Magi$kt! Hogwarts Legacy har dragit in omkring 13 miljarder kronor

Robot
Magi$kt! Hogwarts Legacy har dragit in omkring 13 miljarder kronor

PS4- och Xbox One-versioner har nyligen släppts.

#hogwarts-legacy


Medlem

Imponerande siffror, mindre imponerande spel.
Vad tycker ni andra? Efter att skimret lagt sig, så kändes det ganska platt, innehållslöst och mycket repetativt. Ingenting av sakerna man letade efter, dungeons och andra map fillers kändes betydelsefulla.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Imponerande siffror, mindre imponerande spel.
Vad tycker ni andra? Efter att skimret lagt sig, så kändes det ganska platt, innehållslöst och mycket repetativt. Ingenting av sakerna man letade efter, dungeons och andra map fillers kändes betydelsefulla.

Underbar värld och setting. Men som sagt, nu efter man lirat klart det och hypen lagt sig så var de nog inget mästerverk direkt. Ganska repetitivt och ingen megastory. Inget nyskapande. Hade dock jävligt kul i världen som sagt. Skulle säga ett 4/5, 8/10-spel endå!

Kul att det går bra så det blir en uppföljare som de kan göra ännu bättre:)

Medlem

Välförtjänt, årets hittills bästa spel.

Avstängd

Riktigt kul att det har sålt så bra, det bäddar för en uppföljare som kan råda bot på det tunna innehåll som spelet ändå led av.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Imponerande siffror, mindre imponerande spel.
Vad tycker ni andra? Efter att skimret lagt sig, så kändes det ganska platt, innehållslöst och mycket repetativt. Ingenting av sakerna man letade efter, dungeons och andra map fillers kändes betydelsefulla.

Håller med till fullo. Förstår ej hur vissa recensenter kan köra över Ubisoftspelen fullständigt och sedan ge 5/5 till Hogwarts Legacy. I min mening är det ett typiskt Ubisoftspel. Platt story och ointressanta sidequests (möjligtvis sebastians story som hade mer spänning än huvudstoryn).

Orkade utforska i cirka 10h sen betade jag av huvudstoryn fort som fan.

7/10.

Medlem

Otroligt välförtjänt, vilken jävla pärlä i detta hav av halvfärdiga riktigt kassa spel.

Medlem

Underbar värld, magisk rent av. Otroligt detaljarbete. Ren njutning att vandra runt och insupa atmosfären. Massor av hemligheter.

Bristfälliga karaktärer och story. Generiskt och livlöst.

Hög potential för ett mästerverk ifall det blir en uppföljare.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Underbar värld, magisk rent av. Otroligt detaljarbete. Ren njutning att vandra runt och insupa atmosfären. Massor av hemligheter.

Bristfälliga karaktärer och story. Generiskt och livlöst.

Hög potential för ett mästerverk ifall det blir en uppföljare.

Håller helt med i den analysen. När man också gör en film/bok adaption känns det än viktigare med karaktärer och story.

Medlem

Var verkligen den största överraskningen ännu detta året

Helt fantastiskt spel som också drar till sig vanligt folk

Sambon blev helt frälst vid det och tyckte det var det bästa spelet hon någonsin spelet i sitt liv
Hon brukar mest spela co-op spel med mig annars är det små mobilspel som gäller för henne.
Aldrig sett henna köra igenom ett spel och göra exakt allt i det och be om mer.

Medlem

Sambon köpte det och jag spelade en bra bit in. 6/10 förtjänar det iaf 🙂. Men definitivt något man kan skippa helt om man inte gillar Harry Potter

Skrivet av Prixm:

Otroligt välförtjänt, vilken jävla pärlä i detta hav av halvfärdiga riktigt kassa spel.

Jag älskar ord, "PÄRLÄ" är en ny klassiker. Även om det kanske var ett stavfel kommer jag använda det, jag tänkte så här i ett betygsystem:

1. OK
2. Bra
3. Bättre
4. Bäst
5. Pärlä (något som är bättre än en pärla)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är det värt att spela om inte är ett Harry Potter-fan?

Medlem

Välförtjänt trots prestandaproblem. Inget mästerverk som helhet men mycket av detaljerna låg däromkring. Är man ett stort Harry Potter-fan bör man blivit överlycklig av detta. Jag tog Platinum av bara farten.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Hoppas verkligen de använder pengarna till att göra ett bättre spel nästa gång. Visst var det bra, de första 10 timmarna. Fanns nästan inget av värde att göra i spelet. Snyggt spel med bra detaljer, men inge mer än så. Urusel story och väldigt tomt på roligt innehåll.

