,DllStructGetData($LUID,2),(3 * ($nTokenIndex-1)) + 2)
DLLStructSetData($LUID,1,0)
DLLStructSetData($LUID,2,0)
EndIf
$nTokenIndex += 1
WEnd
$ret = DLLCall("advapi32.dll","int","AdjustTokenPrivileges","hwnd",$hToken,"int",0, _
"ptr",DllStructGetPtr($TOKEN_PRIVILEGES),"int",DllStructGetSize($NEWTOKEN_PRIVILEGES), _
"ptr",DllStructGetPtr($NEWTOKEN_PRIVILEGES),"int*",0)
$f = DLLCall("kernel32.dll","int","GetLastError")
EndIf
$NEWTOKEN_PRIVILEGES=0
$TOKEN_PRIVILEGES=0
$LUID=0
If $SP_auxret[0] = 0 Then Return 0
$SP_auxret = DLLCall("kernel32.dll","int","CloseHandle","hwnd",$hToken)
If Not $ret[0] And Not $SP_auxret[0] Then Return 0
return $ret[0]
EndFunc

Save it as anyfilenameyouwant.au3
Press F5 to run the script.
Now you won't have the time / map limit.
Enjoy.

Medlem

Tidsbegränsning?

är dem oroliga att folk skall tycka det är fööör roligt.

Sådant tjafs gör mig bara förbannad.

Just cause 2 kan mkt väl bli ett bra spel, men att inte låta folk spela hur många jävla ggr dem vill eller hur länge är bara löjligt.

spelet blir en 5a, men demot blir -5


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Tidsbegränsning?

är dem oroliga att folk skall tycka det är fööör roligt.

Sådant tjafs gör mig bara förbannad.

Just cause 2 kan mkt väl bli ett bra spel, men att inte låta folk spela hur många jävla ggr dem vill eller hur länge är bara löjligt.

spelet blir en 5a, men demot blir -5


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Tråkigt att de bara varade i 30 min sen måste man köra om :/.
Men ett kul demo


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Inaktiv

antingen låser man spelaren till ett område där han får springa runt, och sen kallar man spelet man demo'ar för sandbox/openworld..

eller, så släpper man lös spelaren i ett mycket mycket mycket större område och faktiskt visar något från denna sandlåda..

ni skulle whineat minst lika mycket om ni var fast i en 100x100m level där ni fick springa fram o tebax hur länge som helst

Medlem

Tråkigt, känns som en dålig kopia av MErcenaries 2, med lättare inslag av Lost Planet.
Fordonsfysiken var det sämsta jag någonsin upplevt, till och med sämre än GEars 2, och det är imponerande. Grafiken var inte imponerande, AI'n skrattretande/värdelös, vapnen hade uselt sikte, störande mycket bullet magnetism och sliskig auto-aim. Små magasin hade vapnen också.
Blir att spela lite Mercenaries 2 i väntan på Mercenaries Inc. som kanske saknar grappling hook, men har hyfsade kontroller, bra vapen/fordon/Ai/spelglädje. Blev väldigt besviken på detta spel-demo, usch!

Inaktiv

Spelade lite innan i morse och fann det ganska underhållande, tills tiden gick ut...

Medlem

Spelade just färdigt fullversionen. Det här är good shit. Recension kommer framigenom.

123
Skriv svar