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Är det värt att spela om inte är ett Harry Potter-fan?

jag tycker det, är inget stort HP-fan men spelet är väldigt vackert och underhållande att spela

Medlem

Så uppenbart att ni som klagar på storyn endast plöjt huvuduppdragen utan att lyssna på vad karaktärerna säger eller gjort några sidouppdrag.

Håller dock med om att vissa saker blir väldigt repetitivt efter ett tag när man fixar 100%, exempel Merlin trials men med det sagt är det bästa spelet som släppts i år utan tvekan.

Medlem

En av de bästa spelen jag spelat, helt ärligt.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Var verkligen den största överraskningen ännu detta året

Helt fantastiskt spel som också drar till sig vanligt folk

Sambon blev helt frälst vid det och tyckte det var det bästa spelet hon någonsin spelet i sitt liv
Hon brukar mest spela co-op spel med mig annars är det små mobilspel som gäller för henne.
Aldrig sett henna köra igenom ett spel och göra exakt allt i det och be om mer.

Exakt samma här. Även min svägerska och moster köpte till och med en varsin XSX för att spela spelet. Har man aldrig spelat ett hyfsat generiskt open world-RPG, och har en relation till böckerna, så är spelet nog helt fantastiskt.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Imponerande siffror, mindre imponerande spel.
Vad tycker ni andra? Efter att skimret lagt sig, så kändes det ganska platt, innehållslöst och mycket repetativt. Ingenting av sakerna man letade efter, dungeons och andra map fillers kändes betydelsefulla.

Helt enig med din åsikt, de flesta pussel och grottor var också copy paste och väldigt intetsägande. Efter Hogwarts och Hogsmeade så kändes de som de tappade all fantasi till att bygga vidare på världen utanför.

Tycker även kontrollerna (ps5 adaptive triggers) var helt förfärliga

Medlem
Skrivet av Freakon:

Underbar värld, magisk rent av. Otroligt detaljarbete. Ren njutning att vandra runt och insupa atmosfären. Massor av hemligheter.

Bristfälliga karaktärer och story. Generiskt och livlöst.

Hög potential för ett mästerverk ifall det blir en uppföljare.

Hur kan något vara otroligt detaljerat men ändå generiskt? Hur kan en atmosfär vara ren njutning men ändå vara livlös? Låter väldigt motsägande

Medlem

Kul att det visar folk att singleplayer kan avlöna sig bra också.. Mer SP åt folket!!

Medlem

Någon som spelat detta på PS4? hur bra flyter det på/ hur bra ser det ut?

Medlem

Jag tyckte det var riktigt kul. Och det är skönt med ett spel där man inte matas med lösningar till problem. Slottet var mäktigt imponerande och jag tyckte inte Merlin trials kändes så repetitivt. Det första jag gjorde när man starta spelet var att stänga av minikarta och questmarks, det ökar inlevelsen, tips till andra spelare

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Rydell1986:

Hur kan något vara otroligt detaljerat men ändå generiskt? Hur kan en atmosfär vara ren njutning men ändå vara livlös? Låter väldigt motsägande

Kanske misstolkar vad han skrev, men uppfattade det som att han gillade spelvärlden rent audiovisuellt men hade svårare för manuset?

Det speglar hur som haver min egen upplevelse!

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag älskar ord, "PÄRLÄ" är en ny klassiker. Även om det kanske var ett stavfel kommer jag använda det, jag tänkte så här i ett betygsystem:

1. OK
2. Bra
3. Bättre
4. Bäst
5. Pärlä (något som är bättre än en pärla)

Du är en pärlä.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Kanske misstolkar vad han skrev, men uppfattade det som att han gillade spelvärlden rent audiovisuellt men hade svårare för manuset?

Det speglar hur som haver min egen upplevelse!

Ja så det kan det vara

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Imponerande siffror, mindre imponerande spel.
Vad tycker ni andra? Efter att skimret lagt sig, så kändes det ganska platt, innehållslöst och mycket repetativt. Ingenting av sakerna man letade efter, dungeons och andra map fillers kändes betydelsefulla.

Jag fick ut den Wizarding world-magin/känslan som jag var ute efter och personligen så blev jag positivt överraskad av hur välgjort spelet var, speciellt om man jämför med vart mina förväntningar låg. Jag var bara ute efter lite Harry Potter-mys och det fick jag med råge tycker jag!

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Hur kan något vara otroligt detaljerat men ändå generiskt? Hur kan en atmosfär vara ren njutning men ändå vara livlös? Låter väldigt motsägande

Det är två olika stycken. Första handlar om världen, det andra om karaktärer och story.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar